Позакласний захід "Знавці природничих наук"

Про матеріал

Поширити знання з біології та фізики як наук про взаємовідносини живої та неживої природи; сприяти розвитку і соціалізації особистості учнів, формуванню загальної культури, світоглядних орієнтирів, творчих здібностей.

Перегляд файлу

Брейн ринг для учнів 8 класів

Знавці природничих наук

Мета:

  • поширити знання з біології та фізики як наук про взаємовідносини живої та неживої природи; сприяти розвитку і соціалізації особистості учнів, формуванню загальної культури, світоглядних орієнтирів, творчих здібностей;
  • розвивати логічне мислення, творчі здібності, екологічну культуру;
  • виховувати любов та інтерес до природознавчих дисциплін ; вміння працювати в колективі й зосереджувати свої зусилля на конкретних завданнях; проявляти толерантність до висловів інших; виховувати ціннісні орієнтації на збереження природи.

Вступ

«Мудрим ніхто не родився, а навчився»

Добрий день вам, любі учні —

І дівчата, і хлоп'ята!

Ви прийшли на нашу зустріч,

І я рада вас вітати.

Пропоную я сьогодні

Вам, залишивши уроки,

На шляхах біо- фізичних

Теж нові зробити кроки.

  «Гра – це та "чарівна паличка", яка навіть нудне знання  вмить перетворює на цікаве і захоплююче»

Чим більше людина вивчає природу, тим більше для себе робить відкриттів. І як говорить давньокитайська мудрість: « Вважай нещасливий той день і ту годину, коли ти не засвоїш нічого нового»

І. Конкурс « Далі, далі…»

І тур. Командам пропонуються запитання з біології

1. Назвіть отруйних павуків?( Каракурт, скорпіон)

2. Які неотруйні змії зустрічаються в Україні? (Вуж леопардовий та чотириполосий полоз.)

3. Які риби мають вуса? (Сом, сазан, осетрові ) 

4. Які тварини сплять з відкритими очима? ( Риби, змії )

5. Хто хвіст лишає, як від ворогів тікає (ящірка) 

6. Яка тварина  найбільша? ( Синій кит- 33м)

7. Хто раніше з”являється навесні- летючі миші чи комахи ( Комахи)

8. Хто більше боїться холоду- плазуни чи птахи? ( Плазуни )

9. Як ловить жаба здобич? (язиком )

10. Хто з тварин може поїдати гадюк? ( Лисиця, їжак ) 

11. Яка тварина стає на зиму білою, а весною сірою? ( заяць )

12. Що таке крокодилячі сльози? ( Виділення надлишків солей )

13. Які птахи прилітають до нас першими? (Шпаки, зяблики)

14. Пташенята якого птаха не знають рідної матері? (Зозулі)

15. Який найменший птах України? (Корольок)

16. Який птах найбільший в Україні? (Дрохва)

17. Якого червяка використовують в медицині (п’явка)

18. Ссавець, який літає (кажан)

19. Який птах будує собі гніздо з риб”ячих кісток? (Зимородок)

20. Хто з птахів плете своє гніздо як рукавичку? (Ремез)

21. Птах, який запилює квіти? (колібрі)

22. Що страшніше птахам взимку – голод чи холод? (Голод)

23. Чому качки і гуси не тонуть? (У них пір”я змащене жиром і не намокає)

24. Чому не можна брати в руки яйця птахів? (Птахи залишають гнізда)

ІІ тур. Завдання з фізики

1.Назвіть властивість тіл, описану законом Гука. (Пружність)

2.Назвіть агрегатні стани речовини. (Твердий, рідкий, газоподібний)

3.Взаємне проникнення молекул однієї речовини в проміжки між молекулами іншої речовини. (Дифузія)

4.Найменша частина простої речовини. (Атом)

5. Величина, яка в атмосфері вимірюється барометром. (Тиск)

6.Яка причина зміни швидкості тіла? (Сила)

7.Тривалість одного оберту земної кулі. (Доба)

8. Одиниця сили в системі СІ. (Ньютон)

9.Назвіть прилад для розгляду дрібних предметів. (Лупа)

10. Найбільш поширена в природі рідина. (Вода)

11. Твердий стан води. (Лід)

12. Прилад для визначення маси тіла. (Терези)

13. Сила, з якою Земля притягує до себе тіла. (Тяжіння)

14. Назвіть прилад для вимірювання сили. (Динамометр)

15.Що допоможе знайти голку в копиці сіна? (Магніт)

16.Прилад для вимірювання атмосферного тиску. (Барометр)

17.Давньогрецький учений, який вивчив виштовхувальну дію рідини й газу на занурення в них тіла. (Архімед)

18. Прилад, яким вимірюють нагрітість тіла. (Термометр)

19.Одиниця температури. (Градус)

20. Центральна частина атома. (Ядро)

21. Прилад для вимірювання швидкості руху. (Спідометр)

22. Одиниця довжини в системі СІ. (Метр)

23.Одиниця часу в системі СІ. (Секунда)

24.Сила, яка виникає під час руху одного тіла по поверхні іншого, прикладена до рухомого тіла і на¬прямлена проти руху. (Тертя)

ІІ Конкурс

І тур з біології

Визначте тварин за описом:

 • Дикий вид цієї тварини зберігся тільки в Монголії, в найглухіших куточках чагарникових пустель. Зимує в горах: рятується від холодних вітрів. Годується колючими чагарниками, молодими пагонами саксаулу. Може подовгу не їсти і не пити. Їжу і воду запасає у вигляді жиру "про запас" в горбах. (Верблюд.)

 • Хоч і хижачка, але не відмовляється від фруктів і ягід, а в голодний рік - і від падалі. Знаменита учасниця більшості дитячих казок. (Лисиця.)

• Великий родич курки. Живе у хвойних і змішаних лісах. Влітку скльовує на землі ягоди, квіти, листя, комах , коли токує – нічого не чує (Глухар.)

• Гігантська ящірка з острова Комодо (Малайський архіпелаг), важить до 150 кг. Живе в густих прибережних джунглях. Хижак: нападає на оленів, кабанів, мавп, буйволів. Здобич підстерігає і стрімким кидком або хвостом збиває з ніг. Заміни першу букву в слові "баран" на третю букву алфавіту, і ти дізнаєшся, як його звуть. (Варан.)

ІІ тур з фізики.

ЛЮДИ НАУКИ відгадати прізвище вченого.

  1. Прізвище дуже відомого вченого

1. Він народився в Сиракузах

2. З одним з його відкриттів ми стикаємося майже кожного тижня.

3. Він сказав: "Дайте мені точку опори і я переверну Землю".

4. За легендою, йому належить вигук "Еврика!"

5. Винайшов пристрій, яким користуються до цих пір в Єгипті, для вичерпування води

hello_html_3deb801d.png

Відповідь: Архімед 

2. Прізвище дуже відомого вченого

1. Італійський мислитель епохи Відродження

2. Вивчав рух тіл, відкрив закон коливань маятника

3. Створив перший телескоп (зорову трубу)

4. На суді він публічно відрікся від своїх поглядів.

5. Його називають "батьком" експериментальної фізики

hello_html_41918da7.png

Відповідь: Галілей

3. Це питання – про унікального мандрівника. Хто він?

1. Претендентів на цю подорож було близько 3 тисяч, однак вибір припав на нього.

2. Цю  подорож він здійснив наодинці

3. Син селянина, курсант аероклубу...

4. Вчинене ним прославило людський розум, його і його Батьківщину.

5. Перед зльотом ракети крикнув: «Поїхали!»

 hello_html_4b014ecd.png

Відповідь: Ю. А. Гагарін

4.Основоположник фізики

1. Творець класичної фізики

2. Відкрив закон всесвітнього тяжіння

3. Вперше розклав біле світло на сім кольорів

4. Говорять, що йому на голову впало яблуко

5. Сформулював три закони фізики

 hello_html_m569027ba.png

Відповідь: І. Ньютон

 

ІІІ конкурс

І тур з біології

Вам пропонують картки фантастичних тварин. Елементи тіла яких тварин можна знайти у фантастичних?

 

                                       

 

 

 

 

                          

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ тур з фізики

Хто дістане монетку з води, не замочивши рук?

Що знадобиться:

  •   Маленька пласка тарілка
  •   Монетка
  •   Шматок не надто тонкої свічки. Головне, щоб вона була стійкою та могла стояти на поверхні без підсвічника
  •   Склянка чи келих, якими можна буде повністю накрити цю свічку

Важливо: дослід з вогнем можна проводити тільки в присутності дорослих, щоб дотриматись усіх правил протипожежної безпеки.

Спершу покладіть монету в пласку тарілку і налийте трохи води — 0,5-1 см. Попросіть дитину перевірити, чи справді монетка втонула. Скажіть, щоб спробувала дістати зараз монетку з води й при цьому не замочити пальці. Нічого не вийшло? Що ж, саме час починати експеримент, який у прямому сенсі слова допоможе «вийти сухим із води».

Запаліть свічку та поставте її в центр тарілки поруч із монеткою. Через деякий час накрийте свічку, що горить, склянкою. І саме в цей момент почнеться «магія»! Вогонь швидко згасне, а вода підніметься вгору по перевернутій склянці, звільнивши монету від води. Вуаля, можна брати монетку, не змочивши пальці!

Розгадка:

Коли свічка згасає, тиск всередині склянки стрімко падає, і вода з тарілки заповнює порожнє місце.

 

ІV конкурс

І тур з біології.

« Правда чи ні …»

1.Існує з давнини легенда, що крокодил плаче “крокодилячими сльозами”, коли їсть свою здобич. Правда це, чи ні? Обґрунтуйте!

2. Чому під час небезпеки, ящірка відкидає хвіст? Як це здійснюється? Як це явище називається?

3. Правда чи ні, що змія може гіпнотизувати свою жертву? Відповідь поясніть.

4. Чому вдень галапагоська ігуана гріється на сонечку і виділяє через ніздрі воду?

III.Конкурс “Чудові сімейні пари”

Назвіть іншу половинку сімейної пари.

1.   Бик – корова.

2.   Слон – слониха.

3.   Баран – вівця.

4.   Щука – самець щуки.

5.   Осел – ослиця.

6.   Півень – курка.

7.   Гусак – гуска.

8.   Кит – китиха.

9.   Качка – качур.

10. Бджола – трутень.

11. Кріль – кролиха.

12. Кінь – кобила

13. Кіт – кішка.

14. Орел – орлиця

 

IV.Біологія + геральдика.

Біологія та герольдіка

1.  Зображення якої тварини найчастіше можна побачити на державних гербах різних держав? Відповідь: Зображення лева.

2. Кенгуру та страус-ему стали державними символами країни-материка. Як називається ця держава? Відповідь. Австралія.

3.Герб цієї держави зображає беркута, що сидить на кактусі, і пожирає змію. У ацтеків зображення мало глибокий релігійний зміст, але для сучасних мешканців цієї держави це лише символ тріумфу добра над злом.

 Як називається держава? Відповідь:Мексика

4. Символом якої країни є велика панда? (Китай)

 

V.Скласти прислів’я

1. волка ноги …. (кормлять)

2. щоб рибу з”їсти, треба у …  лізти (воду)

3. дарованому коню у … не заглядають (зуби)

4. яйця курку не …( вчать)

 

Підбиття підсумків гри.

 

І закінчити наш захід хочу словами одного мудреця: ,,Не бійся друга – він може зрадити тебе, не бійся ворога – він може вбити тебе, а бійся байдужих людей, зі згоди яких відбувається і зрада і вбивство”. Тому саме небайдуже ставлення ми повинні проявити до природи.

 

 

 

https://naurok.com.ua/uploads/files/256742/70974/75740_images/thumb_10.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 червня 2021
Переглядів
784
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку