Тема У світі рослин
Мета: узагальнити і поглибити знання учнів з біології; розвивати пізнавальний інтерес учнів до біології, як науки; переконати учнів у тому, що рослини – невід’ємні складові компоненти живої природи; здійснювати екологічне та моральне виховання.
Обладнання: матеріали для конкурсів, плакати , малюнки по темі. У грі беруть участь дві команди по 6 чоловік. Гру проводять 2 ведучі, 2 помічники. Журі –2 учнів.\вчителів\. Призи для переможців виготовлені учнями.
ХІД ГРИ
Ведучий: Добрий день вам, любі учні –І дівчата, і хлоп’ята! Ви прийшли на нашу зустріч, І ми раді вас вітати. Є науки природничі –І цікаві, й таємничі, З ними будеш йти готовий У природи світ чудовий.
Ведучий : Пропонуємо сьогодні Вам, залишивши уроки,
На шляхах біологічних
Теж нові зробити зробити кроки.
Від мікроба до людини,
Від амеби до тварини –
Нас веде і там, і тут Біології маршрут.
Ведучий: А сьогодні нам стежини
В загадковий світ рослинний.
Приготуйтесь мандрувати
І нові знання дістати.
Ведучий: Дві команди –Тут сьогодні будуть грати.
Побажаємо вам, діти,
Правильно відповідати.
Ведучий: А оцінюватиме наші змагання буде шановне журі (представлення членів журі).Виходять 2 команди
К О Н К У Р С 1 «Домашнє завдання»
Ведучий: Шановні капітани команд, представте назву та емблему вашої команди. Що символізує емблема команди? Максимальна кількість балів -5 .
Представлення команд.
К О Н К У Р С 2
Розминка Ведучий: Перше завдання –просте, для розминки. Заповніть схему на розданих вам картках. За вірно заповнену схему ви отримаєте 1 бал «ОРГАНИ КВІТКОВОЇ РОСЛИНИ»
К О Н К У Р С 3 Будова та різноманітність листків.
Ведучий: Про що листок листку шепоче
У цей передвечірній час?
Який секрет повідать хоче,
Допоки день іще не згас?
Листки рослин дуже різноманітні за будовою, формою листкової пластинки, забарвленням, кріпленням до стебла . Спробуйте за описом на картці знайти у кошику потрібний листок. Знайдені листки покладіть на відповідну картку. Час –5 хв.( Командам помічники роздають кошики з листками і картки з описами листків, (на кожну картку потрібно покласти відповідний листок)На виконання завдання 5 хв. За вірне виконання –5 балів.
ХВИЛИНКА ВІДПОЧИНКУ
Учасники гри відпочивають, а журі підбиває підсумки 3-х конкурсів. Ведучі пропонують позмагатися вболівальникам команд.
Завдання для вболівальників: Продовжіть українські прислів’я та приказки про природу:
Ведучий :1.З природою живи в дружбі, то й буде вона ......../тобі в службі/
2. Рослина –землі... /окраса/
3. Немає ліпшої краси, ніж ... та... /гаї та ліси/
4. Зрубав одне дерево -... /посади троє/.
5. Ліс і вода -... /брат і сестра/
6. Де дуби, там і ... /гриби/
7. Сади деревину –будеш їсти ... /садовину/
.8. До природи не неси... /шкоди/
Визначення і нагородження найактивнішого вболівальника.
Оголошення членами журі загальної кількості балів за 3 конкурси
.К О Н К У Р С 4 Хто найбільше?
Ведучий:
Стебло. Скелет. Кістяк. Основа. Уверх спрямовуюча вісь. Проспект, де поруч висхідного проліг потік, що йде униз.
А яке воно у запропонованих вам рослин? Опишіть стебло рослини за одержаним гербарним зразком, застосувавши якомога більше визначень. За два названі визначення отримаєте 1 бал, на обдумування-3 хв./Помічники роздають гербарні зразки рослин/
К О Н К У Р С 5 «Дивна квітка»
Ведучий :Природодослідники повинні не лише знати будову та основні процеси життя рослин а й розбиратися у великому різноманітті рослин. Тому ви отримуєте таке завдання: уявіть, що ви потрапили у ліси Амазонки і знайшли невідомий світу екземпляр рослини. Намалюйте та дайте їй свою наукову назву. На виконання роботи –5 хв. Оцінюється оригінальність і винахідливість.
Запитання вікторини
1. Ці квіти, за легендою, можуть розмовляти із зірками. Айстри.
2. Швейцарець Жорж Деместрель 1956 р. винайшов застібку «липучку». Яка рослина була прообразом цього винаходу? Реп’ях.
3. З якої рослини роблять манну крупу? Пшениця
4. Ця квітка була символом королівського дому Франції. Лілія
5. У південноамериканських індіанців є легенда . яка розповідає про дівчину з довгими косами. Щоб урятувати своє плем’я від голоду вона перетворилася на рослину. А на яку саме? Кукурудзу.
6. Увага! Перед вами пудра. А раніше найкращу , найтоншу пудру робили з рослини. Якої саме? Рис.
7. В Англії у 12 ст. ця рослинна приправа була ціннішою за золото. Перець
8. Плід якої рослини викликав негативні емоції в українських парубків? Гарбуз.
9. Назви яких місяців мають рослинне походження? Березень, квітень, травень, липень.
10.Ця рослина допомогла Елізі перетворити братів з диких лебедів на людей. Кропива.
11. На Землі саме ця трава з усіх рослин росте найшвидше. Бамбук.
12. Як називалося найзеленіше із семи чудес світу? Висячі сади Семіраміди.
13. Яке дерево цвіте найпізніше від усіх? Липа.
14. З деревини якого дерева роблять сірники? Осики
.
Гра до кінця підходить, сумнівів немає,
Нам зараз переможців рахунок визначає.
Команді переможців від нас аплодисменти!
А ось і нагороди – щасливі гри моменти.
Команда друга також сьогодні добре грала.
Бажаєм, щоб реваншу наступний раз дістала.
Приходьте ж на уроки, беріть підручник в руки.
Нехай завжди вам будуть цікавими науки!
Журі оголошує оцінки конкурсів та загальних оцінок кожної команди, а відповідно і команди переможниці.