Особлива увага на проведенні даного уроку акцентується на вмінні дітей серед знайомих математичних понять обирати ціле та частини. Саме це вміння є актуальним при розв'язуванні вправ та задач на даному уроці.
Тема уроку. Розв'язування вправ та задач на засвоєння таблиць множення числа 5 і ділення на 5. Графічне розв'язування задач.
Мета уроку: вправляти учнів у розв'язанні вправ та задач на засвоєння таблиць множення та ділення 5; повторити вивчений матеріал; розвивати пам'ять, увагу, швидкість мислення; виховувати почуття товариства.
Тип уроку: урок застосування знань, навичок і умінь
Обладнання: демонстраційні таблиці, магнітна дошка, роздатковий матеріал, комп'ютер, експрес-картки.
Хід уроку
а) гра «Склади приклад»
Даються числа 5, 8, 12, 18, 36. Завдання: скласти різні приклади на табличне множення і ділення з цими відповідями;
б) гра «Крокуй і рахуй»;
в) математичний диктант
Увага! Увага! Для того, щоб нам відправитись у подорож, нам потрібно потрапити на вокзал. Отож, станція «Вокзальна»(звучить запис звуків вокзалу).
Піде до дошки учениця та позначить на відрізку число 5
та покаже, з яких частин воно може складатися.
Піде до дошки учень та позначить на відрізку число 9. Увага завдання: познач частини даного числа так, щоб однією з частин було число 5.
Тут на нас чекає цікаве завдання.
Ви вправно впорались із завданням, тому ми можемо подорожувати далі. (Вмикаю запис)
Увага! Станція «Геометрична»
Бліц-опитування «Що ми знаємо про геометричні фігури»
До дошки … називаю прізвище учня.
Наш потяг набирає максимальної швидкості і ми наближаємось до наступної станції (вмикаю запис)
Увага! Станція «Допитливих»
На цю станцію звідусіль поштою надходять листи з цікавими завданнями. От сьогодні на поштову адресу другокласників прийшло аж три листи. Давайте подивимося від кого вони. (Від клоуна Тіми, від дітей, від Мухи Цокотухи) Відкриємо перший конверт. Що ж тут?
Розв'яжіть задачу 769 (учень читає умову та запитання до задачі.
Учень виходить до дошки.
Дякую за працю. Але на нас чекає конверт з наступним завданням. Завдання від ваших ровесників. (Читаю задачу, викликаю до дошки учня та поетапно читаю задачу ще раз. Учень, слухаючи задачу, зображає її умову графічно на дошці.)
Відповідь: 15 грибів.
Ще залишився один конверт із задачею від Мухи Цокотухи. Слухаємо уважно.
Муха Цокотуха напекла 40 пиріжків та запросила гостей. Після того, як вона роздала гостям по 5 пиріжків, в неї залишилось 10. Скільки гостей запросила Муха Цокотуха?
( Викликаю учня до дошки, який зображає графічно задачу на дошці та розв'язує її)
Але ж вона роз давала по 5 пиріжків. (Покажи це на відрізку)
Відповідь: 6 гостей.
Дякую за працю! І на цій станції ми впорались з усіма завданнями. Прийшла пора відпочинку.
Тому наступна станція « Музична фізкультхвилинка» (Вмикаю запис, діти виконують рухи під музичний супровід).
Наша подорож закінчилась. Сподіваюсь, що вона була не тільки цікавою, а й пізнавальною для усіх пасажирів.