Позакласний захід: "Подорож на борту «Машини часу»"

Про матеріал

В архіві знаходяться файли (текстові, звукові та презентація) для проведення позакласного заходу. Даний захід проводився в 10 класі між хлопцями та дівчатами у вигляді змагання, який мав на меті підвищення рівеня знань учнів з інформатики, розвиватку творчих й інтелектуальних здібностей дітей, інтересу до вивчення інформатики, самостійності та наполегливості, вміння працювати в групах, почуття відповідальності.

Перегляд файлу

 

 

Тема заходу. Подорож на борту «Машини часу»

 

 

Мета: Підвищити рівень знань учнів з інформатики.

            Розвивати творчі й інтелектуальні здібності дітей, інтерес до вивчення інформатики, самостійність та наполегливість.

Виховувати вміння працювати в групах, почуття відповідальності.

 

 Звучить музика.

 

З часом склалася така думка, що точні науки більше підвладні чоловікам. Сьогодні разом з вами ми переконаємось в цьому або спростуємо дане твердження. А для цього я вам пропоную вирушити у подорож на борту «Машини часу» у складі двох команд – хлопців та дівчат.

Дотримуватись правил польоту нам допоможуть компетентного журі:

         

Попереджаю, що сьогодні забороняється прямолінійність мислення, розгалуження настрою та за циклювання ідей.

 

Отже, І етап нашої подорожі представлення команди.

 

І КОНКУРС Привітання команд:

Домашнє завдання оцінюється в 5 балів

 

 

- Увага! Проводимо останню перевірку стартових систем.

- Капітани разом зі своїми командами займіть свої місця.

- Ваше завдання: підключити головний комп'ютер «Машини часу». Для цього потрібно мобілізувати всі знання команди з інформатики.

 

 

 

ІІ КОНКУРС «Старт»

Умови конкурсу: кожна команда відповідає на 15 запитань. Якщо команда не знає відповіді на запитання, вона може пропустити його, сказавши «Далі».

За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

 Отже:

Запитання команді №1:

  1. Найменша одиниця інформації (біт)
  2. Графічний редактор, що входить до складу ОС Windows ( Paint)
  3. Сучасна операційна система (Windows)
  4. Пристрій відображення інформації (монітор)
  5. Пристрій, що бігає по столу і має 2 або 3 кнопки (миша)
  6. Гнучкий диск (дискета)
  7. Запис файлів з диска на диск (копіювання)
  8. Область пам'яті для тимчасового зберігання інформації (буфер)
  9. Перша рахівниця (абак)
  10. Невелика, спеціально написана програма, що шкодить (вірус)
  11. Матричний, струменевий, лазерний…(принтер)
  12. Яка клавіша знищує символ зліва від курсору? (Backspace)
  13. Найголовніша кнопка на робочому столі (Пуск)
  14. Місце для зберігання файлів (папка)
  15.  Наука, що працює з інформацією (інформатика)

 

Запитання команді №2:

  1. 8 біт (байт)
  2. Текстовий редактор Microsoft Office (Word)
  3. Буває постійна, оперативна (пам'ять)
  4. Пристрій друку (принтер)
  5. Пристрій, який має більше 100 кнопок (клавіатура)
  6. Жорсткий диск (вінчестер)
  7. Сукупність даних на диску, що має ім'я (файл)
  8. Пристрій для підключення до Інтернету (модем)
  9. Серце комп'ютера (процесор)
  10. Пристрій для введення інформації з паперу (сканер)
  11. Найпоширеніша служба Інтернет (електронна пошта)
  12. Піктограма збереження видалених об'єктів (Корзина)
  13. Надає послуги Інтернету (провайдер)
  14. Ручний маніпулятор для комп'ютерних ігор (джойстик)
  15. Стан комп'ютера, при якому він не реагує на запити (зависання)

 

 

Журі  підводить підсумки І-ІІ конкурсів.

 

Приготувались! Вирушаємо у подорож!

 

  Але чому ми на місці? Здається я знаю. Ми не провели останній інструктаж.

   Отже,

ІІІ КОНКУРС «Інструктаж»

зараз кожна команда повинна сформулювати по 3 правила безпеки в кабінеті інформатики.

За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

 

 

 

ІV КОНКУРС «Наскельні малюнки»

Ми опиняємося в первісному світі. Зупинивши машину часу, команди пішли роздивлятися наскельні малюнки. І помітили дивне послання.

 

 

 

 

 

К

Л

А

В

І

А

Т

У

М

Б

А

Й

Т

П

В

Р

О

М

Р

Б

К

Р

І

А

Н

И

Е

Е

О

И

Н

П

І

Ш

Т

Й

Д

Н

Ч

А

Т

К

П

С

Е

Т

Е

М

О

А

А

І

Р

Т

С

Р

А

Д

К

Р

Е

Ь

Т

 

Ваше завдання: за 2 хвилини в таблиці знайти 10 слів, що заховалися. Читати слова можна в будь-якому напрямку, крім діагонального. Одне слово – 1 бал.

Відповіді: клавіатура, байт, принтер, вінчестер, пам'ять, код, мишка, монітор, адаптер, бейсік.

Відповіді демонструються на фліпчартах.

 

Журі  підводить підсумки ІІІ- ІV конкурсів.

 

      Ми потрапили у середньовіччя на лицарський турнір.

      (Долинають звуки фанфар).

 

Ми знаємо, що капітан – це сильна, смілива, вольова людина. Він має гострий розум та швидку думку. Капітан повинен знаходити вихід із будь-яких екстремальних ситуацій. Тому я оголошую рицарський турнір.

 

V КОНКУРС «Рицарський турнір»

Ведучий (1)

Знаєте анекдот: «Зустрілися двоє глухих. Один тримає в руці вудку. Інший запитує:

- «Ти що на рибалку зібрався?»

- «Та ні, я на рибалку»

- «А я думав, ти на рибалку ...»

Ведучий (2)

Інформація була передана, але до адресата не дійшла. При будь-якому обміні інформацією повинні існувати її приймач і джерело, інакше цей обмін не матиме ніякого сенсу.

Ведучий (1)

Для участі в наступному конкурсі від кожної команди виходить капітан, який має за допомогою міміки і жестів показати елемент апаратної складової комп’ютера, а команда повинна здогадатися, про що йдеться. Журі оцінює кожну відгадану складову в 2 бали.

 

Команди по черзі виконують завдання. Звучить музика.

 

Продовжуємо нашу подорож і потрапляємо в епоху Відродження. Членам команди потрібно відродити картину зі шматочків. Даний конкурс оцінюється в 5 балів. Прошу команди підійти до комп’ютерів.

 

VІ КОНКУРС Відроди картину

 

 

Продовжуємо нашу подорож. Вже прорубали вікно у світ інформаційних технологій. І навіть звичні нам прислів’я та приказки змінили свою подобу.

 

Журі  підводить підсумки V- VІ конкурсів.

 

 

VІІ КОНКУРС «Фольклорний серпантин»

Перед вами версії програмістів відомих прислів'їв і приказок. Спробуйте пригадати, як звучать вони в оригіналі.

Кожне відгадане прислів’я чи приказка оцінюється в 1 бал. Команди по черзі…

 

Комп'ютер пам'яттю не зіпсуєш.

(Кашу маслом не зіпсуєш.)

 

Дарованому комп'ютеру в системний блок не заглядають.

(Дарованому коню в зуби не дивляться.)

 

Всякий кабель своє гніздо любить.

(Всяка птиця своє гніздо любить.)

 

Не все WINDOWS, що висить.

(Не все золото, що блищить.)

 

Провідник до файлу доведе.

(Язик до Києва доведе.)

 

Не ідентифікатор красить файл, а файл — ідентифікатор.

(Не ім'я красить людину, а людина ім'я.)

 

Що з Корзини видалене, то пропало.

(Що з возу впало, то пропало.)

 

З хворої дискети на здоровий вінчестер.

(З хворої голови на здорову.)

 

Антивірусна програма — застава здоров'я комп'ютера.

(Чистота — застава здоров'я.)

 

Усяк web-дизайнер свій сайт хвалить.

(Усяк кулик своє болото хвалить.)

 

Вірусів боятися — в Інтернет не ходити.

(Вовків боятися — в ліс не ходити.)

 

Вінчестер — дзеркало душі користувача.

(Очі — дзеркало душі.)

 

VІІІ КОНКУРС  «МУЗИЧНИЙ»

У кожній науці є місце для музики, для польоту уяви, фантазії, виявлення таланту. Тож погляньмо на інформатику трохи по-іншому.

Заключний конкурс – «Музичний»! Де кожна з команд повинна була підготувати пісню про інформатику. Журі оцінює цей конкурс в 5 балів.

 

Журі  підводить підсумки VІІ- VІІІ конкурсів.

Поки журі підбиває підсумки сьогоднішніх змагань, проведемо

 

КОНКУРС УБОЛІВАЛЬНИКІВ.

На фліпчартах на швидкість. Вибирається хлопець і дівчина. Переможець отримує 2 бали, які віддає команді.

Перед вами завдання: на кожну літеру в слові інформатика придумати слово, пов'язане з цією наукою.

ІНФОРМАТИКА

Інформація

Носій інформації

Файл

Операційна система

Розархівація

Миша

Адаптер

Тюнер

Клавіатура

Архіватор

 

             (Оголошення результатів змагань). Нагородження.

 

1

 

Перегляд файлу

Конкурси

І

Привітання

ІІ

Старт

Сума

ІІІ Інструктаж

IV

Наскельні малюнки

Сума

V Рицарський

турнір

VI

Відроди картину

  Сума

VII

Фольклорний

серпантин

VIIІ

Музичний

Сума

Уболівальники

max бали

5 балів

15 балів

 

3 бали

10 балів

 

6 балів

5 балів

 

6 балів

5 балів

 

2 бали

Дівчата

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хлопці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конкурси

І

Привітання

ІІ

Старт

Сума

ІІІ Інструктаж

IV

Наскельні малюнки

Сума

V Рицарський

турнір

VI

Відроди картину

  Сума

VII

Фольклорний

серпантин

VIIІ

Музичний

Сума

Уболівальники

max бали

5 балів

15 балів

 

3 бали

10 балів

 

6 балів

5 балів

 

6 балів

5 балів

 

2 бали

Дівчата

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хлопці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конкурси

І

Привітання

ІІ

Старт

Сума

ІІІ Інструктаж

IV

Наскельні малюнки

Сума

V Рицарський

турнір

VI

Відроди картину

Сума

VII

Фольклорний

серпантин

VIIІ

Музичний

Сума

Уболівальники

max бали

5 балів

15 балів

 

3 бали

10 балів

 

6 балів

5 балів

 

6 балів

5 балів

 

2 бали

Дівчата

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хлопці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конкурси

 

І-ІІ

 

ІІІ- IV

 

V- VI

 

VII- VIIІ

 

 

Уболівальники

 

Загальна

сума

max бали

20

13

12

12

2

59

Дівчата

 

 

 

 

 

 

Хлопці

 

 

 

 

 

 

 

Протокол змагання з інформатики «Машина часу»

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Подорож на борту «Машини часу»

Номер слайду 2

І Конкурс

Номер слайду 3

ІІ Конкурс

Номер слайду 4

Найменша одиниця інформації Графічний редактор ОС Windows Сучасна операційна система Пристрій відображення інформації Пристрій, що бігає по столу і має 2 або 3 кнопки Гнучкий диск Запис файлів з диска на диск Область пам'яті для тимчасового зберігання інформації Перша рахівниця Невелика, спеціально написана програма, що шкодить Матричний, струменевий, лазерний… Яка клавіша знищує символ зліва від курсору? Найголовніша кнопка на робочому столі Місце для зберігання файлів Наука, що працює з інформацією

Номер слайду 5

8 біт Текстовий редактор Microsoft Office Буває постійна, оперативна Пристрій друку Пристрій, який має більше 100 кнопок Жорсткий диск Сукупність даних на диску, що має ім'я Пристрій для підключення до Інтернету Серце комп'ютера Пристрій для введення інформації з паперу Найпоширеніша служба Інтернет Піктограма збереження видалених об'єктів Надає послуги Інтернету Ручний маніпулятор для комп'ютерних ігор Стан комп'ютера, при якому він не реагує на запити

Номер слайду 6

Підсумок І і ІІ конкурсів

Номер слайду 7

ІІІ Конкурс

Номер слайду 8

ІV Конкурс

Номер слайду 9

Дивне посилання Клавіатура Байт Принтер Вінчестер Пам’ять Код Мишка Монітор Адаптер Бейсік

Номер слайду 10

Підсумок ІІІ і ІV конкурсів

Номер слайду 11

V Конкурс

Номер слайду 12

VІ Конкурс

Номер слайду 13

Підсумок V і VІ конкурсів

Номер слайду 14

VІІ Конкурс

Номер слайду 15

Комп'ютер пам'яттю не зіпсуєш. Дарованому комп'ютеру в системний блок не заглядають. Всякий кабель своє гніздо любить. Не все WINDOWS, що висить. Провідник до файлу доведе. Не ідентифікатор красить файл, а файл — ідентифікатор.

Номер слайду 16

Що з Корзини видалене, то пропало. З хворої дискети на здоровий вінчестер. Антивірусна програма — застава здоров'я комп'ютера. Усяк web-дизайнер свій сайт хвалить. Вірусів боятися — в Інтернет не ходити. Вінчестер — дзеркало душі користувача.

Номер слайду 17

VІІІ Конкурс

Номер слайду 18

Підсумок VІІ і VІІІ конкурсів

Номер слайду 19

Конкурс уболівальників

Номер слайду 20

Оголошення результатів

zip
Додано
26 листопада 2018
Переглядів
855
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку