Методична розробка позакласного заходу з математики
Інтелектуальна гра
«Цікава математика»
(для учнів 6-х класів)
Форма проведення: інтелектуальна гра.
Обґрунтування необхідності проведення заходу: у будь-якому віці більшість дітей недолюблює математику за її складність та начебто не цікавість, але математика за своєю природою дуже цікава наука, якщо її правильно представити дітям; вона має безліч застосувань у житті та необхідна кожній людині.
Мета:
Навчальна: викликати інтерес до вивчення математики; перевірити вміння учнів застосовувати свої знання у нестандартних задачах;
Виховна: виховувати згуртованість колективу, вміння домовлятися та йти на компроміс, прислуховуватись до думки оточуючих;
Розвиваюча: розвивати критичне мислення, логіку, уважність.
Зміст заходу:
Обладнання: проектор, комп’ютер, кольорові листки для написання відповідей, транспортир у ящику, призи (цукерки, ручки).
Література для вчителя:
Підготовка заходу передбачала проведення попередньої бесіди з учителем математики Ходацькою О.В., яка перевірила відповідність сценарію віковим особливостям дітей та рівню їх знань і розвитку; надала рекомендації щодо змісту заходу, часу та місця проведення.
Студенткою практиканткою було підібрано завдання, які відповідають рівню розвитку дітей.
Вчитель: Добрий день, шановні учні! Я рада вас вітати на грі «Весела математика». Сьогодні три команди змагатимуться за звання найрозумніших математиків. Я пропоную зараз вам поділитися на три команди та придумати назву команді.
Команди готові, тому пропоную скористатися одним смартфоном та перейти за посиланням на екрані https://kahoot.it/ . Далі потрібно ввести код, що ви бачите на екрані.
Отже, ми розпочинаємо нашу гру. Увага, вам надаються питання, відповідати потрібно швидко. Чим швидше впораєтесь, тим більше балів. Максимальна кількість балів за одне питання – 1000.
Вчитель: Перший раунд завершено! Прошу наших суддів записати кількість балів, набраних командами.
Переходимо до 2 раунду – «Чорна скриня».
2 раунд – «Чорна скриня»
(За описом предмету, вгадати, що знаходиться в чорній скрині)
1.Стародавні вавілонські математики поділили коло на кількість днів в році, але вважали, що їх 360. Даним приладом користуються навіть на даний час. (2000)
2.Прилад, що складається з прямолінійної та полукруглої шкали. (1000)
3. Використовується для вимірювання кутів. (500)
Вчитель: прошу суддів підрахувати бали за два раунди.
Увага 3 раунд!
(на відповідь дається 1 хв)
Вчитель: А зараз прошу суддю оголосити переможця нашої гри.
Оголошується та нагороджуються переможці. Всі учасники отримують цукерки, а переможці більш цінні призи.
Підсумки.
Вчитель: Як ви змогли побачити, математика не така уже й проста наука. Дуже багато цікавинок вона тримає у своїй історії. Багато складних завдань вам вдалося виконати. Ви молодці! Я сподіваюся, що вам сподобалася сьогоднішня гра, і у майбутньому нас чекають ще цікавіші математичні заходи!
Дякую усім за участь!