18 червня о 18:00Вебінар: Ігрові методики та вправи в роботі вчителя початкових класів

Урок на тему "Чарівний світ літератури"

Про матеріал
Розробка уроку із зарубіжної літератури для учнів 5-х класів на тему "Чарівний світ літератури"
Перегляд файлу

                                                     5 клас

                                 Урок зарубіжної літератури

 

 ТЕМА:  Чарівний світ літератури

 

МЕТА: повторити вивчений матеріал; удосконалювати вміння узагальнювати вивчене з метою його систематизації; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, вміння застосовувати раніше здобуті знання під час  виконання завдань; виховувати інтерес   до читання; прищеплювати любов до зарубіжної літератури та виховувати уміння поводитися в ситуації вибору.

 

ТИП УРОКУ: урок систематизації  та узагальнення вивченого за рік (урок-гра).

 

    ХІД УРОКУ

1.Оголошення теми, мети та завдань уроку.

Поділ класу на команди.

2.Застосування учнями знань, умінь та навичок

1 тур. Розминка (дайте відповідь одним словом)

1)Усну народну творчість називають (фольклор)

2)Брати Грімм були (фольклористами)

3)Короткий влучний вислів називається (приказка)

4)Казка, написана письменником, називається (літературною)

5)Влучний вислів, що має повчальний характер (прислів’я)

6)Хто є автор фольклорних казок (народ)

7)Як в літературі називається протиставлення? (антитеза)

8)Який прозовий жанр ви розмістите між оповіданням та романом? (повість)

9)Що відсутнє в хоку? (рима)

10)Яка країна є батьківщиною хоку? (Японія)

11)В творах якого жанру завжди перемагає добро? (казка0

12)Як називається сюжет, що зустрічається в творах різних народів? (мандрівний)

 

2тур. Вгадайте письменника.

1)Вони були братами і збирали німецький фольклор. (брати Грімм)

2)Його вважають основоположником європейської літературної казки. (Шарль Перро)

3)Син чоботаря, мріяв стати актором, а став відомим на весь світ казкарем. (Андерсен)

4)Працював у Ленінградському театрі юного глядача і писав твори для дітей. (Маршак)

5)Англієць за походженням, але дуже любив Індію і писав про неї. (Кіплінг)

6)Його ім’я означає «мірка - два». (Марк Твен)

7)Він закликав: «хай бідні ми, хай злидні ми – не біймося нічого…». (Роберт Бернс

8)Прізвище цього поета означає «бананове дерево». (Мацуо Басьо)

9)Міо, Калле Блюмквіст, Расмус-волоцюга, Малюк і Карлсон, Пеппі Довгапанчоха та багато інших героїв створила одна людина. Хто вона? (А. Ліндгрен)

10)Усе життя він був дипломатом, однак прославився як поет, співець природної краси. (Ф. Тютчев)

 

3 тур. Назвіть ім’я літературного героя.

1)»Я нещасна дівчина. Маю мачуху та зведену сестру. Але вони не люблять мене. Одного разу я порізала  пальця і впустила починок в колодязь. Та мачуха змусила мене спуститися в криницю і дістати починок». (Пасербиця із казки братів Грімм «Пані Метелиця»)

2)»Ой як було гарно та весело на королівському балу. Принц танцював лише зі мною. Час пролетів так швидко, що я навіть забула наказ своєї тітки-чарівниці. Я ледве втекла, але загубила соболевий черевичок». (Попелюшка із казки Перро «Попелюшка»)

3)» Я тебе не боюся, Все одно я доберуся до твого крижаного палацу і знайду Кая. Ніякі вітри, ніякі снігові заметілі не зупинять мене». (Герда із казки Андерсена «Снігова королева»)

4)»Гей, ви, слухайте! Сьогодні ви так часто називали мене людиною, Що я відчуваю справедливість ваших слів». (Мауглі із казки Кіплінга «Мауглі»)

5)»Я звичайний хлопець, але тітка Поллі називає мене шибеником, говорить, що в мені ніби біс сидить». (Том із повісті М. Твена)

6)»Я сирота, дорослі вважають мене поганим хлопцем, тому забороняють своїм дітям дружити зі мною. Зате я вмію виводити бородавки дохлими котами». (Гек Фінн із повісті М. Твена)

7)»Я був вашим ватажком багато років, забивав для вас дичину, слідкував за дотриманням встановлених законів, допомагав вам обходити пастки. Сьогодні я не вбив свого оленя. Тож хто із вас прикінчить вовка-невдаху?» (Акела із казки Кіплінга «Мауглі»)

8)»Я ще дитина, але вже принцеса і вмію віддавати накази. Тому слухайте мене всі, той, хто принесе у мій палац проліски, отримає в нагороду корзину золота! Поспішайте!» (принцеса із казки Маршака «12 місяців»)

9)»Я побувала в багатьох країнах, познайомилася з багатьма людьми, мені подобається бути пошуковцем, адже це цікава і корисна робота». (Пеппі із казки Ліндгрен)

10)»Я полюбила це дитинча як своє і битимуся за нього, навіть якщо це буде мій останній бій». (Мати вовчиця із казки «Мауглі»)

 

4 тур. Назвіть твір, із якого ці уривки.

1)»Я видам новий закон природи! Гей, хто там? Пошліть до мене канцлера! А ви сідайте за мою парту і пишіть! Наймилостивіше наказуємо….» («12 місяців»)

2)»Спочатку бий, потім подавай голос. Вже з самої твоєї безтурботності вони знають, що ти – людина. Тож будь розсудливіший». («Мауглі»)

3)»Якби ти була на цьому чарівному балу, ти б там не занудилася. Туди приїздила незнайома принцеса, найвродливіша у світі! Вона була дуже привітна і пригостила нас апельсинами та лимонами». («12 місяців»)

4)»Брама відчинилася, і тільки-но дівчина ступила на поріг, линув золотий дощ, і все золото пристало до неї, аж нарешті вся вона вкрилася золотом». («Пані Метелиця»)

5)»Тепер він подумки сказав собі, що, зрештою, життя на цьому світі не таке вже й погане. Сам того не знаючи, він відкрив загальний закон, що керує всіма людськими вчинками: і кожен хлопець, і кожна доросла людина прагнутимуть і домагатимуться завжди лише того, чого важко досягти». («Пригоди Тома Сойєра»)

6)»І день, і ніч там кіт учений

На ланцюгу кружляє тім;

Іде праворуч – спів заводить,

Ліворуч – казку гомонить». («Руслан і Людмила»)

7)»Це дзеркало мало незвичайну властивість – все хороше й прекрасне зменшувалося в ньому до неможливого, а все негідне й погане виступало чітко й здавалося ще гіршим…». («Снігова королева»)

8)»Знання – лиш карб, людина – скарб, цінніший від усього». («Чесна бідність»)

9)»На всохлу гілку

 сів ночувати крук.

Глибока осінь». (Хоку)

10)»Я не можу дати їй більше сили, ніж у неї є зараз. Хіба ти не бачиш, що їй підкоряються і люди, і тварини? Не в нас позичати їй сили. Сила – в її серці». («Снігова королева»)

 

5 тур. Зашифроване слово.

Кожна команда повинна розшифрувати слово, що заховане в кросворді . Команда, яка першою запише це слово на дошці, отримає 3 бали.

 

3.Підведення підсумків уроку. Визначення команди-переможця за кількістю набраних балів.

4. Ознайомлення зі списком рекомендованої для читання влітку літератури.

docx
Додано
16 березня
Переглядів
107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку