Даний матеріал містить тематично-календарне планування до діючої програми факультативного курсу з математики для 7 класу Бевз В. Г, Бурда М. І., Прокопенко Н. С. «За лаштунками шкільної математики». Планування призначене для використання вчителями при проведенні факультативних занять в 7 класі.
Даний матеріал містить тематично-календарне планування до діючої програми факультативного курсу з математики для 7 класу Бевз В. Г, Бурда М. І., Прокопенко Н. С. «За лаштунками шкільної математики».
Планування призначене для використання вчителями при проведенні факультативних занять в 7 класі.
Факультативні заняття є однією з форм роботи з математики. Заняття на факультативі доповнюють роботу на уроках і дають можливість задовольнити інтереси та запити учнів, які виходять за межі навчальної програми. На факультативних заняттях можна готувати учнів до участі в математичних олімпіадах, виявити найобдарованіших юнаків і дівчат. Робота факультативів будується на основі знань, що їх набувають учні в процесі вивчення математики. Завдання факультативу - розширити і поглибити набуті учнями знання, навчити їх працювати над математичними проблемами, читати математичну літературу, сприяти підвищенню математичної культури, розширенню математичного кругозору і подальшому посиленню інтересу до математики.
Метаю факультативного курсу є:
Календарне планування
№ з/п |
К-сть годин |
Зміст навчального матеріалу |
Дата проведення |
Примітки |
Тема 1. Подільність і прості числа (12 год.) |
||||
1-2 |
2 |
Подільність чисел. Властивості й ознаки подільності чисел |
|
|
3-4 |
2 |
Найбільший спільний дільник двох чисел. Алгоритм Евкліда |
|
|
5-6 |
2 |
Прості числа. Нескінченність множини простих чисел |
|
|
7-8 |
2 |
Конгруенції та їх властивості. Класи чисел та мала теорема Ферма |
|
|
9-10 |
2 |
Найпростіші Діофантові рівняння |
|
|
11-12 |
2 |
Розв’язування олімпіадних задач |
|
|
Тема 2. Цілі вирази та їх перетворення (12 год.) |
||||
13-14 |
2 |
Цілі вирази, їх види. Многочлени, ділення многочленів |
|
|
15-16 |
2 |
Знаходження раціональних коренів многочлена. Схема Горнера |
|
|
17-18 |
2 |
Розкладання многочленів на множники. Розв’язування рівнянь методом розкладання многочленів на множники |
|
|
19-20 |
2 |
Виділення квадрата двочлена. Знаходження найбільшого і найменшого значення виразу |
|
|
21-22 |
2 |
Розв’язування задач на подільність |
|
|
23-24 |
2 |
Розв’язування олімпіад них задач |
|
|
Тема 3. Особливі точки та лінії в трикутнику. Геометричні побудови (8 год.) |
||||
25 |
1 |
Точка перетину медіан трикутника (центр мас). Точка перетину висот трикутника (ортоцентр) |
|
|
26 |
1 |
Точка перетину бісектрис трикутника. Центр кола, вписаного в трикутник. Центр зовні вписаного кола |
|
|
27 |
1 |
Центр кола, описаного навколо трикутника. |
|
|
28 |
1 |
Пряма Ейлера. Коло дев'яти точок |
|
|
29 |
1 |
Побудова за допомогою циркуля та лінійки |
|
|
30 |
1 |
Розв’язування задач на побудову методом геометричних місць |
|
|
31 |
1 |
Класичні задачі, які не розв’язуються за допомогою циркуля та лінійки |
|
|
32 |
1 |
Розв'язування олімпіадних задач |
|
|
Тема 4. Математична мозаїка |
||||
33 |
1 |
Листок Мебіуса. |
|
|
34 |
1 |
Круги Ейлера. |
|
|
35 |
1 |
Математичні софізми. |
|
|