Предмет: Інтегрований курс «Здоров’я, безпека та добробут»
Клас: 6
Тема: Пожежна безпека. Сучасна пожежна охорона. Причини виникнення пожеж. Вогнегасник. Користування вогнегасником.
Мета: Розвивати уміння аналізувати причини пожеж; обговорити правила користування вогнегасником; виховувати серйозне ставлення до правил пожежної безпеки.
Компетентності, які формуються в учнів: спілкування державною мовою, інформаційно-цифрова компетентність, вміння вчитися впродовж життя, соціальна компетентність, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здорове життя.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Обладнання: підручник інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут» для 6 класу (автори: Воронцова Т.В., Пономаренко В.С., Лаврентьєва І.В., Хомич О.Л.), ноутбук, доступ до інтернету, мультимедійний проектор, додатки 1-4, свічка.
Хід уроку
І. Вступне слово
Привітання.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
1 Назвіть горючі та негорючі матеріал
2 Змоделюємо ситуацію ви зайши в дім та почули запах газу ваша послідовність дій?
3. Як ти будеш діяти, якщо у настільній лампі перегоріла лампочка?
4. Чому неможна вмикати світло коли відчули запах газу?
5 Як правильно вимикати електричні прилади? До яких наслідків може призвести нехтування
правилами безпечного користування електроприладами?
6 Складові виникнення вогню?
7
8. Яких правил потрібно дотримуватися, щоб запобігти ураженню електричним струмом?
а) користуватися несправними електричними приладами;
б) торкатися електроприладів мокрими руками;
в) не допускати перевантаження електромережі;
г) підходити та торкатися до обірваних проводів;
д) перед використанням електроприладу, ознайомитися з інструкцією.
9. Як будеш діяти, якщо у ввімкненому в розетку телевізорі щось затріщало та зникло
зображення?
10. Як правильно вимикати електричні прилади? До яких наслідків може призвести нехтування
правилами безпечного користування електроприладами?
ІІІ. Оголошення теми, мети та завдань уроку
Ми продовжуємо вивчати розділ «Безпека у побуті і довкіллі». Темою нашого уроку є «Пожежна безпека. Сучасна пожежна охорона. Причини виникнення пожеж. Вогнегасник. Користування вогнегасником. (Записуємо тему на дошці і в зошитах).
ІV. Мотивація навчальної діяльності
1. Прийом «Передай свічку». Запаліть свічку і передавайте її по колу, продовжуючи фразу:
«Я можу використати цей вогонь для того, щоб…»
(розпалити вогнище, освітити приміщення, створити святкову атмосферу...)
2. Прийом «Мозкова атака». Назвіть ситуації, за яких вогонь може бути вкрай небезпечним (на автозаправці, при витіканні газу, коли вогонь виходить з-під контролю...).
1. Сучасна пожежна охорона
1. Бесіда. Запитання для обговорення:
• Що ви знаєте про пожежні служби, які існували раніше (який вони мали одяг, транспорт)?
2. Аналіз пожежного щита..
Запитання для обговорення:
• Для чого пожежникам сокира. Відро шланг ?
• Який транспорт мають пожежники?
3. Перегляд і обговорення відео. Перегляньте відео за посиланням https://tinyurl.com/3k3fyddc або за QR-кодом:
• як українські рятувальники виїжджають на завдання у наш час;
Запитання для обговорення:
• Якими рисами характеру, вміннями мають володіти рятувальники?
2. Причини виникнення пожеж
1. Робота з підручником. Розгляньте мал. 85, с. 144 підручника і обговоріть причини виникнення пожеж.
2. Прийом «Мій життєвий досвід». Перейдіть за посиланням https://tinyurl.com/yh6kbrsk, за QR-кодом і ознайомтеся зі стадіями розвитку пожежі. Розкажіть про відомі вам пожежі. На якій стадії вдалося їх загасити?
3. Руханка. Поспівайте і потанцюйте під пісню «Firefighters Song for Kids» за посиланням https://tinyurl.com/yxmecb29 або за QR-кодом:
Вогнегасники
1. Види Вогнегасників
— «Які бувають вогнегасники» (підручник, с. 145);
2. Робота з підручником. Розгляньте типи вогнегасників і класи пожеж, які ними можна загасити (мал. 86) і продовжте речення:
• Усі класи пожеж можна загасити ...
• Електрочайник можна загасити ...
• Бензин можна загасити ...
• Багаття можна загасити ...
3. Робота із підручником. Розгляньте мал. 87 (с. 146 підручника) і прочитайте правила користування вогнегасником.
• Перейдіть за посиланням https://tinyurl.com/29p48dbf, QR-кодом або роздрукуйте Додаток 2. Завантажте бланк і підпишіть складові пожежного щита.
1. Інтерактивна вправа. Виконайте інтерактивну вправу за посиланням https://tinyurl.com/3wfwkhev або QR-кодом:
2. Робота у групах «Горючі речовини» (за наявності часу)
Об’єднайтеся у три групи (негорючі, важкогорючі, горючі) і намалюйте плакат про ці речовини й матеріали, користуючись інформацією із Додатку 3 або за посиланням https://tinyurl.com/2p9dw756 чи QR-кодом:
VІІ. Підсумок уроку
Завершальна вправа «Побажай другу тепла». Станьте у коло. По черзі побажайте сусіду справа щось приємне, тепле на сьогоднішній день.
Подяка учням за плідну роботу. Прощання.
VІІІ. Домашнє завдання
2. Дослідження вогнегасника. Перейти за посиланням https://tinyurl.com/4254fbx4, QR-кодом або використати Додаток 4, завантажити і роздрукувати бланк. Дослідити вогнегасник у вашій школі за наведеним планом.
Додаток 1
Додаток 2
Підпишіть складові пожежного щита.
Додаток 3
КЛАСИФІКАЦІЯ ГОРЮЧОСТІ РЕЧОВИН І МАТЕРІАЛІВ
Об’єднайтеся у три групи — негорючі, важкогорючі, горючі.
• Виготовіть плакати про властивості цих речовин і матеріалів.
• Намалюйте або напишіть приклади цих речовин і матеріалів.
• Опишіть для чого їх використовують, як треба з ними поводитися.
• Презентуйте свої плакати у класі.
Додаток 4
Дослідіть вогнегасник у вашій школі за наведеним нижче планом.
Малюнок вогнегасника
Тип вогнегасника:
Які пожежі можна загасити:
Інструкція використання:
Застереження при використанні: