с. Клинини
2024
Веселі старти для учнів 3 – 8 класів
До складу команди від кожного класу входить по 5—8 хлопчиків і стільки ж дівчат. Проведення змагань починається з виходу команд на майданчик і привітання. Потім виконуються стройові вправи: «Шикуйсь!», «Струнко!», «Ліворуч!», «Праворуч!», «Кругом!», «На місці кроком руш!»
Далі виконуються комплекс загальнорозвивальних вправ (6—8 вправ), які може проводити учень одного з класів. Команди для участі у конкурсах розташовуються у колону по одному.
З - 4 КЛАСИ
1. Хто швидше
Перший учасник тримає в руці естафетну паличку. Перед ним на відстані 9 м розташована стійка. За командою «Руш!» учасник біжить до стійки, оббігає її і повертається назад, передаючи естафетну паличку своєму товаришеві.
Перемагає команда, останній учасник якої першим перетне фінішну лінію.
2. Снайпери
Перед командою на відстані 9 м лежить набивний м'яч. У першого гравця в руках баскетбольний м'яч. Гравець має влучити баскетбольним м'ячем у набивний, для чого дається тільки одна спроба.
Підраховується кількість влучень кожної команди.
3. Естафета з обручами
Перед кожною командою стоять по три обручі. В руках учасника, який стоїть у колоні першим, — естафетна паличка. За командою «Руш!» учень підбігає до обруча, пролізає через нього, потім пробігає під двома іншими, оббігає стійку та біжить до своєї команди, передаючи паличку наступному учасникові своєї команди.
Перемагає команда, останній учасник якої першим перетне фінішну лінію.
4. Стрибкова естафета
Стрибком у довжину з місця стрибає перший учасник, за його п'ятками креслиться лінія, до якої підходить наступний учасник і виконує стрибок, так само команда.
Перемагає команда, яка опиниться далі за інші після стрибка останнього учасника.
5. Влучення в ціль
Перед командою на відстані 6 м лежить обруч. Тенісним м'ячем учасник намагається влучити всередину обруча.
Перемагає команда, яка набере в сумі більшу кількість влучень.
6. Біг раків
Біг на руках ногами вперед до стійки, яка знаходиться на відстані 6 м від лінії старту. Назад учасники повертаються звичайним бігом, передаючи естафету торканням рукою до плеча товариша.
Перемагає команда, останній учасник якої першим перетне фінішну лінію.
7. Фігурне ведення м'яча
Перед кожною командою розташовано 5 стійок, відстань між якими 1,5—2 м. Кожен учасник обводить стійки «змійкою», пересуваючись із веденням баскетбольного м'яча в обидва боки. Потім він передає естафету наступному тощо.
Перемагає команда, останній учасник якої першим перетне фінішну лінію.
8. Висадження картоплі
Команди стоять у колонах: з одного боку — дівчатка, з другого — хлопці. Перед кожною командою лежить по 4—5 кришок. У руках у кожного учасника кошик, а у хлопців у кошиках лежать тенісні м'ячі за кількістю кришок. Розпочинаючи естафету за сигналом, хлопчик біжить і кладе м'яч у кришку («садить картоплю»).
Після того, як він це зробив, дівчинка із цієї ж команди біжить і збирає м'ячі. Якщо м'яч вилетів із кришки, його потрібно покласти назад. Виграє та команда, яка першою завершила конкурс.
Підбиття підсумків змагань, нагородження учасників.
5 - 6 КЛАСИ
1. Естафета «Хто швидше»
Участь беруть по 6 дівчаток і хлопчиків від кожної команди. Перед кожною командою стоїть столик і на ньому 12 кубиків із літерами. Кожен учасник повинен поставити один кубик із літерою. Виграє команда, яка швидше складе потрібні слова.
2. Перекоти м'яч
Перед кожною командою на лінії старту лежить м'яч, а на відстані 9 м стоїть прапорець. Перший учасник тримає в руках маленький м'ячик. За командою «Руш!» учасник котить маленьким м'ячем великий, обминаючи прапорець і котить назад. Рукою торкатися до великого м'яча не можна.
Виграє команда, яка швидше завершить гру і менше разів торкнеться до м'яча рукою.
3. Естафета з обручами
Перед кожною командою розташовують вертикально три обручі, натягують стрічку і встановлюють прапорець. У руках у першого учасника — волейбольний м'яч. За командою «Руш!» учасник біжить до обручів, послідовно пролізає крізь них, перестрибує через натягнуту стрічку, оббігає прапорець, знову перестрибує через стрічку і, не пролазячи крізь обручі, повертається до своєї команди, передаючи м'яч наступному гравцеві команди. Якщо учасник зачепив ногою натягнуту стрічку, то команді зараховується помилка і штрафне очко.
Виграє команда, яка швидше завершить естафету і менше разів зачепить стрічку.
4. Кенгуру
У першого учасника м'яч затиснутий між ногами. Перед командою стоїть прапорець на відстані 9 м. За командою «Руш!» учасник починає стрибати на обох ногах, обминає у такий спосіб прапорець і повертається назад. Тримати м'яч руками забороняється. Виграє команда, яка швидше завершила естафету і м'яч якої менше разів торкався землі.
5. Конкурс газет і малюнків
Журі оглядає газети та малюнки кожного класу, нараховує за них певну кількість балів.
6. Точно в ціль
Перед кожною командою на відстані 6 м лежить м'яч. У кожного учасника в руці тенісний м'яч. Завдання учасника полягає у тому, щоб тенісним м'ячем влучити у м'яч, що лежить на підлозі. За кожне влучення команді зараховується один бал.
Перемагає команда, яка набере більшу кількість балів.
7. Перенеси тенісний м'яч
Перед кожною командою на відстані 9 м стоїть прапорець. У першого учасника в руці ложка, в якій лежить тенісний м'яч. За командою учасник біжить до прапорця, обминає його і повертається назад, передаючи ложку із м'ячем наступному учасникові. Виграє команда, яка швидше завершить естафету і менше разів впустить м'яч на землю.
8. Конкурс капітанів
У кожного учасника команди в руці будь-який невеликий предмет. Капітани запам'ятовують, у кого в руках які предмети. Потім учасники кладуть свій предмет у коло, що знаходиться на відстані 6 м і повертаються на свої місця. За командою капітани команд біжать до кола, беруть стільки предметів, скільки можуть донести і роздають учасникам відповідно до того, у кого що було.
Перемагає команда, яка швидше завершить естафету, і припуститься меншої кількості помилок.
9. Висадження картоплі
Команди стоять у колонах: з одного боку дівчатка, з другого — хлопці. Перед кожною командою лежить по 4—5 кришок. У руках у кожного учасника кошик, а у хлопців у кошиках лежать тенісні м'ячі за кількістю кришок. Розпочинаючи естафету за сигналом, хлопчик біжить і кладе м'яч у кришку («садить картоплю»). Після того, як він це зробив, дівчинка із цієї ж команди біжить і збирає м'ячі. Якщо м'яч вилетів із кришки, його потрібно покласти назад. Виграє команда, яка першою завершила конкурс.
Підбиття підсумків змагань, нагородження учасників.
7 - 8 КЛАСИ
1. Хто швидше
Перший учасник тримає в руці естафетну паличку. Перед ним на відстані 9 м стоїть стійка. За командою «Руш!» учасник біжить до стійки, оббігає її, повертається назад, передаючи естафетну паличку своєму товаришеві.
Перемагає команда, останній учасник якої першим перетне фінішну лінію.
2. Між прапорцями
У першого учасника в руках футбольний м'яч. Перед кожною колоною розташовано 4—5 прапорців. За командою «Увага!» учасник повинен покласти м'яч на лінію старту, за командою «Руш!» учасник починає обводити прапорці, ведучи м'яч ногою, і, обвівши останнього прапорця, повертається назад таким же чином. Від першого прапорця робить точну передачу наступному учасникові, який робить те саме. Хто зіб'є прапорець,, повинен поставити його на місце.
Перемагає команда, останній учасник якої першим перетне фінішну лінію.
3. Передай м'яч між ногами
Вихідне положення учасників команд — ноги нарізно. Біля ніг капітана три м'ячі: баскетбольний, гандбольний і футбольний. За командою «Руш!» капітан, нахилившись уперед, передає м'яч назад між ногами учасників своєї команди, таким чином усі три м'ячі. Останній гравець, спіймавши всі три м'ячі, біжить до голови колони і стає першим, передаючи м'ячі назад так само. Перемагає команда, капітан якої першим повернеться на своє місце у колоні.
4. Подвійний м'яч
Команди шикуються в колону одне за одним. Перед кожною командою встановлюють прапорець. У капітана в руках волейбольний м'яч, а на землі лежить баскетбольний. За командою «Руш!» капітан котить волейбольним м'ячем баскетбольний, оббігає прапорець і повертається назад. Передавши м'ячі першому гравцеві, сам стає позаду колони.
Перемагає команда, останній учасник якої першим перетне фінішну лінію.
5. Дружні пари
Перед стартом учасники стають парами. За командою «Увага!» перша пара бере обруч і надіває його зверху, тримаючи на рівні поясу. За командою «Руш!» перша пара, намагаючись бігти синхронно та тримаючи обруч на заданому рівні, оббігає стійку і біжить назад. Потім вони передають обруч наступній парі, а самі стають позаду. Кожна наступна пара не повинна починати біг, не надівши обруча. Перемагає команда, останній учасник якої першим перетне фінішну лінію.
6. Спритний тенісист
Капітан команди тримає в кожній по тенісній ракетці. На середній лінії майданчика лежить обруч, а в центрі його — тенісний м'яч. На протилежній лицевій лінії ставиться прапорець. За командою «Руш!» капітани добігають до свого обруча, беруть ракетками тенісний м'яч і біжать до прапорців, оббігають їх, кладуть м'яч у коло і біжать до своїх колон, передаючи ракетки як естафету. Якщо м'яч викотився з кола, його необхідно положити назад. Перемагає команда, останній учасник якої першим перетне фінішну лінію.
7. Поїзд
Участь беруть тільки хлопчики. Капітан команди («потяг»), решта учасників — «вагони». За командою «Увага!» «потяг», причепивши до себе один «вагон» (руки на плечах у капітана), виходить на лінію старту. За командою «Руш!» «потяг із вагоном» оббігає прапорець, потім оббігає навколо своєї команди і причіпляє другий «вагон». Якщо в дорозі «вагони» розчепилися, «потяг» повинен зупинитись та причепити «вагон», який відчепився. Перемагає команда, яка швидше у повному складі завершить «маршрут».
8. Зі скакалкою
Участь беруть тільки дівчатка. У дівчинки, яка стоїть першою у колоні, є скакалка. За командою «Увага!» всі учасники команди підходять до лінії старту. За командою «Руш!» перша дівчинки починає бігти стрибками на скакалці, оббігати прапорець можна без стрибків. На зворотному шляху дівчинка пересувається у такий же спосіб і на лінії старту передає скакалку наступній учасниці. Перемагає команда, останній учасник якої першою перетне фінішну лінію.
9. Конкурс капітанів
Капітани виконують підтягування на перекладині.
Перемагає той, який підтягнеться більшу кількість разів.
Література
1. Демчишин А.А., Мозола Р.С. Рухливі ігри – К. Радянська школа, 1985 – 190с.
1