06.03.2025 р. 5-А клас 12:00
Віртуальна подорож «Шлях до Тараса»
Мета: формувати предметні компетентності відповідно до змістовних ліній: предметні – повторити відомості про життєвий і творчий шлях Тараса Шевченка; формувати вміння висловлювати своє ставлення до Тараса Шевченка; грунтовніше оцінювати його творчість; мовленнєвої – активізувати розумову діяльність учнів, розвивати дослідницькі риси, пам’ять, культуру спілкування, створюючи спеціальні умови для виконання комунікативних завдань; діяльнісної – навчити переносити раніше засвоєні знання і вміння в нову ситуацію, формувати пізнавальну та пошукову активність учнів, уміння швидкого і творчого мислення, а також використовувати міжпредметні зв’язки, зокрема, з інформатикою; соціокультурної – виховувати почуття пошани до творчості Кобзаря, волелюбність, доброту, щирість; почуття колективізму, згуртованості, відповідальності за спільну справу, почуття національної свідомості.
Форма проведення – подорож.
Освітні ресурси:
1. Презентація за програмою Power Point;
2. «Хмаринка слів» сайт WordArt;
3. «Колесо фортуни» (онлайн- конструктор ігор «Wordwall»);
4. Навчальна платформа Kahoot! (гра «Правда чи фейк»);
5. Canva – платформа графічного дизайну;
6. Youtube- канал: пісня «Борітеся – поборете» Павла Табакова.
Перебіг заходу
І. Організаційно-вступна частина.
1.Вступне слово вчителя.
Усе йде, усе минає… Та залишається пам’ять, добра слава про людей, що мандрують у світи в пошуках краю землі, істини та правди. В історії залишаються імена, які з гордістю вимовляємо, пам’ятає і шанує все людство. До них належить й ім’я великого українського поета Тараса Шевченка.
Щовесни, коли тануть сніги,
І на рясті засяє веселка,
Повні сил і живої снаги
Ми вшановуєм пам’ять Шевченка.
Доброго дня, шановні! Ми раді вітати усіх присутніх. І знов прийшла на землю Шевченкова весна. 9 березня виконується 211 років з дня народження Тараса Григоровича Шевченка. Отож ми з вами зібралися, щоб разом пройти життєвими шляхами великого Кобзаря. Свій захід ми присвячуємо саме цій даті. Уже сформовані команди учасників «Літературознавці» та «Дослідники». Обрані очільники команд. Отже ,розпочинаймо!
2.Гра «Створюємо настрій»
Відчуємо себе частинками колективу, краю, держави, Всесвіту і скажімо собі:
3. Здійснення цілепокладання.
4. Прийом «Місткий кошик».
5. Ознайомлення з картою подорожі.
ІІ. Основний зміст заходу
3.Гра «Правда чи фейк» ( платформа «Kahoot»).
1.Тарас Шевченко народився у 1814 році?
2.Тарас Шевченко був кріпаком ?
3. Тарас Шевченко народився у селі Дніпрове?
4. Тарас Шевченко став вільною людиною у 24 роки.
5.Чи був одружений Тарас Шевченко ?
6. Чи був Ширяєв паном Тараса Шевченка?
7.Тарас Шевченко мріяв стати художником.
8.Перебуваючи в казематі, Тарас Григорович написав «Заповіт».
9. «Садок вишневий коло хати» за жанром є пісня.
10. «За сонцем хмаронька пливе» - це гімн?
11.У поезії «За сонцем хмаронька пливе» зображено пейзаж?
12.Перша збірка Шевченка мала назву «Кобзар».
4.Фізкультхвилинка.Патріотична руханка «Ой у лузі червона калина»
5. Гра «Найуважніший читач». Вставити пропущені слова.
1.За сонцем …. пливе,
…. поли розстилає…
І сонце ……. зове
У …….. синє море.
2. ….. над вишнями гудуть.
Плугатарі з ……. йдуть,
Співають ідучи …………
А…….. вечерять ждуть.
6.Конкурс читців поезій Т. Шевченка.
7.«Завдання другу». Пригадати назви творів Т. Шевченка за ілюстраціями.
8. Конкурс «Хто більше?». Назвати цікаву інформацію про Тараса Шевченка та його життєвий шлях.
9. Конкурс «Тарас Шевченко й Сумщина». Назвати місця, де і коли побував Кобзар на Сумщині.
ІІІ. Підбиття підсумків. Підрахунок балів. Оголошення переможця гри.