Позакласний захід з заріжної літератури у 5 класі
Турнір знавців
«Що за диво ці казки!»(О.С.Пушкін)
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про казку народну та літературну, їх особливості; формувати вміння давати власну оцінку вчинкам героїв; розвивати творчі здібності, уяву, допитливість, спостережливість, вміння орієнтуватися в набутих знаннях, використовувати їх на практиці; виховувати найкращі людські риси, інтерес до казок, доброту, прагнення допомагати людям.
Обладнення : презентація, картки з завданнями
Вступне слово вчителя
Казок чимало є на світі
Веселих і сумних.
Питання полягає в тому,
Чи можна жити нам без них.
Казка стукає у двері, привітаємо її.
І, щоб нам не говорили, ми впізнаємо її.(Слайд1)
Дорогі діти! Сьогодні в нас незвичайне свято – ми вирушаємо в подорож у казковий світ. На вас чекають різноманітні конкурси та завдання. Команди продемонструють свою обізнаність із теми «Казка» і здобудуть нагороди.
Але мені здається, що хтось постукав у двері. Це чарівна казочка. Ласкаво просимо, заходь до нас, Казочка!(Входить дівчинка, яка виконуватиме роль Казочки)(Слайд 2)
ІІ. Проведення конкурсів
Казочка. Добрий день, дорогі друзі!
Я розповім вам про глибоку мудрість народу, поведу до чарівної країни пригод, чудес. А гравцям команд я зичу перемоги і сподіваюсь, що вони добре засвоїли тему «Казки».(казочка та вчитель проводять конкурси. Члени журі підраховують бали.
Конкурс І «Презентація команд» .(Слайд 3)
«Розумники»
Девіз: «Ледачому любі мед та пряник, а розумному- книги»
«Казкарі»
Девіз: «Казка мовиться просто, а розуму в ній багато»
Конкурс І «Хто швидше» .(Слайд 4)
Команди отримують аркуші з літерами і, користуючись ключем, де число – порядковий номер літери в абетці, виконують одночасно завдання; складають із літер вислів «Стара казка потрібна». Перемагає команда, яка впоралась із завданням найшвидше.
Ключ:22, 23, 28, 1// 15, 1, 10, 15, 10, 1//20, 19, 23, 21, 12, 2, 18, 1(запис на дошці)
Конкурс ІІ «Інтелектуальний» .(Слайд 5)
Учасники по черзі обирають запитання (дістають його номер із капелюха, відповідають). Кожна правільна відповідь оцінюється одним балом, який зараховується команді. Якщо учень не відповів, решта членів команди отримує 1 бал.
Запитання
Конкурс ІІІ. Конкурс слідопитів .(Слайд 6)
«Слідство ведуть знавці»
Назвіть героїв, яким належать або з якими повязані ці предмети
Команди отримують малюнки із зображенням
Персик – Момотаро
Пензлик – Пензлик – Маляна
Кришталевий черевичок – Попелюшка
Клітка – Соловей
Корито – Бабусі з казки «Казка про рибака і рибку»
Подушка – Пані Метелиця
Золоті монети – Хлопчик – Зірка
Кошик із пролісками- падчірка із казки «Дванадцять місяців»
Конкурс ІV.
Хто швидше? Супергра „Загублені слова” .(Слайд 7)
Завдання. Вписати правильне слово.
У Лукоморья … зелёный;
Златая … на дубе том:
И днём и ночью … учёный
Всё ходит по … кругом;
Идёт направо – … заводит,
Налево – … говорит.
Там чудеса: там … бродит,
… на ветвях сидит;
Там на неведомых …
Следы невиданных …;
… там на курьих ножках
Сидит без …, без дверей;
Конкурс V.„Твір – 7 ключових слів” .(Слайд 8)
Завдання. Назвати ключові слова до твору.
1. «Фарбований шакал» – фарба, Чандарава, пройдисвіт, високі посади, виття, Індія)
2. “Руслан і Людмила” – кіт, ланцюг, русалка, Баба Яга, богатир, дядько, витязі, дуб, вовк, царівна, мед…
4. “Мауглі” – Джунглі, Багіра, Балу, Табакі, зграя, Акелло, вовки, Шер-Хан, Табакі, червона квітка, Каа…
5. «Хлопчик –зірка» - Оскар Уайльд, жебрак, потвора, лісоруб, зайченя, бурштинове намисто, золотий плащ
6. “Снігова Королева” – чорт, чортенята, дзеркало, скалки, Кай, Герда, бабуся, олень, ворон, річка, троянди, голуби, розбійниця, муфта…
7. «Червона шапочка» - Шарль Перо, кошик, дівчинка, вовк, пірожки, бабуся, ліс.
Конкур VІ. «Сім ключових слів – герой» .(Слайд 9)
Завдання. Назвати героя за ключовими словами
1. Самозакоханий, жорстокий, пихатий, невдячний, егоїстичний, грубий, черствий. - Хлопчик-зірка
2. Талановитий, розумний, волелюбний, шанобливий, чесний, милосердний, співчутливий –справжній соловей
3. Працелюбна, добра, старанна, справедлива, милосердна, чуйна, щира – пасербиця.
4. Сміливий, мужній, добрий, кмітливий, любитель мандрів, патріот, допитливий – Сіндбад-мореплавець
5. Доброта, сміливість, любов до ближнього, чесність, чуйність, віра в дружбу, тендітність -Герда
6. Дуже красивий, яскравий, байдужий до чужих радощів і страждань, із золота і срібла, замість душі – механізм, співучий, штучний – штучний соловей
VІІ. Конкурс математичний «У царині точності» .(Слайд10)
Конкурс. Логічні пари (Слайд11)
Завдання. Укажіть, до якої країни повернеться кожен з казкарів
Ш.Перро Франція
О.Пушкін Росія
Брати Грімм Німеччина
Г.К.Андерсен Данія
О.Уайльд Англія
Конкурс «Реклама казки» (Слайд12)
Команди рекламують казку (на вибір
IV. Підсумок турніру, визначення переможці.
Слово вчителя
Казка – це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні, прислів’я, приказки, притчі… Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас, сіють доброту і мудрість, навчають як треба по правді жити. (Слайд13, 14)
Без хліба легше прожити, аніж без книги.
Книгу читають не очима, а розумом.
Золото добувають із землі, а знання – з книжок.
З ручаїв – ріки, з книжок – знання.
Нема розумного сусіда – з книгою поговори
Книга – дзеркало життя
Книжку купити – свято собі зробити
Ледачому і книжку підняти важко
Книга для розуму – що теплий дощ для зерна
Ледачому любі мед та пряник, а розумному- книги
Хороша книга – яскравіше зірки сяє
Дім без книги - день без сонця.
Золото добувають із землі, а знання – з книжок.
Людина без книги, як риба без води.
Весела книжка - твоя радість.
Нема розумного сусіда – з книгою поговори
——————–
Одна книга тисячи людей навчає
——————–
Книгу читають не очима, а розумом
——————–
Книга – не пряник, а дітей до себе манить
——————–
Книгу прочитав, на крилах політав
——————–
Книгу читати – все знати
——————–
Книга мала, та серцю люба
——————–
Книга – дзеркало життя
——————–
Письменному книжка в руку
——————–
Книжку прочитав – і розумним став
——————–
Книга ростить людину
——————–
Для розумного книга – найгарніший подарунок
—————–
Книжку купити – свято собі зробити
—————–
Ледачому і книжку підняти важко
——————
Книга для розуму – що теплий дощ для зерна
——————–
Ледачому любі мед та пряник, а розумному- книги
——————-
Поки ледачий байди б’є , розумний з книжок знання бере
——————-
Мудра книга – твій розум
———————
Весела книга радість приносе
Был запрошен кроссворд на 16 слов, смогли построить на 16 слов |
||
|
||
|
||
|
||
|
||
По горизонтали
По вертикали |