Розробка уроку з біології для учнів 7 класу на тему: "Роль молюсків у природі та їх значення у житті людини".
Даний урок розроблений особисто мною. Був проведений з успіхом на відкритому уроці на базі Нечаївської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів імені Ю. І. Яновського Компаніївської районної ради Кіровоградської області. Завдяки використанню на уроці різноманітних інтерактивних форм роботи учні дуже гарно засвоїли матеріал з даної теми.
Нечаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Ю. І. Яновського
Відкритий урок
на тему: «Роль молюсків у природі та їх значення в житті людини»
Міні-проект «Як утворюються перлини?»
(для учнів 7 класу)
Підготувала
вчитель біології
Чернова Ольга
Олександрівна
Тема: Роль молюсків у природі та їх значення в житті людини.
Міні-проект «Як утворюються перлини?»
Мета: сформувати уявлення про роль молюсків в природі та їх значення для людини; їх позитивне та негативне значення; як утворюються перлини; розвивати мислення, увагу, пам'ять; виховувати охайність, самостійність, інтерес до предмета, шанобливе ставлення до представників молюсків, які занесені до Червоної книги України.
Методи та методичні прийоми: словесні: бесіда; випереджувальні завдання (мультимедійна презентація та колаж), тренінг «Різноманітність молюсків», «Мозковий штурм», гра з м’ячем «Ти мені я тобі».
Базові поняття: черевоногі, двостулкові, головоногі.
Засоби навчання: плакат «Різноманітність молюсків», малюнки молюсків, які занесені до Червоної книги України, «дерево знань», «Сонечко» (смайлик), кольорові листочки, смужки паперу, на яких вказаний представник молюсків. м’яч, ноутбук.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
1. Організаційний момент.
Привітання, перевірка готовності учнів до уроку. Наявність підручників, зошитів, письмового приладдя, наочності.
Настроювання учнів на позитивний настрій.
Звертається увага на усміхнене сонечко.
Вчитель пропонує дітям подивитися один на одного та подарувати посмішку, бажає, щоб такий настрій в них залишився й після уроку.
2. Перевірка домашнього завдання.
Тренінг
«Різноманітність молюсків»
До дошки прикріплено плакат, який поділено на три частини (перша частина – «Черевоногі», друга частина – «Двостулкові», третя частина – «Головоногі»). Учні відривають від дошки, приклеєні скотчем, листочки на яких вказаний представник молюсків. Учні повинні визначити до якого ряду молюсків відноситься даний представник та приклеїти листочок на плакаті.
Черевоногі |
Двостулкові |
Головоногі |
|
|
|
3. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.
Оголошення теми уроку. Діти формулюють свої очікування від уроку – прописують їх на кольорових листочках та приклеюють їх на «дерево знань», яке прикріплене на дошці.
4. Актуалізація теоретичних знань.
Мозковий штурм
Де мешкають молюски?
На вашу думку, чи споживають молюсків у їжу?
Що таке Червона книга України?
Як ви вважаєте, чи потребують охорони молюски?
5. Виклад учителем нового матеріалу.
Молюски відіграють надзвичайно важливу роль у природі.
Мультимедійна презентація учня (випереджувальне завдання)
Один з учнів виступає з попередньо підготовленою презентацією на тему: «Значення молюсків в природі та житті людини».
Вчитель звертає увагу на малюнки, прикріплені на дошці – на яких зображені молюски, занесені до Червоної книги України.
Захист міні-проекту (випереджувальне завдання)
«Як утворюються перлини?» (колаж)
6. Узагальнення та закріплення нового матеріалу (10 хв)
Учні звертаються до «дерева знань» - відклеюють листочки та дають відповіді на очікувані запитання, які вони записували на початку уроку.
Теоретичні питання
Гра з м'ячем
«Ти мені - я тобі»
Вчитель задає дітям запитання та кидає м’яч, кожному по-черзі. Учні повинні дати відповідь на запитання й повернути м’яч вчителю.
Опрацювати параграф .
Виконати творче завдання – с. 62 .
Підготувати повідомлення про паразитичні безхребетні тварини.