Для проведення заходу потрібна мультимедійна дошка, роздатковий матеріал для конкурсів (картинки та відеофайли). Захід дасть змогу перевірити знання учнів отримані на трудовому навчанні з 5 по 9 клас.
Позакласний захід
з трудового навчання
в 10 класі
Підготував
вчитель трудового навчання
Дигадюк Євгеній Вікторович
Мета: формувати пізнавальну діяльність учнів, закріпити отримані знання, підняти інтерес до уроків трудового навчання; розвивати кмітливість, винахідливість, мислення та пізнавальні інтереси старшокласників; виховувати уважність та організованість, розширювати кругозір учнів.
Хід заходу
Вчитель. Шановні учні та гості заходу. В рамках тижня трудового навчання ми проводимо з вами позакласний захід який називається «Затуркані». Сьогодні у вас буде можливість показати не лише свої знання, а й проявити кмітливість, винахідливість, уважність та організованість.
Всі ви знаєте, що праця завжди була, є і буде основою життя. І від того як людина працюватиме, буде залежати не тільки її майбутнє, а й майбутнє всієї держави. Отож запрошую до слова своїх помічників Вікторію та Юлію.
Ведучий 1. Вітаю всіх!
Ведучий 2. Доброго дня!
Ведучий 1. Юля, а як ти вважаєш, який з предметів, який вивчається в школі є найголовнішим?
Ведучий 2. О, це складне запитання. Мабуть, українська мова, бо яку б ти професію не обрав, а ЗНО здає кожен, а от трудове навчання може й почекати.
Ведучий 1. А давай уявимо ситуацію: «Потрапляєш ти на безлюдний острів, в тебе немає ані житла, ані їжі. Що робитимеш?
Ведучий 2. В першу чергу знайду собі якесь затишне містечко, бо хто зна що за звірі мешкають на острові.
Ведучий 1. А далі?
Ведучий 2. А далі намагатимусь вижити. Для цього побудую якусь захисну споруду та виготовлю якісь собі знаряддя праці, спис для риболовлі та ще може щось.
Ведучий 1. Отже все таки будуватимеш? А тепер скажи будь – ласка чи можна ставити працю на останнє місце?
Ведучий 2. Так Вікторія, я з тобою згодна. Праця має велике значення у нашому житті.
Ведучий 1. Куди б ми не йшли, чим би не займались, нам завжди знадобляться знання отримані на уроках трудового навчання. Адже навіть, якщо ви станете крутим бізнесменом, ви повинні знати, що справжній чоловік як мінімум повинен вміти повісити поличку, а справжня жінка – пришити ґудзика.
Ведучий 2. Ну то що? Побачимо, як наші команди впораються із завданнями.
До команди №1, яка має назву «____________», входять такі учні…..
Ведучий 1. До команди №2, яка має назву «____________», входять …..
Ведучий 2. А оцінюватиме їх наше журі……
Ведучий 1. Отож увага! Правила гри. Всього 7 конкурсів плюс фінал.
Проходячи конкурси ви набиратимете бали, які в результаті будуть переведені в час, що потрібен вам для фіналу. Чим більше балів – тим більше часу ви матимете на фінальний конкурс.
Ведучий 2. Тож давайте не будемо зволікати, а перейдемо до першого конкурсу.
Ведучий 1. Кожній команді буде показано по 4 відеозаписи, які складаються з трьох частин. Вам необхідно відгадати, що мають на увазі наші експерти. А розповідатимуть вони про якийсь предмет або процес. Якщо ви відгадуєте з першої підказки, то отримуєте 3 бали, якщо з другої то 2 бали, з третьої – 1 бал і якщо не відгадаєте то жодного балу не отримуєте.
Ведучий 2. Отже 1-й відеозапис для команди______________
Експерти 1 – 6 описують предмет відповідаючи на питання:
Як він виглядає предмет?
Де ви бачили предмет?
Що предметом можна робити?
Експерти 7 та 8 описують предмет відповідаючи на питання:
Де цим можна займатись?
Що отримуємо в результаті?
Як виглядає цей процес?
Експерт 1 – Молоток.
Експерт 2 – Пилка.
Експерт 3 – Плоскогубці.
Експерт 4 – Лічильник.
Експерт 5 – Штангенциркуль.
Експерт 6 – Лобзик.
Експерт 7 – Випалювання.
Експерт 8 – Точіння.
Ведучий 1. Давайте підведемо підсумки та послухаємо, що нам скаже журі.
Слово журі.
Ведучий 1. Кожен з вас колись мав кумирів. В наступному конкурсі ви зможете побувати кимось іншим. І ви навіть не здогадуєтесь ким вам доведеться стати.
Ведучий 2. Увага! Умови конкурсу. Команда обирає 1 людину, яка стає обличчям до команди, а спиною до дошки. На екрані з’являється зображення і учасник має відгадати, що там зображено. Ні в якому разі не можна підглядати та підказувати. Учасник задає питання на які його команда може відповідати лише «так» або «ні». На конкурс дається 1 хвилина. Команда, що відгадує свого героя отримує 5 балів. Якщо ж за 1 хвилину ви не відгадуєте, то за нього ви не отримуєте жодного балу.
Ведучий 1. Запрошуємо учасника від команди яка перемогла в першому конкурсі.
Ведучий 2. Надаємо слово журі.
Слово журі.
Ведучий 1. Тож давайте перейдемо до третього конкурсу.
Ведучий 2. Кожній команді надано набір літер. Одночасно обом командам задаватиметься однакове питання. Ваше завдання не лише дати правильну відповідь на питання, а й скласти з літер відповідне слово. За кожну правильну відповідь зараховуватиметься 1 бал, але зараховуватиметься лише тій команді, що першою складе слово.
Ведучий 1. Команди готові? Починаймо!
Ведучий 2. Отже, що ж нам скаже журі?
Слово журі.
Ведучий 1. Вже менше ніж за 2 роки ви станете випускниками нашого закладу, і кожен з вас, мабуть, вже задумувався над тим, яку професію обрати. І не залежно від того, що ви оберете, ви повинні знати, що ваша робота має приносити вам не лише гроші, а й задоволення.
Ведучий 2. Тож ми оголошуємо наступний конкурс «Вгадай пісню».
За умовами конкурсу команда має обрати одного учасника, який зможе заслухати пісню, після чого протягом 1 хвилини має показати назву пісні команді. За кожну відгадану пісню команда отримує по 3 бали. Кожній команді буде задано по 2 пісні. По бажанні представників команд можна змінювати. Команди будуть відгадувати пісні по черзі, спочатку одна, потім інша.
Ведучий 1. Першою буде відгадувати пісню команда, яка перемогла в попередньому конкурсі. Запрошуємо.
Ведучий 2. Давайте надамо слово журі.
Слово журі.
Ведучий 1. Ще з дитинства вчителі та батьки вчили вас говорити лише правду. Адже, як то кажуть, «Краще гірка правда, ніж солодка брехня». Отож оголошуємо наступний конкурс «Правда чи ні».
Ведучий 2. Кожній команді буде задано по 10 тверджень, на які ви маєте відповісти одним слово «Правда» чи «Неправда». За кожну правильну відповідь ви отримаєте по 1 балу. На обговорення дається 10 секунд. Запрошуємо команду переможця попереднього конкурсу.
І команда
ІІ команда
Ведучий 1. То ж, шановне журі, який ми маємо результат?
Слово журі.
Ведучий 1. Інколи буває таке, що ми можемо пояснити значення слова або дії, але не знаємо самого слова. Тому давайте спробуємо себе в конкурсі «Що я маю на увазі».
Ведучий 2. Команда обирає 2 учасників. Один учасник стає лицем до дошки, а інший спиною. На дошці з’являтиметься зображення предмету чи дії і не називаючи його назви учасник має пояснити, що там зображено. На завдання дається 1 хвилина. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Удачі командам. Запрошуємо першу команду.
І команда
ІІ команда
Ведучий 1. Шановне журі, вам слово.
Слово журі.
Ведучий 1. Починаючи з п’ятого класу в почали виготовляти в майстерні вироби. Але хто чим займався на уроках насправді? Давайте спробуємо дізнатись. Ото ж наступний конкурс «Знайди пару».
Ведучий 2. В цьому конкурсі команда суперниця має розставити учасників таким чином, щоб кожен учасник опинився біля свого виробу. На завдання дається 1 хвилина. За кожну правильну відповідь зараховується по 1 балу.
Ведучий 1. Тож запрошуємо першу команду.
Ведучий 2. От і скінчився останній конкурс. Давайте послухаємо журі.
Слово журі.
Фінал
Ведучий 1. Отже давайте перейдемо до фіналу! Саме фінал визначить переможців. Можливо у грі переможе команда яка набрала меншу кількість балів, але виявиться кмітливішою. Хто зна.
Ведучий 2. У фіналі кожному учаснику даються ножиці та смужку паперу на якому зображено згадані сьогодні інструменти. Вам необхідно за певний час вирізати якнайбільше інструментів, але якісно! Не якісні інструменти зараховуватись не будуть.
Ведучий 1. На це завдання вам дається різний час. За кожен зароблений бал, протягом гри, ви отримуєте 5 секунд. Отож надаємо слово журі, нехай переведе ваші бали в секунди.
Ведучий 2. Команди готові? Час пішов.
Ведучий 1. Давайте запросимо журі для оцінювання результатів фіналу та оголошення переможця.
Ведучий 2. Вітаємо! Перемогла команда ____________
Вчитель. Шановні учасники! Дякую всім за активну участь! Незалежно від того хто сьогодні переміг, всі ви молодці і звісно ж отримаєте винагороду у вигляді високого балу! Сьогодні ви всі були на висоті та проявили кмітливість, винахідливість, організованість та звісно ж підтвердили свої знання. Дякую всім! До побачення!