Позакласний захід здоров"язберігаючого спрямування на тему "Будь на варті власного здоровя"

Про матеріал
Матеріал можна використати як сценарій позакласного заходу з біології або при проведенні виховного заходу з класом на тему здоров"я. Найкраще підходить для вікової категорії учнів 6-7 клас.
Перегляд файлу

Тема. Будь на  варті власного здоров’я

Мета. Охарактеризувати поняття «Здоров’я» та «Здоровий спосіб життя», ознайомити учнів із впливом стресу на стан організму. Розвинути вміння аналізувати матеріал, критично мислити, творчо підходити до вирішення поставлених завдань. Виховати бережливе ставлення до здоров’я,  екологічну свідомість та толерантне ставлення до оточуючих.

Обладнання та матеріали: відеоматеріали, сигнальні картки червоного та зеленого кольору, ватмани, фломастери та олівці, пластилін.

Хід заходу

 

1.Організаційний момент (привітання з учнями, повідомлення теми та мети заходу)

2.Вчитель проводить з учнями мотиваційну бесіду на тему здоров’я:

 -Діти, а чи знаєте ви що таке здоров’я? Учні висловлюють свої думки.  Разом формують визначення здоров’я.

Здоров’я –це стан фізичного та психологічного благополуччя людини. Яке ж протилежне поняття до здоров’я. Що виникає, коли людина почуває себе не здоровою? (Учні висловлюють свої думки, доходячи висновку що це хвороба.)

 Вчитель пояснює учням причину виникнення більшості хвороб та порушень зі здоров’ям посилаючись на відеоматеріали. (можна увімкнути відео інтерв’ю з лікарем, або відеоролик про стрес та способи його подолання )

    Після перегляду відео спочатку вчитель, а потім учні називають приклади  причин стресу, які виникали у їхньому житті. (погана оцінка, конкурс чи олімпіада, приїзд далеких родичів, запізнення на автобус, суперечка з другом тощо.) Вчитель озвучує визначення стресу:

  Стрес- це захисна реакція організму на зовнішні подразники. Вона проявляється психічно, фізично, емоційно та дає змогу адаптуватися до змін. У людини стрес часто виникає під час взаємодії із соціумом. Зовнішні чинники сприймаються як загроза добробуту організму.

3.Робота з пластиліном. Вправа «Зруйнуй-створи!» Підходить для подолання стресу, зняття емоційної та психологічної напруги, вираження накопичених емоцій, покращення загального стану здоров’я.

     Кожен з учнів має або отримує пластилін та дощечку чи килимок  для роботи з ним. Дітям пропонується розім’яти у долонях пластилінову масу. Таким чином вони розслабляються, відчувши тепло у руках учень має заплющити очі та уявити свою проблему, страх чи хворобу. Дуже добре якщо дитина зможе уявити її у вигляді якогось персонажа чи об’єкта, тут фантазії немає меж. Далі слід по-можливості виліпити з пластиліну уявлене. Створити певну фігурку. Коли є виліплені фігурки- дітям пропонується їх зруйнувати. Такою маніпуляцією можна позбавитись від негативних емоцій, переживань, зняти стрес. Інколи такі дії допомагають підвищити опірність організму до хвороби. Така собі психосоматика. Після руйнації уявних персонажів дітям можна запропонувати створити щось нове як символ позитивних змін. Наприклад, можна виліпити власний талісман здоров’я.

         4.Поняття про здоровий спосіб життя.

 Розповідь вчителя: Для збереження та покращення здоров’я потрібно дотримуватись таких рекомендацій: дотримуватись режиму дня, спати не менше 9 годин на добу, харчуватись правильно (вживати достатньо білків, фрукти та овочі, рибу, горіхи, менше «шкідливих продуктів», таких як чіпси, сухарики, газовані напої тощо. Пити достатньо води (не менше 2 л на день). Побільше часу проводити на свіжому повітрі, намагатись загартовувати свій організм. Одягатися по погоді. Мити руки перед їдою, після контактів з тваринами та перебування у громадських місцях. Уникати контактів з хворими на застудні та вірусні захворювання. Приділяти час  власним захопленням та інтересам, перебувати у позитивному настрої, не стримувати негативних емоцій. Уникати шкідливих звичок.

      Діти, а можливо, ви доповните мої рекомендації? (Учні доповнюють вчителя)

5.Рефлексія. Вправа «Так - Ні» (Попередньо кожен учень отримує сигнальні картки зеленого та червоного кольору) Вчитель зачитує твердження, а учні, за допомогою карток, визначають які дії відповідають здоровому способу життя, а які ні. Наприклад: -Вживати алкоголь, спати не менше 9 годин на добу, їсти «Шкідливу їжу», стримувати гнів, займатись фізичними вправами на свіжому повітрі, не мити руки з милом тощо.

6.Підсумок заходу.

Учні розподіляються на групи (можна щоб це були команди) Кожна може назвати себе та придумати девіз. Кожна з груп отримує ватман чи лист А3, або А4., олівці та фломастери. Завдання: створити агітаційний плакат на тему «Ми обираємо здоров’я!»

Учні демонструють створені плакати, в подальшому їх можна почепити на стіні у шкільному коридорі. За бажанням вчителя можна вручити кожному заздалегідь підготовлену пам’ятку про здоровий спосіб життя (Абетку здоров’я)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Яновська Ольга
Пов’язані теми
Біологія, Позакласні заходи
Додано
2 квітня 2023
Переглядів
279
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку