Основа роботи вчителя математики - створення сприятливих умов для реалізації математичних здібностей кожного учня, що допомагає домагатися міцних знань школярів. Дана розробка позакласного заходу допоможе вчителю зацікавити учнів та розвинути пізнавальний інтерес при вивченні математики.
БРЕЙН – РИНГ
гра для учнів 6-7 класів
Ведучий 1: Добрий день, дорогі гравці;
Ведучий 2: Добрий день дороге журі, вболівальники.
Ведучий 1: Ми раді вітаю вас на нашому брейн - рингу.
Ведучий 2: Сьогодні змагаються у нас дві найсильніші команди________________________________ _________________________
Ведучий 1: Змагаються за звання мудреців. І вийде той переможцем, хто не забув з собою принести: розум та знання, інтуїцію та кмітливість.
Ведучий 2:
Якщо хочеш досягнути
У житті своїх вершин,
Математику збагнути
Мусиш тонко, до глибин.
Калькулятор і комп’ютер,-
Хто сьогодні їх не зна?
Та за пояс їх запхнути
Може світла голова.
Якщо хочеш бізнесменом
Після школи, друже, стать,
Аксіоми й теореми
Мусиш добре пам’ятать.
Якщо лікарем ти станеш,
То, колего, тут затям
Коли десь помилишся -
Хтось поплатиться життям.
Не кажу про космонавтів,
Вчителів і моряків.
Та коли чогось не знав,
Час це вивчити настав.
Не махай на все рукою,
Не лінуйся, а учись
Бо чого навчишся в школі,
Знадобиться ще колись!
Ведучий 1: І так – нехай переможе сильніший!
Ведучий 2:(умови конкурсу оголошує)
вірна відповідь – 1 б.,
невірна – 0 б.,
неповна – 0 б.
Змагання включає 16 питань.
Ведучий 1: Допомагають оцінювати цей конкурс судді:
1._____________________________________
2._____________________________________
3._____________________________________
Ведучий 2: Гра почалася!
ЗАВДАННЯ
У мене, - на вулиці Гриць розповів, -
Однакова кількість сестер і братів.
-А в мене,- сказала Грицькова сестриця,-
Сестер вдвічі менше, ніж братиків, Грицю…
Ану ж бо, кмітливі, вгадайте тепер
Тож скільки в сімействі братів і сестер?
(4 брати, 3 сестри)
Ваня і Маша грали на горищі, де було досить брудно і темно. Коли вони вдосталь награлися, то сходами спустилися вниз. У Маші все обличчя виявилося сірим від пилу, а особа Вані залишилося чистим. Незважаючи на це, саме Ваня, а не Маша відправляється вмиватися.
Чому?
(Ваня дивиться на брудне обличчя Маші і думає, що він теж забруднитися. І навпаки, Маша бачить чистого Ваню і думає, що у неї з обличчям все в порядку)
Зачитується умову задачі. Дитина намагається знайти відповідь, задаючи уточнюючі питання. Задає може відповідати тільки "Так" або "Ні".
Чоловік живе на 10-му поверсі висотного будинку. Щоранку, виходячи з квартири і йдучи на роботу, він спускається на ліфті на 1-й поверх. А ввечері, повертаючись з роботи, він їде тільки до 7-го поверху і піднімається до своєї квартири на 10-му поверсі по сходах. Чому він так дивно надходить?
Дитина за допомогою запитань починає уточнювати всі умови завдання.
- Ліфт працює лише до 7-го поверху?
- Ні.
- Чоловік добровільно проходить 3 поверху по сходах?
- Так.
- Чоловік їде до 7-го поверху, коли повертається з роботи. А в інший час дня теж?
- Так.
- Інші люди можуть їхати в цій будівлі до 10-го поверху?
- Так.
Якщо тільки цей чоловік змушений виходити на 7-му поверсі, то проблема пов'язана не з роботою ліфта, а з якимись особливостями чоловіки.
(Чоловік - карлик, який дотягується в кабіні ліфта тільки до кнопки з цифрою 7)
варіант І – Мисливець, йдучи по компасу, пройшов на північ 8 км, потім повернув на південь і пройшов 12 км, після чого на захід - 4 км і знову на північ 4 км. На якій відстані від початку шляху він знаходиться?
варіант ІІ – Мисливець, йдучи по компасу, пройшов на північ 7 км, потім на схід 4 км, на південь 4 км, 6 км на захід і 3 км на південь. На якій відстані від початку шляху він знаходиться?
Відповіді: варіант І – 4 км
варіант ІІ – 2 км
4 |
6 |
4 |
6 |
4 |
4 |
6 |
4 |
6 |
4 |
4 |
6 |
6 |
6 |
4 |
4 |
4 |
4 |
6 |
4 |
4 |
4 |
4 |
6 |
4 |
5 |
7 |
7 |
7 |
5 |
5 |
7 |
5 |
5 |
5 |
5 |
7 |
7 |
7 |
5 |
5 |
5 |
5 |
7 |
5 |
5 |
7 |
7 |
7 |
5 |
8. Розташуй знаки: (5 5) (5 5) = 24;
(5 5) (5 5) = 25;
(5 5) (5 5) = 26
9. Попробуй розташуй: шашки з цифрами від 1 до 9 розташуй на кружках фігури так, щоб кожні три числа, розташовані на одній прямій лінії в сумі давали 15.
10. Хто з мандрівників «завіз» в Європу слово мільйон? (Розповідь вчителя). Мандрівник. Китай „мільйоне” – багатства ханів. Ім’я і прізвище закінчуються буквою „о”. Хто цей мандрівник? (Марко Поло)
11. В якому місяці діти найменше плачуть? (у лютому, тому, що в нього найменше днів)
12. В селі два перукаря, які працюють в двох перукарнях. В одній перукарні поганий дизайн приміщення, перукар погано підстрижений, … В іншій – євроремонт , перукар в білому халаті і з гарною зачіскою. До якого перукаря ви підете робити зачіску? (До першого, тому, що йому погану зачіску зробив другий перукар - отже другий поганий фахівець.)
13. Розташуй букви в правильному порядку, щоб отримати математичні терміни:
ТЕРМ НУТФ РФАЕИТАМИК
14. Розповідь про оборону Сіракуз.
У 212 році до нашої ери при обороні Сіракуз від римлян під час другої Північної війни один великий математик сконструював кілька бойових машин, що дозволили городянам відбивати атаки переважаючих сил римлян протягом майже трьох років. Однією з них стала система дзеркал, за допомогою якої єгиптяни змогли спалити римський флот.
Хто з великих математиків керував обороною? (Архімед)
15. Хто з великих математиків брав участь в кулачних боях під час олімпійських ігор? (Піфагор)
16. Доторкуючись тільки один раз і тільки до одного стакана зробити так, щоб повні і пусті стакани чергувались.
Роздатковий матеріал
4 |
6 |
4 |
6 |
4 |
|
5 |
7 |
7 |
7 |
5 |
4 |
6 |
4 |
6 |
4 |
|
5 |
7 |
5 |
5 |
5 |
4 |
6 |
6 |
6 |
4 |
|
5 |
7 |
7 |
7 |
5 |
4 |
4 |
4 |
6 |
4 |
|
5 |
5 |
5 |
7 |
5 |
4 |
4 |
4 |
6 |
4 |
|
5 |
7 |
7 |
7 |
5 |
(5 5) (5 5) = 24
(5 5) (5 5) = 25
(5 5) (5 5) = 26
|
(5 5) (5 5) = 24
(5 5) (5 5) = 25
(5 5) (5 5) = 26
|
|
|
ТЕРМ НУТФ РФАЕИТАМИК
|
ТЕРМ НУТФ РФАЕИТАМИК
|
варіант І – Мисливець, йдучи по компасу, пройшов на північ 8 км, потім повернув на південь і пройшов 12 км, після чого на захід - 4 км і знову на північ 4 км. На якій відстані від початку шляху він знаходиться?
|
варіант ІІ – Мисливець, йдучи по компасу, пройшов на північ 7 км, потім на схід 4 км, на південь 4 км, 6 км на захід і 3 км на південь. На якій відстані від початку шляху він знаходиться?
|