Дослідження читацьких інтересів сучасних підлітків,вивчення реального стану читання дітей,встановлення значення читання в духовному житті учнів, розкрити суть основних понять проблеми; вивчити специфіку інтересів школярів до літератури з різних галузей знань та художніх творів; виявити якою літературою і з яких питань вони цікавляться; визначити шляхи і засоби щодо покращення стану читання учнів; зацікавити їх до читання сучасних українських творів.
Позакласний захід
«ДОСЛІДЖЕННЯ ЧИТАЦЬКИХ ІНТЕРЕСІВ СУЧАСНИХ ПІДЛІТКІВ»
Мета:вивчення реального стану читання дітей,встановлення значення читання в духовному житті учнів, розкрити суть основних понять проблеми; вивчити специфіку інтересів школярів до літератури з різних галузей знань та художніх творів; виявити якою літературою і з яких питань вони цікавляться; визначити шляхи і засоби щодо покращення стану читання учнів; зацікавити їх до читання сучасних українських творів.
Форма проведення:ток-шоу «Перехрестя думок»
Обладнання: картки із висловами про книгу,мультимедійна презентація, відеорепортаж, тематична виставка літератури, скрайбінг, буктрейлер...
Вікова категорія учнів:10-15 років
Хід заходу
Ведучий: Доброго дня, шановні!Вітаємо вас на ток-шоу «Перехрестя думок»!
Гостями нашого заходу є: завідувач методичного кабінету відділу освіти Литвиненко Н.Л., вчителі шкіл району, учні 5-9 класів.
А розпочнемо ми словами американського письменника-фантаста Рея Дугласа Бредберi:
Є злочини гiршi, нiж спалювати книжки.
Наприклад — не читати їх.
Ведучий: Що саме автор мав на увазі? І чи є це твердження актуальним у наш час? Ми дізнаємося протягом нашого ток-шоу.
Темою спілкування є: «Дослідження читацьких інтересів сучасних підлітків».
Якi ж читацькі інтереси підлітківяк ресурс розвитку культури сучасної молоді?
Що читають учні Новокаїрськоi ЗОШ ?
Яка література користується попитом у молоді?
Цi питання досліджували нашi експерти.
Слово експерта №1 (учень 9 класу):Ми провели дослiдження читацьких iнтересiв сучасних дітей, використовуючи наступнi методи:
аналiз читацьких формулярiв;
анкетування учнiввiд 10-15р.;
соцiологiчнiдослiдження
Слово експерта №2:
Метою нашого дослідження було:
Вивчення реального стану читання книжок.
Встановлення значення читання в духовному житті
Виявити, якою літературою діти цікавляться.
Ведучий: І що ж ви з’ясували під час свого дослідження?
Слово експерта №2:
Ведучий:Попросимо нашого шкiльногоревiзора та бiблiотекаря, які проводили свої дослідження приєднатися до нашої розмови.
Шкільний ревізор: Пропоную для початку переглянути відео репортаж (перегляд відеофрагменту«Ревiзор »).
-Перевіривши формуляри учнів, поспілкувавшись з дітьми та бібліотекарем, було визначено///
Шкільний ревізор:Тому в мене питання до бібліотекаря,чому такі результати опитування отримались?
Бібліотекар:Але ж у школі організована систематична робота з формування читацької компетентності: літературні вечори, книжкові виставки, бібліотечні уроки, рекламую книги на шкільних лінійках. І, звичайно, це дає результати. Разом із соціальним педагогом ми провели тестування учнів і виявилися такі їх літературні інтереси.
Ведучий:як бачимо, проблема дитячого читання змушує вчителя, бiблiотекаря та й iнших дорослих братися за перо, комп’ютер,... чаклунство.
Вправа «Вичитування».
Глядачі відгадують героя. Автора твору.
«Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» Галина Миколаївна Малик (Аля).
«Незвичайні пригоди Івана Сили» Олександр Гаврош (Іван Сила)
«Чорнильне серце» Корнелія Функе (Мегі)
«Буба: мертвий сезон» Барбара Космовська (Агнешка)
Ведучий: Добре, швидко ви впізнали наших героїв. Отже, читати ніхто не перестав, просто помінялись уподобання та й види популярiзацii книжок виходять на новий рівень. Так, учні мало читають. За результатами опитування люблять читати та читають у повному обсязі програмові твори лише 21% з опитаних. На запитання, що ж треба зробити, щоб зацікавити дітей читанням ми отримали такі відповіді:
(Відеосюжет: інтерв’ю з учнями )
Ведучий: Отже, на думку учнів, зацікавлять їх до читання наступні заходи:
Ведучий:Ми звернулись до наших читачiв-учнiв та запропонували їм виступити у ролi рекламних агентів для зацікавлення учнівської аудиторії. Тож зараз до вашої уваги реклама твору українського сучасного письменника Андрія Кокотюхи «Таємниця козацького скарбу».
Реклама книжки (Буктрейлер з елементами скрайбінгу)
Ведучий: А зараз реклама твору зарубіжного автора Ристо Раса (фінський поет)
Реклама книжки(тизер, постер)
Ведучий:Тепер я пропоную обговорити побачене, висловити свою думку.
(запитання до присутніх в аудиторії)
Технологія «Захист ідеї»:
Чи захотілось вам прочитати прорекламовані книги? Які саме? Чому?
Що вас зацікавило в них?...
Ведучий: завершити нашу розмову на ток-шоу хотілосяб словами Василя Олександровича Сухомлинського «Людина, для якої книжка уже в дитинстві стала такою необхідною, як скрипка для музиканта, як пензель для художника, ніколи не відчує себе обділеною, збіднілою, спустошеною»
Дякуємо за увагу. Читайте, бо книга дає крила. Як говорить прислів’я: «Книгу прочитав - на крилах політав».