Позакласний захід з математики « До острова скарбів, або піратська вечірка» для учнів 5 та 10 класів.
Захід розраховано на 35 хвилин.
Мета заходу:1.Формувати інтерес учнів до математики;
2.Розвивати логічну і дослідницьку компетентності.
3.Розвивати соціальну компетентність-вміння співпрацювати у
групі і команді.
Задачі заходу:
-формувати вміння будувати індивідуальну і колективну діяльність;
-показати практичне використання математичних знань;
-розвивати творче мислення.
Обладнання заходу: фліпчарт, екран, проектор, комп’ютер, ваги, шоколадки пісочний годинник.
Хід заходу
(Під музику з мультфільму «Про мартишку» до аудиторії заходять учні 5 класу).
Учні 10 класу, під виглядом піратів грають у шахи. розв’язують кросворд.
1 пірат звертається до іншого: « Шах і мат Вам вельмишановний Сергію – Сільвер»
2 пірат: «Ярік- Чорна борода, яка назва вектора з трьох букв?»
Ярік- Чорна борода : «Дмитро- Флінт, це «орт».
Пірати помічають п’ятикласників.
Ватажок п’ятикласників: «Панове пірати. А панове пірати!»
І пірат: «А хто це в нас такий маленький, такий м’якенький? А кого тут можно з’їсти?»
ІІ пірат: « На абордаж, на абордаж! Потопимо кораблик ваш!»
Пані капітанша: «Стривай, Ярік-Чорна Борода. Це ж молоді юнги. Не бійтеся, наші пірати не страшні. Вони не бешкетники і не кровожерлеві. А що вас, друзі, до нас привело?»
Юнга: « Ми хочемо приєднатися до піратського товариства. Прийміть нас, будь ласка».
Капітанша: « А чи знаєте ви, як це складно? Весь час потрібно шукати скарби. Витримаєте? Ми не справжні пірати, ми люди, які поважають число «π», і дуже люблять математику»..
Всі: «Ми витримаємо!»
Капітанша: «Якщо ви розв’яжете кросворд і зрозумієте, які скарби ви будете шукати, ми почнемо випробування.»
Піратка Маргарита-Перлина моря: «Ви повинні розгадати 10 слів по горизонталі і знайти по вертикалі кодове слово».
(Перлина моря пропонує молодим юнгам кросворд.)
(Учні 5 класу розв’язують кросворд, знаходять кодове слово «математика»)
Капітанша: « Тепер ви зрозуміли, що ми будемо задавати вам математичні задачі та загадки на логіку . А ви за допомогою братів піратів будете їх розв’язувати. За кожну задачу ви будете отримувати золоті піастри. Якщо скарб, отриманий вами буде великим, ми з радістю приймемо вас до піратів. Скарбничий Сергію- Сільвер, діставай ваги та золото. Починаємо іспит наших юних друзів. Лера-Альвильда підготуй для гостей завдання. Ярік -Чорна борода, готуй годинник. Якщо ви встигнете за часом, скарб ваш».
(Пірати дістають ваги, шкатулку з золотими монетками-шоколадками, встановлюють пісочний годинник і починають задавати загадки за допомогою презентації «Пірати»)
Розв’язування задач за допомогою презентації.
(Між розв’язком задач під керівництвом пірати Анни де Бельвіль юнги та пірати роблять піратську руханку і танцюють під музику «Весела зарядка». Презентація «Піратська руханка».)
Іспит продовжується. Учні розгадують 18 загадок.
Піратша: «Ви добре попрацювали. Як ви вважаєте брати- пірати, приймемо юнг до нашого товариства?»
Пірати: «Приймемо, приймемо!»
(Пов’язують юнгам бандани, дають скарб з шоколадок)
Юнги зачитують клятву юних піратів.
Я, юний пірат ЗЗСО №13, обіцяю старших поважати, маленьких не ображати.
Любити королеву наук – математику. Завжди і всюди шукати її скарби.
Кожен рік 14 березня приймати участь у вечірках на честь Дня народження числа « π».
Клянемося! Клянемося! Клянемося!
Пірати: « Ми маємо надію, що ви будете любити математику. Бажаємо вам не втомлюватися, коли будете мандрувати до математичних скарбів. Нехай вітер знань завжди надимає ваші вітрила. До зустрічі.»