Позакласний захід з інформатики "Все про інформацію"

Про матеріал
Позакласний захід присвячений Всесвітньому дню інформації. Захід проводжу, застосовуючи метод "Шість капелюхів мислення", автором якого є відомий британський психолог, експерт в області творчого мислення і письменник, Едвард де Боно. Даний метод забезпечує інтерактивність та розвиток критичного мислення учнів.
Перегляд файлу

Тема: Все про інформацію.

Мета: з’ясувати, чим знаменна дата 26 листопада; узагальнити знання про інформацію та її властивості, види інформації за способом подання, джерела та носії інформації, способи поширення інформації; з’ясувати, коли інформація приносить користь, а у яких випадках негативно впливає на життя, безпеку та успіх людини; навчити безпечно використовувати інформацію;

розвивати критичне мислення, пізнавальну активність, творчий потенціал учнів; залучати їх до самостійної діяльності: набуття учнями нових знань, аналіз інформації, визначення причинно-наслідкових зв’язків між явищами та процесами, узагальнення інформації і формулювання висновків;

виховувати комунікативні якості в процесі групової роботи, поважного ставлення до думки співрозмовника, посилити почуття взаємної відповідальності, сприяти підвищенню самооцінки учня шляхом залучення до індивідуально-групової роботи; виховувати індивідуальну здатність до інформаційно-психологічного супротиву з метою забезпечення інформаційної безпеки особистості.

Обладнання та наочність: ноутбук, проектор, інтерактивна дошка, презентація, відеофрагмент «Вторгнення. Вплив інформації. Чабан. 24.05.2013», надруковані зображення різнокольорових капелюхів, різнокольоровий папір, маркери, скотч.

Хід заходу

«Як правило, найбільшого успіху досягає

той, хто володіє кращою інформацією»

Бенджамін Дізраелі

Учитель

Доброго дня усім присутнім! Сучасна людина не може уявити свого життя без шаленого потоку інформації. Все, що ми дізнаємося, впливає на розвиток та самоствердження. Кількість інформації передує рівню обізнаності у тій чи іншій сфері. У зв’язку із цим у багатьох країнах світу 26 листопада відзначають Всесвітній день інформації (World Information Day).

Це свято відзначають щороку з 1994 року за ініціативою Міжнародної академії інформатизації, яка має генеральний консультативний статус в Економічній і Соціальній радах ООН. В цей день проводяться різні форуми, симпозіуми та інші заходи, на яких обговорюється значення інформації в нашому суспільстві, питання, пов’язані з її обробкою, передачею та контролем.

Ініціюючи відзначення Всесвітнього дня інформації, Міжнародна академія інформатизації мала на меті вказати на всю важливість передачі інформації у сучасному суспільстві. У цей день обов’язково згадують про інформаційний вибух – так прийнято називати постійне та стрімке накопичення інформації у світі.

Інформація завжди відігравала в житті людства надзвичайно важливу роль. Проте з середини XX століття внаслідок соціального прогресу і бурхливого розвитку науки і техніки роль інформації незмірно зросла. Світовою тенденцією став перехід на цифрові технології, розвиток високошвидкісного Інтернету і мобільного зв’язку. Та одним з найважливіших напрямів інформатизації став розвиток Інтернет-технологій.

Завдяки появі нових технологій та комп’ютеризації майже кожної галузі, інформація стала невід’ємною частиною існування компаній, підприємств та установ. Навіть з метою саморозвитку ми опиняємося в інформаційному середовищі, з якого і черпаємо свої знання.

Саме тому наш сьогоднішній захід присвячений інформації. Саме сьогодні можна дізнатися щось корисне та нове для себе і тим самим підтримати ідею відзначення Всесвітнього дня інформації.

Епіграф заходу: хмара слів (тегів), створена за допомогою онлайн-програми WordArt.com.

C:\Users\USER\Pictures\Word Art (3).jpeg

Учитель подає інформацію про автора вислову, а потім пропонує учням розшифрувати вислів.

Учитель. Визначний британський державний та політичний діяч, кавалер Ордену підв'язки, консерватор, успішний письменник-романіст. Назвіть, хто ця людина та розшифруйте його вислів.

Відповіді учнів

Учитель. Наш позакласний захід ми проведемо, застосовуючи метод   «Шість капелюхів мислення». Метод шести капелюхів – це простий і практичний спосіб розділення процесу мислення на шість різних режимів, кожен з яких представлений метафоричним капелюхом певного кольору.

Метод «Шість капелюхів»

Поділ на групи. Робота в групах

Червоний капелюх: почуття та інтуїція

 

Redhat.jpg

 

 

І не намагайтеся їх пояснити. Які почуття в мене виникають?

У режимі червоного капелюха в учасників є можливість висловити свої почуття та інтуїтивні здогади щодо питання, яке обговорюється, не вдаючись у пояснення про те, чому це так, хто винен і що робити далі.

Які емоції та почуття в  мене викликає поняття «Інформація»?

Виступи груп

 

Білий капелюх: інформація

 

Whitehat.jpg

 

 

Детальна і необхідна інформація. Тільки факти. Яка ще необхідна інформація?

У цьому режимі мислення нас цікавлять лише факти. Ми задаємося питаннями про те, що ми вже знаємо, яка ще інформація нам необхідна і як нам її отримати.

Що таке інформація? Які властивості інформації? Як людина сприймає інформацію? Які існують види інформації за способом подання? Які існують джерела інформації? Які існують носії інформації? Що розуміють під поширенням інформації?

Демонстрація фрагментів відео «Вторгнення. Вплив інформації. Чабан. 24.05.2013»

Виступи  груп.

 

Жовтий капелюх: логічний позитив

 

Yellowhat.jpg

 

 

Символічне відображення оптимізму. Дослідження можливих успіхів і позитивних сторін. Переваги.  Для чого це потрібно робити? Чому це спрацює? Які переваги?

Вимагає переключити свою увагу на пошук переваг і позитивних сторін ідеї, яка розглядається.

Чому виникають інформаційні потреби людини? Чому володіти інформацією надзвичайно важливо?  Яку це приносить користь?

Виступи груп.

 

Чорний капелюх: критика

 

Blackhat.jpg

 

 

Критичне ставлення до події, явища. Обережність. Що може статися поганого або що піде не так? У чому недоліки?

Дозволяє дати волю критичним оцінками, побоюванням й обережності. Вона захищає нас від нерозважливих і непродуманих дій, вказує на можливі ризики і підводні камені.

Чи захищені ми від шкідливого впливу інформації? У яких випадках інформація негативно впливає на життя, безпеку та успіх людини?

Виступи груп.

 

Зелений капелюх: креативність

 

Greenhat.jpg

 

 

Зосередження на творчості, альтернативних рішеннях, нові можливості та ідеї. Це можливість висловити нові поняття та концепції.

Перебуваючи під зеленим капелюхом, ми придумуємо нові ідеї, модифікуємо вже існуючі, шукаємо альтернативи, досліджуємо можливості, взагалі, даємо креативності зелене світло.

Що є головною причиною старіння інформації? Чи може людина обійтися без інформації? Чи може процес стрімкого накопичення інформації у світі колись зупинитися? Як безпечно використовувати інформацію?

Виступи груп.

 

Синій капелюх: управління процесом

 

Bluehat.jpg

 

 

Керування розумовими процесами. Гарантія дотримання всіх шести капелюхів.

Його використовують на початку сесії для визначення того, що належить зробити, або в кінці, щоб узагальнити досягнуте і поставити нову мету.

Чого ми досягли? Що потрібно зробити далі? У якому капелюсі вам найбільше сподобалося працювати? Мислення у якому капелюсі стало для вас найбільш важким та незвичним?

Виступи груп.

Учитель. Отже, інформація займає провідну роль в життєдіяльності людства. Життя людини в сучасному світі завжди безпосередньо пов’язане з інформацією. Інформаційні ресурси стають основною цінністю для суспільства взагалі й окремої людини зокрема. Але цінність має не стільки обсяг знань, які накопичила людина, скільки вміння ефективно використовувати ці знання у своїй повсякденній і професійній діяльності. Усе знати і все вміти неможливо, але вміти швидко адаптуватися до змін у суспільстві, до змін у техніці та технологіях – необхідна умова успішної реалізації задумів і мрій людини.

Дякуємо за увагу!

docx
Додано
22 листопада 2020
Переглядів
1230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку