Позакласний захід з математики для 2 класу "Математичний калейдоскоп"

Про матеріал

"Математичний калейдоскоп" допоможе розширити кругозір учнів з математики, сприятиме розвитку швидкісних обчислень, логічного мислення, уваги, уяви, спостережливості, вмінь аналізувати. Робота в команді сприятиме розвитку інтересу до занять математикою.

Перегляд файлу

Позакласний захід для учнів 2 класів

 

Тема.  Математичний калейдоскоп

Мета. Розширювати кругозір учнів з математики, сприяти розвитку швидкісних обчислень, логічного мислення, уваги, уяви, спостережливості, вмінь аналізувати, виховувати навички роботи в команді, інтересу до занять математикою.

Обладнання. Три столики, лавки, конверти із завданнями, табло, маркери, призи, фішки за конкурси з глядачами.

Місце проведення гри: гра проводиться в актовій залі, що оформляється різнокольоровими кульками, висловами, наприклад «Вимірюй свої бажання, зважуй свої думки, розраховуй свої слова»

Учасники: участь в грі беруть учні  2 класів. З кожного класу по паралелі формується команда з п’яти чоловік.

Глядачами, й разом з тим вболівальниками конкурсу, є однокласники  команд, що змагаються, члени родин.

Конкурс проводить учитель початкових класів. Вибирається журі з викладачів математики, підготовлених учнів старших класів, зазвичай переможців математичних  олімпіад.

Підготовка до гри: учні й вчителі організують створення команд для проведення конкурсу; члени команд готують назву команди, девіз, емблеми; вболівальники готують плакати для підтримки команд; вчитель-ведучий продумує конкурси, готує грамоти та призи для команд

Список використаних джерел:

1. Форощук А.А., Форощук Н.Е. Математика для начальных классов: Учебное пособие. – К.: Феникс, 1999. – 380 с.

2. Т.Ф.Баєва. В.М. Руденко, О.І. Мудрик. Уроки розвитку логічного мислення у другому класі: друкарня ТзОВ «Абетка». Кам’янець –Подільський 1998р.

3.Філякіна Л.Математичні варіації: Пер. з рос. – К.: Ред. загальнопед. газ., 2004.- 120с. – (Б-ка «Шк. світу»)

4. Березіна О.Б. Логіка. 2 клас: Робочий зошит – Х.: Ранок, 2009. – 32 с., іл..

Хід заходу

- Вітаю всіх присутніх у цьому залі!

А прийшли сьогодні на зустріч всі, хто не байдужий до королеви наук –  МАТЕМАТИКИ.

Скажіть, будь ласка, навіщо дитині математика?

(Відповіді присутніх)

Дякую за відповіді. Як стверджує Олександр Олександрович Форощук, автор навчального посібника «Математика для початкових класів», для занять цією наукою дітям не потрібно ніяких особливих обдарувань, таких, як музичний слух для музиканта або вміння чітко розрізняти кольори для художника. Навпаки, математика сама підвищує вміння і здібності дитини. Щоправда, при цьому вона вимагає напруження розуму, наполегливості й терпіння, зосередженості та організованості, але саме цього вимагатиме від дитини її майбутнє життя.

Як казали древні піфагорійці: «Вимірюй свої бажання, зважуй свої думки, розраховуй свої слова».

З радістю хочу представити учасників нашого свята.

Команда 2-А класу, емблемою яких __________________

Капітан команди ________________________________

Члени команди:

_______________________________________

Команда 2-Б класу, емблемою яких __________________

Капітан команди ________________________________

Члени команди:

_______________________________________

Команда 2-В  класу, емблемою яких __________________

Капітан команди ________________________________

Члени команди:

_______________________________________

Оцінювати знання та вміння наших учасників буде компетентне журі у складі:

________________________________________________________________________________________________________________________________________

А для вас, шановні глядачі, ми також підготували цікаві конкурси. Так, що сумувати не прийдеться.

Наука математика перш за все – це числа. Тому наш «Математичний калейдоскоп» розпочинає конкурс «Порахуй-но!».

 

І конкурс «Порахуй-но!»

Умови.

Кожна команда отримує 5 завдань. На виконання кожного завдання дається 1 хвилина. Всього 5 хвилин. Відповіді потрібно записати на картках, які перевірить журі та визначить переможця. За кожне правильно виконане завдання команда отримує 2 бали. Загалом за конкурс можна заробити 10 балів.

Завдання

1. Яке число при читанні не змінюється, коли його перевертають.

2. Напишіть число 10 трьома одиницями.

3. Підберіть два числа, сума і різниця яких закінчується однією і тією ж цифрою.

4. Розгляньте кожний рядок чисел. Знайдіть закономірність, за якою вони розташовані. Допишіть по два числа.

2 4 6 8 * *

6 9 12 15 * *

1 2 4 7 * *

5. Обведіть у кружечок тільки цифри. Знайдіть суму. Працюйте швидко!

3 5 к у н 2 г р 

1 ю д р 3 2 1 1

б а р м с в 2 2

 

Поки команди працюють над завданням, для глядачів –  конкурс.

Видатний математик Піфагор вважав, що світом правлять числа. Серед усіх чисел священним та магічним вважалося число 7.  Пам’ятаєте: 7 чудес світу, індуси дарували на щастя 7 слоників, сім днів у тижні. Згадайте приказки та прислів’я з числом 7.

(Семеро одного не ждуть.Сім раз відмір, раз відріж. Сім п’ядей у лобі.

Семеро з ложкою – один з сошкою)

(Капітани віддають картки з відповідями журі)

ІІ конкурс «Поміркуй-но!»

Наше життя – це задачі, які вимагають розумного та практичного розв’зку.

Умови конкурсу: 2 хв. на розв'язання 1 задачі, всього 3 задачі, відповідно  6 хв.. 1 задача – 4 бали. Всього за конкурс можна заробити 12 балів.

Задачі для команд

1. Йшов мандрівник у Київ і зустрів трьох мужиків. Кожен із них по мішку, у кожному мішку по коту. Скільки істот направлялось до Києва?

2. У семи братів по одній сестрі. Скільки всього дітей у сім'ї?

3. У трьох вазах лежать апельсини.  Якщо з третьої вази перекласти в другу 3 апельсини, а із другої в першу 1 апельсин, то у всіх вазах виявиться по 7 апельсинів. Скільки апельсинів було в кожній вазі спочатку? Намалюй.

 

 

 

Задачі-жарти для глядачів.

1. 1 яйце вариться 4 хвилини. За скільки хвилин звариться 10 яєць? (За 4 хвилини)

2. Тато старший за сина на 25 років. На скільки років він буде старший за сина через 8 років? (На 25 років)

3. Брат з’їв 6 цукерок, сестра на 3 цукерки більше. Скільки з'їла бабуся? (Не відомо)

4. По річці пливе 5 човнів. 1 човен підплив до берега. Скільки човнів на воді? (Всі на воді)

5. В якім відрі не можна принести води? (Без дна, намальованому)

6. Що буде з білим рушником, якщо його намочити у Червоному морі? (Мокрим)

7. Що буває в порожній кишені? (Дірка)

8. На столі горіло 4 свічки. Одна потухла. Скільки свічок залишилось на столі? (1 свічка, бо три згоріли)

9. Над річкою летіло 5 метеликів, 2 ластівки та 4 чайки. Скільки птахів летіло над річкою? (6 птахів).

10. Уяви собі, що ти водій автобуса. В автобусі 28 місць, на яких сидять 16 чоловік та 12 жінок. Скільки років водію автобуса? (Стільки, скільки тобі).

 

Підсумки І конкурсу оголошує член журі.

Підсумки ІІ конкурсу.

Підсумок двох конкурсів.

ІІІ конкурс «Вимірюй та будуй»

Природа спілкується з нами мовою математики:

  • промінь Сонця – відрізок;
  • Сонце – куля;
  • Горизонт – пряма;
  • Поверхня води – площина;

Для людини важливо вміти точно виміряти та правильно побудувати певну фігуру.

Командам потрібно роз’язати геометричну задачу. Час – 3 хвилини, оцінка – 6 балів.

Завдання для команд

Знайди три способи поділити квадрат на 4 рівні частини.

 

 

 

 

Завдання для глядачів.

Серед оточуючих предметів ми бачимо різноманітні геометричні фігури . Я показуватиму предмет, а ви точно називатимете фігуру.

Тарілка (круг), кубик з буквами (куб, тінь – квадрат ), аркуш зошита (прямокутник), обруч (коло),  м’яч (сфера), лінійка (прямокутник), скакалка (відрізок).

 

Поки журі підведе підсумки всіх конкурсів та визначиться з переможцем, ми підведемо підсумки конкурсу з глядачами. Порахуйте свої фішки. Назвіть кількість фішок по черзі.

Найкмітливішим та найрозумнішим глядачем у нашому конкурсі став (ла) уч_______          __________ класу

_________________________________________________

В подарунок _____________________________________

Прийшов час оголосити результати командних змагань

Слово журі.

 

ІІІ місце

ІІ місце

І місце

 

 

Ось і підійшов до завершення наш «Математичний калейдоскоп». Хтось сьогодні попереду, а хтось відстає. Все пізнається у порівнянні. Ви сьогодні мали змогу порівняти свої уміння та навички з надбаннями однолітків. А щоб досягти вершини та втриматися на ній – потрібна щоденна праця та бажання цю вершину підкорити.

 

Бажаю вам успіхів у підкоренні своїх вершин!

До зустрічі на наступних святах та конкурсах.

 

 

 

 

Додаток 1

 

ГРАМОТА

Нагороджується

 команда учнів _______ класу,

_________________________

 у складі

__________________

_________________

_________________

_________________

_________________

за ____ місце

у позакласному заході

«Математичний калейдоскоп»,

____________ 20__ року

.

 

 

 Директор школи  ____________________

 

    Голова журі  ____________________ 

 

 

 

Додаток 2

 

 

ГРАМОТА

Нагороджується

 

 учен _________ класу,

 

за перемогу  

у конкурсі для глядачів

позакласного заходу

«Математичний калейдоскоп»,

_________________ 20___ року

.

 

     Директор школи  ____________________

 

    Голова журі  ____________________ 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мілус Ірина Василівна
    Велике дякую за таку чудову розробку. Завдяки таким людям як ви ,ми прості смертні, економимо свій час)))
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 липня 2018
Переглядів
3144
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку