«Турнір юних біологів» для учнів 7 класів
Мета: Навчальна: формувати в учнів пізнавальні інтереси, потребу у глибокому і творчому оволодінні знаннями, прагнення постійно ознайомлюватися з новітньою інформацією; формувати вміння аналізувати, узагальнювати, порівнювати, абстрагуватися, синтезувати знання, отримані при вивченні різних предметів.
Розвиваюча: розвивати творче мислення, пізнавальний інтерес; самоосвітню, інформаційну і життєву компетенції;
Виховна:виховувати прагнення до отримання нових знань; позитивні мотиви до навчальної діяльності, створювати умови для самореалізації.
План виховного заходу
І. Організаційна частина.
ІІ. Основна частина. Командна інтелектуально-екологічна гра.
ІІІ. Узагальнення, висновки.
Підготовча робота: створення команд (по 4 чол.), вибір капітанів, журі для підрахунку балів.
Хід заходу
Вступне слово.
Ведучий. Добрий день, дорогі друзі. Я вітаю всіх, хто полюбляє біологію і бажає поділитись своїми знаннями з іншими. Наш турнір юних біологів зібрав у цьому місці розумників з 7 класів, що полюбляють природу.
Представлення команд.
7-А клас – Комодські варани
7-Б клас – Саламандри
7-В клас - Капібари
Правила турніру:
1. Турнір складається із п’яти турів завдань та конкурсу для капітанів.
2. Команда, знаючи правильну відповідь, піднімає картку.
3. Час обдумування: 30 секунд – 2 хвилин у різних турах.
5. Відповіді оцінюються від 1 до 5 балів. За відсутності правильної відповіді однієї команди відповідь може дати інша команда. Відповідь оцінюється удвічі більше.
6. За результатами журі оголошує команду- переможницю.
Представлення журі.
Тур І. «Далі….»
За сигналом ведучого команди піднімають табличку. За правильну відповідь 1 бал.
Запитання
1.Хто тче без станка і рук. (Павук)
2.Хто на собі кущ носить. (Олень, лось)
3. Хто хвіст лишає, як від ворога тікає. (Ящірка)
4.Ця тварина звичайна для нас, але священна в Індії. (Корова)
5.Птах – запилювач рослин.(Колібрі, нектарниця)
6. Цей черв’як використовується в медицині. (Пявка)
7.Ссавець, який літає. (Кажан)
8. Ця тварина має дзьоб, відкладає яйця, але не птах. (Качкодзьоб)
9.Найбільший ссавець. (Синій кит)
10. Найбільший птах. (Страус )
11. Скільки пелюсток має квітка папороті? (Ніскільки, вона не цвіте).
12. Друга назва класу плазуни. (Рептилії)
13. Найбільш розвинута залоза у птахів. (Куприкова)
14. Спів цього птаха мріяв почути Мюнхаузен, але був розчарований , зате хвіст у нього найкрасивіший. Що це за птах? (Павич)
15. Надокучлива комаха – музикант біля вуха. (Комар)
16. Самець дикої свині. (Кабан)
17. Виріст грудини у птахів. (Кіль)
18. І назва птаха і фрукту. (Ківі)
19. Ця тварина займає перше місце в номінації «найповільніші». За одну хвилину вона може подолати відстань, рівну приблизно 6 см (3,6 м / год). Що це за тварина? (Равлик)
Тур II. «Впізнай за голосом»
У цьому турі учасникам необхідно впізнати за звуком тварину. За кожну правильну відповідь 2 бали.
Тур ІII. «Ребуси».
Учасники отримують картки з ребусами. За кожний розгаданий ребус можна отримати 3 бали.
1 команда
2 команда
3 команда
Тур ІV. «Він або вона?»
За відео необхідно визначити, за декілька секунд, до якої статі відноситься тварина. Відповідь заноситься до бланку. За кожну відповідь 1б.
Завдання
1-6 Він, вона
Тур V. «Головний знавець».
Конкурс капітанів. Капітан обирає номер питання, всього питань 7. Капітани обирають по 2 питання. Якщо відповідь не знають, відповісти може капітан команди-суперниці. За правильну відповідь – 5 балів. Якщо відповіді не дано, це право переходе до команди – суперниці.
Тур VІ. «Біологічний алфавіт»
За 1 хвилину команди повинні згадати на кожну букву представників фауни.
Варіанти відповідей:
Лелека, борсук, вовк, гаттерия, дятел, єнот, жираф, зебу, іволга, кіт, лисиця, морж, носоріг, ондатра, пума, рись, собака, тигр, одуд, пугач, тхір, чапля, чайка, шакал, щука, юрок, як
Гра з вболівальниками
Голуб, шпак, дві черепахи,
Три ворони, чиж-невдаха.
Скільки там летіло птахів? (6 птахів)
1.На яке дерево сідає ворона під час сильної зливи? ( На мокре).
2.Скільки хвилин треба варити круте яйце?( Ніскільки).
3.Як відпиляти гілку, на якій сидить ворона, і не зігнати птаха?
( Зачекати, поки полетить).
4.На що схожа половинка яблука? ( На другу половинку).
5.Летіли три страуси. Мисливець одного вбив. Скільки страусів залишилося? ( Страуси не літають).
1. Пасеться на лугу тварина: Пухка і сіра, як хмарина. Вона вовну нам дає, Турботу і тепло своє.(Вівця)
2. В мене довгий хоботок, З квіт збираю я пилок. Ще яскраві крильця маю, Безтурботно я літаю.(Метелик)
3. В морі плаваю на дні, Там спокійніше мені, Як желе мої боки:
І прозорі, і м'які. Якщо зловиш мене ти, Можу руку обпекти!
(Медуза)
4. В нього крила, в нього вуса, Трохи я його боюся.
Як летить — так чути звук. Бронзовий великий...(Жук)
5. Птаха ця живе на морі, Там літає на просторі. Дзьобом рибу ловить влучно, А співає різко й гучно.(Чайка)
6. Швидко бігаю в траві, Спробуй ти мене влови!
Міцно хвостик мій тримай, Та збіжу я, так і знай. Я тваринка непроста — Проживу і без хвоста.(Ящірка}
Підбиття підсумків, визначення переможця.
Команда № 1
Команда № 2
Команда № 3