Позакласний захід: "Вітаміни для дитини"

Про матеріал
Тема: Вітаміни для дитини Клас: 7 Завдання: 1. Навчальні: сформувати поняття вітаміни, авітаміноз, гіпотітаміноз, гіпервітаміноз; опрацювати класифікацію вітамінів, характеристику, значення; наводити приклади продуктів багатих на певні вітаміни, дослідити вміст аскорбінової кислоти у соках ТМ України. 2. Розвивальні: розвивати навички роботи з мас-медіа, творчі здібності, логічне, критичне та креативне мислення на основі встановлення причинно-наслідкових зв’язків, вміння використовувати раніше вивчену інформацію, уміння порівнювати та аналізувати, узагальнювати матеріал, робити аргументовані висновки, розвивати вміння застосовувати отримані знання у повсякденному житті. 3. Виховні: формувати науковий світогляд, виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я. Форми роботи: фронтальна, парна, індивідуальна. Методи: словесні (бесіда), словесно-наочні (робота з наочністю, слайдами презентації, відеофрагментом), практичні, проблемно-пошуковий, самостійна робота (за Ю.К. Бабанським). Дидактичні та методичні матеріали: авторська презентація, авторська інтерактивна вправа, відеофрагмент за посиланням, робота з мас-медією (дидактичним матеріалом, сматфонами), авторський тест. Обладнання та матеріали: мультимедійний комплекс, мережа Internet, тематичні зображення та фото. Міжпредметні зв’язи: основи здоров’я, екологія, хімія. Тип: використання знань, умінь та навичок (за В.О. Онищуком). Вид: практична робота.
Перегляд файлу

Комунальний заклад «Чугуївський ліцей № 2»

Чугуївської міської ради Харківської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий позакласний захід з біології

«ВІТАМІНИ ДЛЯ ДИТИНИ»

 

 

 

 

 

 

Розробила: Сєрік О.В., вчитель біології, спеціаліст І  категорії

 

 

 

 

 

Чугуїв 2021 р.

 

Розробка відкритого позакласного заходу з біології 

Вчитель: Сєрік Ольга Вадимівна

Тема: Вітаміни для дитини Клас: 7 Завдання:

1.                  Навчальні: сформувати поняття вітаміни, авітаміноз, гіпотітаміноз, гіпервітаміноз; опрацювати класифікацію вітамінів, характеристику, значення; наводити приклади продуктів багатих на певні вітаміни, дослідити вміст аскорбінової кислоти у соках ТМ України.  

2.                  Розвивальні: розвивати навички роботи з мас-медіа, творчі здібності, логічне, критичне та креативне мислення на основі встановлення причинно-наслідкових зв’язків, вміння використовувати раніше вивчену інформацію, уміння порівнювати та аналізувати, узагальнювати матеріал, робити аргументовані висновки, розвивати вміння застосовувати отримані знання у повсякденному житті.

3.                  Виховні: формувати науковий світогляд, виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я.

Форми роботи: фронтальна, парна, індивідуальна.

Методи: словесні (бесіда), словесно-наочні (робота з наочністю, слайдами презентації, відеофрагментом), практичні,     проблемно-пошуковий,    самостійна    робота            (за Ю.К. Бабанським). 

Дидактичні та методичні матеріали: авторська презентація, авторська інтерактивна вправа, відеофрагмент за посиланням, робота з мас-медією (дидактичним матеріалом, сматфонами), авторський тест.

Обладнання та матеріали: мультимедійний комплекс, мережа Internet, тематичні зображення та фото.

Міжпредметні зв’язи: основи здоров’я, екологія, хімія.

Тип: використання знань, умінь та навичок (за В.О. Онищуком).

Вид: практична робота.

Хід заходу

Вид діяльності вчителя та

здобувачів освіти  

Час

Організаційний момент.

Доброго дня мої учні! Я рада вітати вас на відкритому позакласному заході «Вітаміни для дитини»! 

Девіз нашого заходу: Видумуй, пробуй і твори Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним будь!

І про кмітливість не забудь! 

Бажаю кожному діяти і досягти високого рівня засвоєння теми!

 

Вступне       слово

вчителя та учнів. 

1 хв.

І. Корекція опорних знань, умінь, навичок.

Пропоную вправу мозковий штурм «Вітаміни»

 

Вправа           на активізацію.

4 хв.

 

image 

 

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Давайте разом поміркуємо: в чому полягає актуальність теми?

Проблема: яблуко чи сік ТМ України?

image

 

Створення проблемної ситуації. Бесіда.

8 хв.

IІІ. Повідомлення теми та завдань заходу.

Тема: Вітаміни для дитини.  

imageЗавдання уроку: сформувати поняття вітаміни, авітаміноз, гіпотітаміноз, гіпервітаміноз; опрацювати класифікацію вітамінів, характеристику, значення; наводити приклади продуктів багатих на певні вітаміни, дослідити вміст аскорбінової кислоти у соках ТМ України; розвивати навички роботи з мас-медіа, творчі здібності, логічне, критичне та креативне мислення на основі встановлення причинно-наслідкових зв’язків, вміння використовувати раніше вивчену інформацію, уміння порівнювати та аналізувати, узагальнювати матеріал, робити аргументовані висновки, розвивати вміння застосовувати отримані знання у повсякденному житті; формувати науковий світогляд, виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я.

 

 

Вступне             слово вчителя. 

1 хв.

ІV.Усвідомлення змісту й послідовності використання практичних дій.

Пропоную подорож по країні «Вітаміни» Зупинки

1. Поняття: вітаміни, авітаміноз, гіповітаміноз, гіпервітаміноз.

Повідомлення вчителя та запис учнів.

 

 

 

12 хв.

 

2.  Класифікація вітамінів.

3.  Характеристика.

4.  Дослідницька.

5.  imageЗаключна.

 

1. Вітаміни – це низькомолекулярні органічні сполуки різної хімічної природи, що необхідні для життєдіяльності живого організму в малих дозах, і не утворюються в самому цьому організмі в достатній кількості, через що повинні надходити із їжею. Відкрив М.І. Лунін 1881 році.

imageАвітаміноз – відсутність Гіповітаміноз – недостатньо Гіпервітаміноз – надлишок  2. Класифікація вітамінів:

 

3. Характеристика:

Назва вітаміну

Роль

Продукти харчування

Захворювання

Вітамін А  (ретинол)

 

 

 

Вітаміни групи

В

 

 

 

 

 

 

 

Динамічна пауза.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота             з дидактичним матеріалом.

Обговорення результатів. Виконання

завдань в парах за допомогою мас-медіа. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обговорення результатів роботи. 

Динамічна пауза.

 

Вітамін С

(аскорбінова кислота)

 

 

 

Вітамін D (кальциферол)

 

 

 

imageПропоную    перегляд        відеофрагменту       «Що   ти        знаєш про ВІТАМІНИ?»   відкривши    посилання https://www.youtube.com/watch?v=ujt0BqMH4Qo: 

 

Таким чином, ми можемо зробити наступну характеристику

вітамінам

 

Руки в сторону та вгору – на носочки піднялись.

Підніміть голівку вгору й на долоньки подивись!

Руки в сторони розводим опускаєм плавно вниз 

Присідати ми почнемо, добре ноги розімнемо

Раз присіли – руки прямо, встали. Знову все так само Вправу дружно почали нахил вліво – раз, два, три!

Повертаємося вправо все виконуємо гарно

Вліво, вправо повернулись ось розминці вже й кінець  Хто старався – молодець!

V. Самостійне виконання учнями завдань під контролем і за допомогою вчителя.

4. Дослідницька.

imageІнструктаж з техніки безпеки:

 

Мета: дослідити вміст аскорбінової кислоти у соках ТМ України. 

Обладнання: мірний стакан, до якого наливаємо сік 20 – 30 мл. Потім додаємо крохмального клейстеру і в мірний стакан капаємо з піпетки розчин йоду

Хід роботи

Техніка дослідження йодометричним методом заснована на тому, що молекули аскорбінової кислоти легко окислюються розчином йоду. Як тільки йод окислить всю аскорбінову кислоту, наступна крапля, прореагувавши з крохмалем, пофарбує в синій колір.

Рекомендації

 

 

Рішення тестових завдань індивідуально. Проведення практичної частини.

12 хв.

image 

 

 

VI. Узагальнення й систематизація результатів роботи. Проблема: яблуко чи сік ТМ України? Отже, результат:

image

 

 

Бесіда. 

 

 

 

 

4 хв.

VIІ. Підсумок заходу. Ми працювали над темою… 

    Ми працювали за планом…

    Новим для мене…

    Корисно знати…

    На практиці я застосую…

 

Фідбек.

Пояснення учнів з             урахуванням критичного мислення.

3 хв.

Список використаних джерел

1.                  https://www.mentimeter.com/s/bbdaddcdcca681af821867025a4c5772/253fe950988a

2.                  Вітаміни. [Електронний ресурс] // Вікіпедія: Вільна енциклопедія. Режим доступу:

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D1%96%D1%82%D0%B0%D0%BC%D1%96%D0%BD %D0%B8. – Назва з титул. екрана.

3.                  Що ти знаєш про вітаміни? [Електронний ресурс] // YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ujt0BqMH4Qo. – Назва з титул. екрана.

4.                  Гуськова В.П., Сизова Л.С. Визначення вмісту вітаміну С йодометричним методом // Хімічні методи дослідження властивостей сировини і продукції. Кемерово: Кемеровський технологічний інститут харчової промисловості. 2007. – 29 с.

 

 

 

 

 

Назва

Роль

Продукти харчування

Гіповітаміноз

Гіпервітаміноз

Жиророзчинні вітаміни

Вітамін A

(ретинол)

Синтез зорових пігментів, підтримання цілісності шкіри і

слизових оболонок,

нормального розвитку

зубів і кісток, забезпечення

репродуктивних функцій, антиоксидант

Риб'ячому жирі, яєчних жовтках, печінці, молоці; у червоних, оранжевих, жовтих і темно-зелених

овочах

Куряча сліпота

Нудота, блювання,

анорексія,

головний біль,

втрата волосся,

біль у суглобах,

ламкість кісток, збільшення

печінки і

селезінки, ризик захворювання

на рак легень у курців

Вітамін D

imageСприяє всмоктуванню кальцію у ШКТ, разом з паратропним гормоном мобілізує кальцій з кісток. Обидва механізми необхідні для підтримання сталої концентрації кальцію в крові, що у свою чергу потрібно для нормальної роботи нервової системи, скорочення м'язів, зсідання крові, формування кісток і зубів.

Вітамін D3 формується у шкірі під впливом ультрафіолетового випромінювання, подальше перетворення в активну форму відбувається у печінці і нирках. Джерелами вітаміну D є риб'ячий жир, яєчні жовтки, молоко.Вітамін D стійкий до нагрівання, дії кислот і лугів, світла і окиснення.

imageУ дітей рахіт, у дорослих — остеома ляція; порушення мінералізації кісток і зубів, знижений тонус м'язів, слабкість у ногах, неспокій, дратівливість.

22—25 мг на добу може бути токсичним для дітей, більші дози — і для дорослих. До симптомів належать:

блювання, діарея, втома, втрата ваги, гіперкальціємія і кальцифікація м'яких тканин, незворотне ушкодження серця і нирок.

(кальцифер ол)

Вітамін

imageАнтиоксидант, помагає запобігти окисненню ненасичених жирних кислот і холестеролу, зокрема у клітинних мембранах, перешкоджає розвитку атеросклер озу.

Зародки пшениці, рослинні олії, горіхи, злаки, темно-зелені

 листкові

 овочі.Нечутливий до дії тепла, світла, кислот, нестійкий до кисню.

Дуже рідко, точні симптоми не до кінця з'ясовані:

imageможливе зменшення тривалості життя еритроцитів і гемоліз, ламкість капілярів, дегенерація спинног о мозку.

Навіть у великих дозах не викликає значних побічних ефектів. Можливе сповільнене загоєння ран, зниження

адгезії тромбоцитів і зростання часу утворення згустку крові.

E (токофер оли, антистерил ьний,

вітамін

розмножен

ня)

Вітамін

imageНеобхідний для синтезу печінкою факторів зсідання крові і деяких інших білків. Бере участь в окисному фосфорилюванні у всіх клітинах організму.

Головним чином

синтезується кишковою мікрофлорою, міститься у темнозелених листкових овочах, качанній капусті, капусті броколі, цвітній капусті, у свинині і печінці. Стійкий до нагрівання, руйнується кислотами, лугами, світлом, окиснювальними агентами. Забезпечення організму вітаміном K

може зменшуватись під час вживання антибіотиків.

Порушення зсідання крові, тривалі кровотечі, швидке формування синців.

 

Невідомі.

K (нафтохі нони, антигемора гічний)

 

pdf
Пов’язані теми
Біологія, Позакласні заходи
Додано
29 січня 2023
Переглядів
484
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку