Позакласний захід "Турнір юних біологів"

Про матеріал
Мета: формувати в учнів пізнавальні інтереси, потребу у глибокому і творчому оволодінні знаннями, прагнення постійно ознайомлюватися з новітньою інформацією; формувати вміння аналізувати, узагальнювати, порівнювати, абстрагуватися, синтезувати знання, отримані при вивченні різних предметів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Турнір юних біологів

Номер слайду 2

7-А клас – Комодські варани

Номер слайду 3

7-Б клас – Саламандри

Номер слайду 4

7-В клас - Капібари

Номер слайду 5

Правила турніру:1. Турнір складається із п’яти турів завдань та конкурсу для капітанів. 2. Команда, знаючи правильну відповідь, піднімає картку. 3. Час обдумування: 30 секунд – 2 хвилин у різних турах.5. Відповіді оцінюються від 1 до 5 балів. За відсутності правильної відповіді однієї команди відповідь може дати інша команда. Відповідь оцінюється удвічі більше. 6. За результатами журі оголошує команду- переможницю.

Номер слайду 6

Тур І. «Далі….»

Номер слайду 7

Тур II. «Впізнай за голосом»

Номер слайду 8

Тур ІII. «Ребуси»

Номер слайду 9

Тур ІV. «Він або вона?»

Номер слайду 10

Тур V. «Головний знавець»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1234567?

Номер слайду 11

Тур VІ. «Біологічний алфавіт»

Номер слайду 12

Перегляд файлу

«Турнір юних біологів» для учнів 7 класів

Мета: Навчальна: формувати в учнів пізнавальні інтереси, потребу у глибокому і творчому оволодінні знаннями, прагнення постійно ознайомлюватися з новітньою інформацією; формувати вміння аналізувати, узагальнювати, порівнювати, абстрагуватися, синтезувати знання, отримані при вивченні різних предметів.

Розвиваюча: розвивати творче мислення, пізнавальний інтерес; самоосвітню, інформаційну і життєву компетенції;

Виховна:виховувати прагнення  до отримання нових знань; позитивні мотиви  до навчальної діяльності, створювати умови для самореалізації.

План виховного заходу

І. Організаційна частина.

ІІ. Основна частина. Командна інтелектуально-екологічна гра.

ІІІ. Узагальнення, висновки.

Підготовча робота: створення команд (по 4 чол.), вибір капітанів, журі для підрахунку балів.

Хід заходу

Вступне слово.

Ведучий. Добрий день, дорогі друзі. Я вітаю всіх, хто полюбляє біологію і бажає поділитись своїми знаннями з іншими. Наш турнір юних біологів зібрав у цьому місці розумників з 7 класів, що полюбляють природу.

Представлення команд.

7-А клас – Комодські варани

7-Б клас – Саламандри

7-В клас - Капібари

Правила турніру:

1. Турнір складається із п’яти турів завдань та конкурсу для капітанів. 

2. Команда, знаючи правильну відповідь, піднімає картку. 

3. Час обдумування: 30 секунд – 2 хвилин у різних турах.

5. Відповіді оцінюються від 1 до 5 балів. За відсутності правильної відповіді однієї команди відповідь може дати інша команда. Відповідь оцінюється удвічі більше. 

6. За результатами журі оголошує команду- переможницю.

Представлення журі.

Тур І.  «Далі….»

За сигналом ведучого команди піднімають табличку. За правильну відповідь 1 бал.

Запитання

1.Хто тче без станка і рук. (Павук)

2.Хто на собі кущ носить. (Олень, лось)

3. Хто хвіст лишає, як від ворога тікає. (Ящірка) 

4.Ця тварина звичайна для нас, але священна в Індії. (Корова)

5.Птах – запилювач рослин.(Колібрі, нектарниця)

6. Цей черв’як  використовується в медицині. (Пявка)

7.Ссавець, який літає. (Кажан)

8. Ця тварина має дзьоб, відкладає яйця, але не птах. (Качкодзьоб)

9.Найбільший ссавець. (Синій кит)

10. Найбільший птах. (Страус )

11. Скільки пелюсток має квітка папороті? (Ніскільки, вона не цвіте).

12. Друга назва класу плазуни. (Рептилії)

13. Найбільш розвинута залоза у птахів. (Куприкова)

14. Спів  цього птаха мріяв почути Мюнхаузен, але був розчарований , зате хвіст у нього найкрасивіший. Що це за птах?  (Павич)

15. Надокучлива комаха – музикант біля вуха. (Комар)

16. Самець дикої свині. (Кабан)

17. Виріст грудини у птахів. (Кіль)

18. І назва птаха і фрукту. (Ківі)

19. Ця тварина займає перше місце в номінації «найповільніші».  За одну хвилину вона може подолати відстань, рівну приблизно 6 см (3,6 м / год). Що це за тварина? (Равлик) 

 Тур II. «Впізнай за голосом»

У цьому турі учасникам необхідно впізнати за звуком тварину.  За кожну правильну відповідь  2 бали.                                                              

  1. Вівця
  2. Свиня
  3. Качки
  4. Кури
  5. Кінь
  6. Бджоли
  7. Вовк
  8. Ведмідь
  9. Слон
  10. Змія
  11. Цвіркун
  12. Зозуля
  13. Голуб
  14. Дельфін
  15. Кішка
  16. Жаба
  17. Кит
  18. Соловей

Тур ІII. «Ребуси».

Учасники отримують картки з ребусами. За кожний розгаданий ребус можна отримати 3 бали.

1 команда

  1. Біологія
  2. Павук
  3. Нирки
  4. Амфібії

2 команда

  1. Ботаніка
  2. Акула
  3. Хітин
  4. Плазуни

3 команда

  1. Зоологія
  2. Собака
  3. Нейрон
  4. Комахи

Тур ІV. «Він або вона?»

За відео необхідно визначити, за декілька секунд, до якої статі відноситься тварина. Відповідь заноситься до бланку. За кожну відповідь 1б.

Завдання

1-6 Він, вона

Тур V. «Головний знавець».

Конкурс капітанів. Капітан обирає номер питання, всього питань 7. Капітани обирають по 2 питання. Якщо відповідь не знають, відповісти може капітан команди-суперниці.  За  правильну  відповідь – 5  балів. Якщо  відповіді  не  дано, це  право переходе  до  команди – суперниці.

  1.               Кожна тварина потребує відпочинку. Одні тварини зимують у берлозі, другі – у дуплі, треті – в норах. Яка тварина спить цілу зиму вниз головою? (Кажан)
  2.               Існує ряд народних переказів про походження цього птаха. За одним із них,  — це вдова, тому вона не в'є власного гнізда і не висиджує пташенят. За іншим,  -  була колись жінкою, яка вбила свого чоловіка; тепер вона одинокою літає по лісах і ніколи не знайде собі пари.  Хто цей птах?(Зозуля)
  3.               Ця тварина належить до типу кільчасті черви. Вона застосовується в медицині для кровопускання. Залози цієї тварини виділяють особлив речовину – гірудин, який перешкоджає зсіданню крові. Хто ця тварина?(Медична п’явка)
  4.               Цих комах називають убивцями. Вони часто нападають на людей і тварин. За останні три роки у Венесуелі від їхніх укусов загинуло більше 70 людей. Але окремі різновиди цих тварин приносять велику користь людям. Хто ці комахи?(Бджоли)
  5.               Дикий вид цієї тварини зберігся тільки в Монголії, в найглухіших куточках чагарникових пустель. Зимує в горах: рятується від холодних вітрів. Годується колючими чагарниками, молодими пагонами саксаулу. Може подовгу не їсти і не пити. Їжу і воду запасає у вигляді жиру "про запас". Хто ця тварина?(Верблюд)
  6.               Це велика кішка. Полює він зазвичай у сутінках. Смужки дозволяють йому бути непомітним, коли він полює на свою здобич: оленя, антилопу чи дикого кабана. Підстерігши здобич, він стрибає їй на спину. (Тигр.)
  7.               У морі водиться багато хижаків, але є хижаки дуже небезпечні. Ці тварини з’їдають стільки м’яса, скільки його з’їдають усі  хижаки, що живуть на суші. Вони мають дуже цікаву, пов’язану з нічним небом назву. Хто ці тварини?(Морські зірки)

Тур VІ.  «Біологічний алфавіт»

За 1 хвилину команди повинні згадати на кожну букву представників фауни.

Варіанти відповідей:

Лелека, борсук, вовк, гаттерия, дятел, єнот, жираф, зебу, іволга, кіт, лисиця, морж, носоріг, ондатра, пума, рись, собака, тигр, одуд, пугач, тхір, чапля, чайка, шакал, щука, юрок, як

Гра з вболівальниками

  1. Гусак важить 3 кг і ще 2/3 гусака. Скільки важить гусак? (5 кг)
  2. Над селом літали птахи:

Голуб, шпак, дві черепахи,

Три ворони, чиж-невдаха.

Скільки там летіло птахів? (6 птахів)

1.На  яке дерево  сідає  ворона  під  час  сильної  зливи? ( На  мокре).

2.Скільки  хвилин  треба  варити  круте  яйце?( Ніскільки).

3.Як  відпиляти  гілку, на  якій  сидить  ворона, і  не  зігнати  птаха?

 ( Зачекати, поки  полетить).

4.На  що  схожа  половинка яблука? ( На  другу  половинку).

5.Летіли  три  страуси. Мисливець  одного  вбив. Скільки  страусів залишилося? ( Страуси  не  літають).

1. Пасеться на лугу тварина: Пухка і сіра, як хмарина. Вона вовну нам дає, Турботу і тепло своє.(Вівця)

2. В мене довгий хоботок, З квіт збираю я пилок. Ще яскраві крильця маю, Безтурботно я літаю.(Метелик)

3. В морі плаваю на дні, Там спокійніше мені, Як желе мої боки:
І прозорі, і м'які. Якщо зловиш мене ти, Можу руку обпекти!
(Медуза)
4. В нього крила, в нього вуса, Трохи я його боюся.
Як летить — так чути звук. Бронзовий великий...(Жук)

5. Птаха ця живе на морі, Там літає на просторі. Дзьобом рибу ловить влучно, А співає різко й гучно.(Чайка)

6. Швидко бігаю в траві, Спробуй ти мене влови!
Міцно хвостик мій тримай, Та збіжу я, так і знай. Я тваринка непроста — Проживу і без хвоста.(Ящірка}

Підбиття підсумків, визначення переможця.

 

 

 

 

 

 

Команда № 1

 

Команда № 2

Команда № 3

 

zip
Пов’язані теми
Біологія, Позакласні заходи
Додано
30 травня 2020
Переглядів
1226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку