Позакласний захід "В здоровому тілі - здоровий дух"

Про матеріал
Позакласний захід на тему "У здоровому тілі - здоровий дух" розроблено з метою формування в учнів свідомого ставлення до свого здоров'я, систематичності заняттям спортом, прищеплення принципів здорового способу життя.
Перегляд файлу

Тема : У здоровому тілі – здоровий дух

Мета: формувати в учнів свідоме ставлення до здоров’я, як нашого дару життя; виховувати відповідальність за власне здоров’я, прищеплювати принципи здорового способу життя; сприяти усвідомленню учнями своєї належності до виховання здорової нації, викликати негативне ставлення до згубних звичок.

 На дошці епіграф:                            Здоров’я дитини-

                                                                Багатство родини.

                                                                Здоров’я народу –

                                                               Багатство країни.:

Вчитель

 -Добрий день! Здрастуйте! Доброго вам здоров’я! Як багато привітань у нашого народу. І кожне слово, сказане від щирого серця і з приємною посмішкою на вустах, додає сили, енергії, тому що найголовніше багатство людства - здоров’я...

- А ми чоловічий клас, для нас здоров’я має важливе значення.

    І я хочу, щоб ваше покоління було, насамперед, здоровим, тому ми і продовжимо розмову про те, як навчитись берегти й укріплювати здоров’я.

- Як ви думаєте, яка ж вона, здорова людина? Якою ви її собі уявляєте?

-Чи може людина, в якої проблеми зі здоров’ям, бути  активною, життєрадісною? Чому?

-Як ви думаєте, як поводить себе здорова людина? Який спосіб життя вона веде?

-  Чи можете ви зробити висновок : чи важливо бути здоровим?

- На вашу думку, здоров’я залежить від нас самих? Яким чином?

= Чому ж це так важливо : знову й знову говорити про здоров’я?

 Чи є проблеми зі здоров’ям у учнів нашого класу? Які?

Статистика       У нас 1 учень має спеціальну групу здоров’я –Сивенко А., 1- підготовчу- Піщанський .

Може хтось з вас похвалитися міцним здоров’ям?

- А хто навпаки, має проблеми?

Як почували себе діти, які довго знаходились в лікарні і не відвідували уроків?

Висновок : здоров’я –– проблема комплексна, яка складається з багатьох компонентів        ( яких? ) ( фізичних, психічних, духовних – піраміда- на дошці) Але власне наше фізичне здоров’я є основою, фундаментом для нормального життя.

А фізичне здоров’я залежить від... ( способу життя ).

 Та кожному потрібне міцне здоров’ я. А його, як кажуть, не купиш і за золото; про нього слід подбати змолоду.

Здоров’я хвилювало людей завжди і в усі часи.

1 учень- історик

” В здоровому тілі – здоровий дух”, – говорить народна мудрість. Прагнення до здоров’ я, краси та фізичного вдосконалення в Україні своїм корінням сягає часів козацтва. За словами очевидців того славного періоду української історії, запорожці у своїй більшості були міцної статури, легко переносили голод, холод, спрагу і спеку; на війні були невтомні, відважні і хоробрі.

Постійні набіги на Україну поневолювачів вимагали практично від кожної людини міцного здоров’ я, обізнаності у військовій справі, фізичної витривалості. Фізичне виховання дітей і молоді того часу спиралось на багатовікові традиції, що передавались із покоління в покоління.

2 учень- історик

 За давнім звичаєм більшу частину року козаки ходили у легкому одязі, без головних уборів, часом босими і навіть із оголеним торсом. Систематичне виконання фізичних вправ разом з ефективною системою згуртування виховали той тип козаків, які легко переносили спрагу та голод, спеку та холод, не хворіли і були надійними захисниками українського народу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 учень

Трепетне захоплення викликають у нас прекрасні скульптури Давньої Греції. Здається, неземної сили геній натхненно відтворив у камені красу людського тіла, створив ідеал, непідвладний часові. Тут надзвичайно шанували гармонійний розвиток людини, все, що допомагало розвивати фізичну силу, витривалість, спритність, атлетичну статуру і водночас граційність рухів, красу тіла.

Однією з міфічних повелительок, якій поклонялися горді Еліни, була Гігієна – донька всемогутнього бога зцілення Асклепія. Ім ‘я цієї улюблениці давніх греків походило від слова “гігієнос” – здоровий. Було введено навіть закон, що зобов язував кожного громадянина суворо дотримуватись правил, які забезпечували гармонійний розвиток людини, високу працездатність, гарне самопочуття. Такі правила з часом ставали називати іменем улюбленої богині – гігієнічними.

4 учень

Упродовж подальших століть засобів, що дарували красу, молодість, ставало все більше й більше. Так з’явилася ціла наука – гігієна, що вивчає вплив навколишнього середовища на здоров’ям дини, розробляє санітарні правила й заходи щодо запобігання захворюванням, рекомендує найсприятливіші умови для праці, відпочинку, побуту. З гігієнічними правилами ми ознайомлюємося уроках біології і повинні не тільки знати, а й дотримуватися їх.

Вчитель:

     І справді, лише в суспільстві здорових душею і тілом, мужніх, вольових, благородних громадян можна досягти найвищої мети, сьогоднішня реальність страшна – Україна стоїть на порозі виродження нації. Уже кілька років поспіль смертність людей перевищує народжуваність. Тривалість життя, як основний показник здоров’я населення, різко знижується. Особливо погіршився стан здоров’я громадян України після Чорнобильської катастрофи.

Як же зберегти здоров’я? Як не пустити в наше життя хвороби, розпач, нещастя? Кожен  із вас повинен на все життя усвідомити просту, але мудру істину “Наше здоров’я у наших руках”.

У нашій Україні здоров’я громадян, їхній добробут, щастя –загальнодержавне надбання, найвище багатство, котре оберігається-Конституцією України.

5 учень - юрист

    У Конституції України (ст. 49) записано, щонайвищою соціальною цінністю в державі є людина, її життя та здоров'я. Кожен громадянин має право на охорону здоров'я, медичну допомогу та медичне страхування. Обов'язок держави— дбати про розвиток фізичної культури та спорту, забезпечувати санітарно-епідемічне й екологічне благополуччя.

6  Виступ медсестри

   Нажаль, стан здоров'я дітей і підлітків в Україні останнім часом погіршився. Не може не викликати тривоги факт, що рівень захворюваності зріс за багатьма показниками. Майже 80% малюків дошкільного віку мають ті чи інші вади й відхилення в розвитку. Нервово-психічними розладами страждає третина школярів, а 50% учнів мають порушен­ня функцій чи будови різних систем організму. Батьки і вчителі часто стають свідками випадків, коли нібито здорові діти швидко втомлюються навіть від незначного наванта­ження, скаржаться на головний біль, запаморочення. Та й виглядають вони, як зів'ялі квіточки: бліді, із синцями підочима.   (Стан здоров’я у класі)

 -А тепер погляньте одне на одного. Зверніть увагу, хто як сидить. Чию поставу можна назвати правильною?   Відповіді учнів

  Вчитель

А зараз ми проведемо конкурси на знання українських народних прислів’їв про здоров’я. Чи пам’ятаєте ви їх?   Фронтальне опитування

Конкурс 1. “Закінчи прислів’я”:

(На дошці написані тільки частини прислів’їв).

У здоровому тілі – здоровий дух.

Здоровим будеш – все забудеш.

Здоров’я за гроші не купиш.

Немає щастя без здоров’я.

Той здоров ‘я добре має, хто хворим не буває.

Здоров’я – найбільше благо.

2. Мозковий штурм ” Що таке здоров ‘я?”

Хід вправи.

Вчитель нагадує, що коли ми вітали один одного, то тим самим бажали здоров’я (походження слів), тобто чогось дуже важливого у нашому житті. .

– Що таке здоров’я? (На дошці вчитель записує всі думки учнів про те, що на їхні думку асоціюється з здоров’ям). Потім вчитель пропонує визначення поняття здоров’я Всесвітньої організації охорони здоров’я. Здоров ‘я – це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад.

3.   Ситуаційні задачі.   Обговорення в групах.

Життя складне. Дуже часто треба вміти поступитись, піти назустріч. Але як бути, коли мова йде про особисте здоров’я? Прочитавши слова, що стверджують думку наступних авторів, ви маєте вирішити, чи правильно вони вчинили? Якщо ні, виправте помилки.

 

I.Я дуже не люблю снідати. Краще поспати ще 15-20 хвилин. Тим більше, що батьки дають мені до школи гроші –– на проїзд, на дрібні витрати. І я завжди, коли зголоднію, зможу купити що-небудь у шкільному кіоску : чіпси, горішки, солодку воду. До їдальні я також ходжу не завжди : боюсь виглядати “ білою вороною ” –– адже мої товариші кажуть, що їсти кашу не модно. Чомусь у мене останнім часом все частіше болить шлунок, і мама збирається показати мене лікарю.

 

II. У мене в дома є комп’ютер, і відповідно багато комп’ютерних ігор. Товариші часто просять дозволити пограти, і я розважаюся з ними. Але не рідко через це за уроки я сідаю вже ввечері, не завжди встигаю їх зробити, пізно лягаю спати. Я впевнений, що буде не тактовно відмовляти друзям, адже вони вирішать, що я жадібний і перестануть зі мною товаришувати.

 

III. У школі у нас багато уроків, ми багато працюємо. Додому я приходжу втомленим. Про якісь фізичні навантаження я і думати не можу. Кращий відпочинок –– лягти на диван і дивитись телевізор. І відпочити можна, і багато нового дізнатись. Але вранці я чомусь прокидаюсь втомленим, у мене болить голова, не вистачає сили повноцінно працювати на уроках.

ВПРАВИ З МЯЧЕМ

5. Вправа “Модель здоров’я” .

 

Мета :актуалізувати відчуття важливості здоров’я та необхідності дбайливого і відповідального ставлення до нього; спрямувати роботу щодо осмислення учасниками ролі наркотичних речовин як фактора шкідливого впливу на здоров’я людини:

Хід вправи.

Бесіда:

– Що на вашу думку є складовими частинами здоров’я?

– З чого складається здоров’я людини?

– Без чого неможливо було б уявити дійсно здорову людину?

Після того, як учні відповіли на запитання, вчитель ділить клас на три групи (Сонце, Повітря, Вода).

(Поділ на групи відбувається таким чином: по черзі кожен учень називає слово -1-й – сонце, 2-й – повітря, 3-й – вода, 4-й – знов сонце і т. д.).

Тоді вчитель пропонує команді “Сонце”, зібратися в одному кутку, команді “Повітря” – в другому і команді “Вода” – в третьому.

Коли команди сіли на свої місця, вчитель дає їм завдання:

Враховуючи всі відповіді на попередні запитання, створіть, будь ласка, свою модель здоров’я. При цьому використовуйте аркуші паперу, маркери, фломастери. Час на виконання даної роботи – 10 хв.

Після виконання роботи учні презентують свої моделі. Після презентації вчитель пропонує всім уявити собі ті шкідливі фактори, які впливають на здоров’я. Потім пропонує командам помінятися моделями, розповісти, як шкідливі фактори руйнують
здоров’я.

Після чого відбувається обговорення.

– Що вони відчували, коли створювали модель здоров’я? .

– Що відчували, коли наносили пошкодження?

– Що відчували, коли отримали свою модель пошкодженою?

– А зараз уявіть, що це була не модель, а ваше особисте здоров я.

– Чи можна відновити те, що вже зруйновано?

– Чи буде це мати той самий вигляд?

– Що легше – запобігти чи відремонтувати?

Підведення підсумків.

Учні

Ми багато говорили про здоров’я, і ви самостійно дійшли висновку, чому так важливо бути здоровим у житті.

Таким чином, ми ще раз переконалися, що яким би складним життя не було, воно залежить, насамперед, від нас, від нашого вміння берегти здоров’я, від наших зусиль і роботи над собою. І величезної уваги слід приділяти спеціальним знанням власної фізіології, про власний організм, про власне здоров’я. А від нашого вибору залежить здоров’я наших нащадків, а значить, і здоров’я нації.

 Зберегти нам здоров я допоможе здоровий спосіб життя. Про це пам’ ятаймо щодня, щогодини, щохвилини. Зараз у наш час – здоровим бути – престижно! Будьте здорові!

Що головне ви запам’ятали сьогодні?

Над чим потрібно замислитися, щоб змінити у нашому класі?

У нашому класі займаються спортом 17 учнів. Вони відвідують спортивні гуртки : «Футбол» - 15 учнів ,  «Баскетбол» – 2 учні.

 

 

 

 

docx
Додано
1 червня 2023
Переглядів
895
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку