ОДЕСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС № 19 «ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІІ СТУПЕНІВ – ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД»
ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
«МАТЕМАТИЧНА РЕГАТА»
позакласний захід з математики для учнів 5 класу
Вчитель математики
Одеського НВК № 19
спеціаліст вищої категорії
Осініна Інна Олександрівна
(24 жовтня 2019 року)
Одеса, 2019 р.
Мета заходу: в ігровій формі виявити ерудованість, спостережливість,
логічне мислення; підвищити інтерес до вивчення математики.
Форма проведення: командні змагання між учнями .
Обладнання: турнірна таблиця, жетони, гонг, картки з завданнями, призи учасникам та переможцям гри.
Правила гри: кожна команда виконує 5 «пострілів» (кожен учень по одному «пострілу») за правильну відповідь учень отримує 2 жетони, неправильну - 0, якщо на питання відповів інший член команди, то він отримує 1 жетон.
Якщо член команди «влучає »в літеру, то він отримує 2 жетони без відповіді на запитання. Із літер, які з'являються на гральному полі, команди повинні скласти слово. Команда, яка першою відгадає слово, отримає 5 жетонів. Якщо будь-яка команда влучає, то проводиться конкурс вболівальників, який оцінюються в 5 балів, якщо влучили в цей знак, то команди йдуть на «перерву» - математична пауза (номер від учнів іншої команди). Журі підраховують жетони кожного учня,а потім усієї команди. Право почати гру надається тій команді, яка першою справиться з завданням «дешифрувальник».
Х І Д З А Х О Д У:
І. Організаційний момент, вступне слово вчителя.
Доброго дня! Сьогодні мені випала честь відкрити першу незвичну регату - математичну. Через декілька хвилин ви познайомитися з її учасниками: двома юними командами. Але перед тим, як запросити їх на палубу, перевіримо, чи готова публіка вболівати?
(запрошуються команди)
ІІ. Привітання команд:
ВЕСЕЛІ ПІРАТИ!!!
Ми веселі школярі
Не любимо скучати,
Із задоволенням ми з вами
У РЕГАТУ будемо грати.
НАШ ДЕВІЗ!
Найвищі вершини ми будем долати,
Кмітливість і витримку нам не займати!
Ми сьогодні встали зрання,
Берем участь у змаганнях.
А змагання ці вже звичні,
Бо вони математичні.
Ми готові бій прийняти сміло,
І свій девіз даруємо ми вам.
Шукати, рахувати будем вміло
І перемога тільки нам.
Ну, супернику, тримайся
Дуже сильно не старайся,
Ліпше швидко утікай,
Перемогу нам віддай.
В змаганнях він нині ареною став,
Хай будуть веселі обличчя у всіх
Девіз ЧОРНОМОРЧИКІВ –
кмітливість і сміх.
Ось ми й зустрічаємось:
Ось і поєдинок.
Дружно привітаємось,
Дорогий противнику.
Ширше двері відчиняйте
Розуму й кмітливості,
І старанність проявляйте,
Й максимум сміливості
Ой, супернику ти наш!
Не напружуй мізки
Тобі хусточку даруєм,
Щоб втирав ти слізки!
Кмітливі труднощі долають.
Вони завжди перемагають.
Складних завдань для нас немає,
Сьогодні ми перемагаєм!
Вчитель: Перед тим ,як вирушити в мандрівку, я познайомлю вас з моїми помічниками. Вашу відвагу та вміння долати труднощі буде оцінювати шановна морська колегія у складі: (знайомство з журі)
Далі вчитель знайомить учасників з правилами гри.
ІІІ. Гра «Математична регата».
Отже, прошу сигнал! (звучить гонг). Увага! А яка команда зробить перший постіл? Капітани запрошуються на жеребкування. Першою буде робити постріл команда «Чорноморчики»:
А-1 |
Що більше 5 т чи 500 кг? |
5 т |
А-2 |
Брусок треба розпиляти на 12 частин. Скільки розпилів треба зробити? |
11 |
А-3 |
Яка градусна міра прямого кута? |
90º |
А-4 |
Які числа називаються натуральними? |
|
А-5 |
Суму чисел 18 і 12 збільшити у 5 разів. |
150 |
А-6 |
З яких компонентів складаються числові вирази? |
|
А-7 |
91º - це гострий чи тупий кут? |
тупий |
А-8 |
Яка градусна міра розгорнутого кута? |
180º |
А-9 |
Літера К |
|
А-10 |
Скільки міліметрів в 1 метрі? |
1000 мм |
Б-1 |
Скільки дециметрів в 1 м? |
10 дм |
Б-2 |
Чотири палки мають 8 кінців. Скільки кінців мають 6 з половиною палок? |
14 |
Б-3 |
Яка градусна міра тупого кута? |
|
Б-4 |
Як називається сума довжин сторін прямокутника? |
периметр |
Б-5 |
Що більше: 1000 м чи 1 км? |
рівні |
Б-6 |
Як класифікують трикутники за сторонами? |
|
Б-7 |
Літера Р |
|
Б-8 |
Як класифікують трикутники за кутами? |
|
Б-9 |
Як називається промінь, який ділить кут на два рівні кути? |
бісектриса |
Б-10 |
Літера Т |
|
В-1 |
Скільки секунд в 1 годині? |
3600 |
В-2 |
Скільки буде, якщо число 10 поділити на його половину? |
2 |
В-3 |
Літера К |
|
В-4 |
Як називається частина прямої, що має початок, але не має кінця? |
промінь |
В-5 |
Який кут називається гострим? |
|
В-6 |
Чому дорівнює: 5 грн. – 400 коп.? |
1 грн. |
В-7 |
Як називається добуток довжини і ширини прямокутника? |
площа |
В-8 |
Як називається результат ділення? |
частка |
В-9 |
Скільки тупих кутів може бути в трикутнику? |
один |
В-10 |
Площа квадрата 25 см². Чому дорівнює сторона квадрата? |
5 см |
Г-1 |
Як називається трикутник, у якого всі кути гострі? |
|
Г-2 |
Скільки кілограмів в одній тоні? |
1000 кг |
Г-3 |
Добуток чисел 3 і 8 помножити на 100. |
2400 |
Г-4 |
Чому дорівнює периметр квадрата зі стороною 5 см? |
20 см |
Г-5 |
Літера И |
|
Г-6 |
Як називається число, на яке ділять? |
дільник |
Г-7 |
Що більше 1000 г чи 1 кг? |
рівні |
Г-8 |
Як називається трикутник, у якого є кут 100º |
тупокутний |
Г-9 |
У скільки разів довжина прямокутника має бути більшою за ширину, щоб його можна було розрізати на 2 рівні квадрати? |
у 2 рази |
Г-10 |
У якому місяці 28 днів? |
у кожному |
Д-1 |
Трійка коней за годину пробігла 15 км. Скільки кілометрів за годину пробіг кожен кінь? |
15 км |
Д-2 |
Скільки існує цифр? |
10 |
Д-3 |
У трикутника відрізали три кути. Скільки кутів залишилося? |
6 |
Д-4 |
Назви найбільше натуральне число |
не існує |
Д-5 |
З яких компонентів складаються буквені вирази? |
|
Д-6 |
Чому дорівнює 62:2? |
|
Д-7 |
Якою дією знаходять невідомий доданок? |
відніманням |
Д-8 |
Як порівняти натуральні числа за допомогою координатного променя? |
|
Д-9 |
Чому дорівнює 8∙125 |
1000 |
Д-10 |
Що більше: 100см чи 10 дм? |
рівні |
Е-1 |
Літера І |
|
Е-2 |
Назвіть найменше тризначне число |
100 |
Е-3 |
Назвіть найбільше п’ятицифрове число |
99 999 |
Е-4 |
Що більше : 1 т чи 100 кг? |
1 т |
Е-5 |
На яке число не можна ділити? |
на нуль |
Е-6 |
У скільки разів 6 дм більше, ніж 3 см? |
у 20 разів |
Е-7 |
Робітник через кожні 20 метрів забивав кілочки. Скільки кілочків він забив на відстані 100 м? |
6 |
Е-8 |
Периметр прямокутника 20 м. Чи може його сторона бути 10 м? |
ні |
Е-9 |
У двох братів разом 75 коп. У старшого у 2 рази більше, ніж у молодшого. Скільки грошей у кожного брата? |
25 к. і 50 к. |
Е-10 |
Один робітник може виконати роботу за 4 год. За скільки можуть виконати цю роботу два робітники, працюючи разом? |
За 2 год. |
Ж-1 |
Як називається вираз х + 5 = 8 ? |
рівняння |
Ж-2 |
З 8 кг яблук виходить 4 кг пюре. Скільки пюре вийде з 4 кг яблук? |
2 кг |
Ж-3 |
Периметр квадрата 80 см. Чому дорівнює сторона квадрата? |
20 см |
Ж-4 |
Площа квадрата 100 м². Чому дорівнює сторона квадрата? |
10 м |
Ж-5 |
В якому випадку добуток дорівнює нулю? |
|
Ж-6 |
Сашко заплатив 8 грн. за півкілограма цукерок. Скільки коштує 1 кг? |
16 грн. |
Ж-7 |
Як називається число, від якого віднімають? |
зменшуване |
Ж-8 |
Літера Т |
|
Ж-9 |
Перший пішохід за 5 годин пройшов 25 км, а другий за 4 год – 24 км. У якого пішохода швидкість більша? |
у другого |
Ж-10 |
Літак долає відстань між містами за 1 год. 20 хв. А на зворотній шлях він витрачає 80 хв. Як це пояснити? |
1год 20 хв = 80 хв. |
З-1 |
Двоє хлопчиків грали в шахи 40 хв. Скільки хв. грав кожен з них? |
40 хв. |
З-2 |
Яке число має 9 нулів? |
мільярд |
З-3 |
Чому дорівнює сума чисел 7, 70 і 700? |
777 |
З-4 |
Як називається частина прямої, що має початок і кінець? |
відрізок |
З-5 |
Як зміниться число, якщо до нього справа приписати нуль? |
|
З-6 |
Скільки буде, якщо 2 десятки помножити на 3 десятки? |
600 |
З-7 |
Чи зміниться сума трьох чисел, якщо будь-які два доданки взяти в дужки? |
ні |
З-8 |
У скільки разів 1г менший за 1 кг? |
у 1000 |
З-9 |
Як називається прямокутник, у якого всі сторони рівні? |
квадрат |
З-10 |
Яке число треба розділити на 6, щоб одержати 3? |
18 |
І-1 |
Чому дорівнює 4∙25? |
100 |
І-2 |
Яку частину години становлять 30 хвилин? |
половину |
І-3 |
Літера У |
|
І-4 |
Як називаються сторони рівнобедреного трикутника? |
|
І-5 |
Літера Н |
|
І-6 |
Яким приладом вимірюють кути? |
транспортиром |
І-7 |
У яких одиницях вимірюють кути? |
у градусах |
І-8 |
Які фігури називають рівними? |
|
І-9 |
Як називаються відрізки, з яких складається ламана? |
ланки |
І-10 |
На скільки треба помножити 5, щоб отримати 100? |
на 20 |
К-1 |
Як зміниться число, якщо у ньому справа закреслити 2 нулі? |
|
К-2 |
Назви найменше натуральне число. |
1 |
К-3 |
Яке число має 6 нулів? |
мільйон |
К-4 |
Скільки прямих можна провести через дві точки? |
одну |
К-5 |
Чому дорівнює 1∙1∙1∙1∙1 ? |
1 |
К-6 |
Знайдіть частку чисел 45 і 9 |
5 |
К-7 |
Як називають промінь, на якому є шкала? |
координатний |
К-8 |
Яке число вдвічі менше від 10 000? |
5 000 |
К-9 |
Чому дорівнює площа квадрата зі стороною а см? |
а∙а см² |
К-10 |
Як знайти невідомий доданок? |
|
IV. Оголошення результатів гри. Нагородження переможців. Підведення підсумків гри.
Додаток
|
«ЧОРНОМОРЧИКИ» |
«ВЕСЕЛІ ПІРАТИ» |
Привітання (5 балів) |
|
|
А |
|
|
Б |
|
|
В |
|
|
Г |
|
|
Д |
|
|
Е |
|
|
Ж |
|
|
З |
|
|
І |
|
|
К |
|
|
ДЕШИФРОВЩИК |
|
|
|
|
|
РЕЗУЛЬТАТ |
|
|