Презентація " Алгоритми роботи з об’єктами та величинами "

Про матеріал

Що таке алгоритм

Алгоритм – це скінчена послідовність вказівок (команд), формальне виконання яких дозволяє за обмежений час отримати розв'язок задачі.
Сам термін “алгоритм" утворився в результаті перекладу на європейські мови імені арабського математика ІХ століття Аль-Хорезмі, який описав правила (алгоритми) виконання основних арифметичних операцій у десятковій системі числення.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

АЛГОРИТМ Попіль Оксана Сергіївна учительо інформатики Ліщинівської загальноосвітньої школи І –ІІІ ступенів

Номер слайду 2

ЩО ТАКЕ АЛГОРИТМ Алгоритм – це скінчена послідовність вказівок (команд), формальне виконання яких дозволяє за обмежений час отримати розв’язок задачі. Сам термін “алгоритм” утворився в результаті перекладу на європейські мови імені арабського математика ІХ століття Аль-Хорезмі, який описав правила (алгоритми) виконання основних арифметичних операцій у десятковій системі числення.

Номер слайду 3

У своїй практичній діяльності люди постійно мають справу із алгоритмами (послідовностями вказівок, інструкціями, правилами тощо). Для прикладу можна назвати приготування кулінарної страви згідно з рецептом, користування міжміським телефоном-автоматом, пошук слова у словнику, розв’язування квадратного рівняння.

Номер слайду 4

ВЛАСТИВОСТІ АЛГОРИТМІВ Скінченність. Виконання кожного алгоритму повинно завершуватись за скінченне число кроків. Результативність. Виконання алгоритму завжди повинно призводити до певного результату. Воно не може закінчуватись невизначеною ситуацією або ж не закінчуватися взагалі.

Номер слайду 5

Формальність. Виконавець відповідно до алгоритму повинен одержати результат, не вникаючи в його суть. Очевидно, що комп'ютери не можуть розуміти суть завдань і окремих вказівок алгоритму. Визначеність. Будь-який алгоритм повинен бути описаний так, щоб при його розшифруванні у виконавця не виникло двозначних вказівок. Тобто різні виконавці згідно з алгоритмом повинні діяти однаково та прийти до одного і того ж результату

Номер слайду 6

Масовість. За допомогою складеного алгоритму повинен розв’язуватись цілий клас задач. Зрозумілість. В алгоритмі повинні бути лише операції, які знайомі виконавцеві. Досконалим виконавцем алгоритмів обробки інформації є комп’ютер, робота якого здійснюється під керівництвом програм.

Номер слайду 7

Алгоритми можна описувати за допомогою слів, спеціальних мов, використовуючи спеціальні формули, таблиці, графіки, блок-схеми, інші засоби. Алгоритм записується засобами мови, зрозумілої виконавцю. Для людини – це природна мова.

Номер слайду 8

Для того, щоб краще зрозуміти, що таке алгоритм, опишемо процес приготування бутерброду, або іншими словами – алгоритм приготування бутерброду: Відріж хліб Намасти маслом Смачного

Номер слайду 9

СПРОБА №2 Відріж 1 шматочок хліба Намасти маслом одну сторону Смачного

Номер слайду 10

СПЕЦІАЛЬНО ДЛЯ *… КОМП’ЮТЕРА 1) В праву руку візьми за ручку ніж, в лівій руці тримай хліб. 2) Гострою стороною ножа відріж від хліба шматочок товщиною 1см, а довжиною 10 см. Все відклади в сторону. 3) Візьми масло. 4) Гострою стороною ножа намасти шматочок хліба маслом з однієї сторони. 5) Кінець роботи.

Номер слайду 11

БУРГОМІСТР І АЛГОРИТМ В одному німецькому місті бургомістр вночі зіштовхнувся з перехожим і набив собі гулю. Вранці він написав наказ: «Всім мешканцям міста вночі ходити з ліхтарями». Ввечері він пішов перевірити, як виконується його наказ. І знову набив гулю. «Чому ти без ліхтаря?» — «Ось він». — «Чому він без свічки?» — «Наказу не було».

Номер слайду 12

Наступного дня з'явився наказ: «У ліхтарях повинна бути свічка». Знову бургомістр пішов перевіряти виконання свого наказу і знову набив гулю. «Чому без ліхтаря?» — «Ось він». — «Чому ліхтар без свіч­ки?» — «Ось вона». — «Чому вона не запалена?» — «Не було наказу».

Номер слайду 13

І тільки на третій день вийшов вичерпний наказ: перехожі в темну пору доби повинні ходити з ліхтарями, у ліхтарях повинна бути свічка, свічка повинна бути запалена.

Номер слайду 14

БАЗОВІ АЛГОРИТМІЧНІ СТРУКТУРИ Слідування Розгалуження Повтор

Номер слайду 15

СЛІДУВАННЯ Операція слідування подається у вигляді послідовності двох (або більше) простих операцій, що виконуються одна за одною. Якщо алгоритм складається лише з послідовності простих операцій, його називають простим або лінійним алгоритмом.

Номер слайду 16

РОЗГАЛУЖЕННЯ (ВИБІР) Операція розгалуження – це вказівка виконати одну з двох команд: команду1 або команду2, залежно від істинності чи хибності деякого твердження Р. Якщо твердження Р істинне, то виконується команда1. Якщо твердження Р хибне, то виконується команда2. Окремим випадком розгалуження є неповне розгалуження, коли у разі хибності твердження Р ніякі операції взагалі не виконуються. так ні умова

Номер слайду 17

ПОВТОРЕННЯ (ЦИКЛ) Повторення команди або групи команд певну кількість разів або до виконання певної умови За допомогою комбінацій цих трьох базових структур можна подати будь-який алгоритм. дії

Номер слайду 18

БЛОК-СХЕМА АЛГОРИТМУ Графічне зображення, на якому окремі дії алгоритму зображуються за допомогою геометричних фігур, а послідовність виконання дій вказується за допомогою ліній зі стрілками, які з’єднують ці фігури. Блок-схеми дозволяють наочно зобразити структуру алгоритму. На такій схемі добре видно послідовність виконання дій, а також цикли і розгалуження.

Номер слайду 19

Геометричні фігури у блок-схемах називають блоками. Вони позначаються символами, які мають стандартне зображення і призначення. У професійному програмуванні використовується до 30 різноманітних стандартних символів для зображення блок-схем.

Номер слайду 20

«ОБЧИСЛИТИ ШЛЯХ ЗА ШВИДКІСТЮ І ЧАСОМ РУХУ» Словесний запис алгоритму задачі буде таким: 1. Ввести швидкість v і час руху t. 2. Обчислити шлях за формулою S = v·t. 3. Вивести шлях S.

Номер слайду 21

АЛГОРИТМ «ВІДГАДАЙ ЧИСЛО»: 1. Задумай будь-яке число. 2. Додай до нього 12. 3. Від результату відніми 7. 4. Відніми від результату задумане число. 5. Одержано число 5.

Номер слайду 22

«ЯК ПЕРЕВЕЗТИ ПО ОДНОМУ ЧЕРЕЗ РІЧКУ БЕЗ ВТРАТ ВОВКА, КОЗУ І КАПУСТУ»: 1. Переправити на той берег козу, вовка залишити з капустою; 2. Повернутись, взяти вовка, переправитись з ним до кози; 3. Забрати козу і повернутись назад до капусти; 4. Залишити козу, забрати і перевезти капусту до вовка; 5. Повернутись і забрати козу.

Номер слайду 23

АЛГОРИТМ «КОРИСТУВАННЯ ТЕЛЕФОНОМ»: 1. зняти трубку; 2. почувши гудок, набрати номер; 3. якщо з'єднання відбулось — говорити; 4. якщо з'єднання не відбулось — покласти трубку і перейти до п.1.

Номер слайду 24

АЛГОРИТМ ЗНАХОДЖЕННЯ НАЙБІЛЬШОГО СПІЛЬНОГО ДІЛЬНИКА (НСД) ДВОХ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ ВПЕРШЕ ОПИСАВ ЕВКЛІД: 1. Порівняй числа а і b. 2. Якщо а = b , то а найбільший спільний дільник. 3. Якщо а > b , то замінити а на a – b. 4. Якщо а < b , то замінити b на b – a. 5. Перейти до п. 1.

Номер слайду 25

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: БЛОК-СХЕМА Візьми лопату Постав лопату Візьми відро Постав відро Візьми саджанець Постав саджанець Викопай ямку Засип ямку Постав у ямку Полий водою Пройди вперед Є кілька умов: В руках у садівника може бути лише 1 предмет Перед засипанням ямки із саджанцем потрібно полити його водою Після засипання ямки із саджанцем потрібно полити його водою – щоб він розквітнув Перед тим, як перейти до наступного саджанця – не забути лопату!

Номер слайду 26

Для комп’ютера мова складається з нулів та одиниць. Використання такої мови для складання програм є неефективним. Тому використовуються спеціальні мови – мови програмування.

Номер слайду 27

Мова програмування дозволяє записувати команди у такій формі, щоб їх можна було автоматично замінити на машинні коди. Це перетворення здійснюється автоматично за допомогою спеціальних програм-перекладачів, які називаються трансляторами.

Номер слайду 28

МОВА ПРОГРАМУВАННЯ ПАСКАЛЬ Одна із найпопулярніших мов програмування - це мова Паскаль, яку створив у 1968 році швейцарський вчений Ніклаус Вірт. Вона дозволяє записувати команди, завдяки яким комп'ютер може розв'язувати математичні задачі, обробляти тексти, будувати зображення на екрані дисплея.

Номер слайду 29

Усі слова, з яких складають програми, поділяють на службові (зарезервовані) та ідентифікатори користувача. Службові слова мають наперед визначене значення і використовуються для формування структури програми, здійснення описів, позначення операцій, формування керуючих конструкцій.

Номер слайду 30

Наприклад, службовими словами для мови Паскаль є: and, or, not, program, label,const, type,var, procedure, function, array, record, set, file, begin, end, if, then, else, for, to, downto, do, repeat, until, while, case, goto тощо.

Номер слайду 31

Ідентифікатор - це послідовність латинських літер, цифр і знаку підкреслення, яка розпочинається з латинської літери. У мові Паскаль максимальна довжина ідентифікатора становить 127 символів. У ідентифікаторах не можна використовувати знак пробілу.

Номер слайду 32

СТРУКТУРА ПРОГРАМИ НА МОВІ ПАСКАЛЬ Program назва; Var розділ опису змінних; Begin команди; End.

Номер слайду 33

НАЙПРОСТІША ПРОГРАМА Program simple; Begin Write (‘hello’); End.

ppt
Додано
26 листопада 2018
Переглядів
3494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку