Позначення звуків буквами. Виділення звуків в словах. Велика ( мала) літера у власних (загальних) назвах. Читання вголос коротких текстів. Письмо букв на позначення приголосних (г

Про матеріал
Урок української мови розроблено відповідно вимог нового Державного стандарту початкової освіти НУШ.
Перегляд файлу

                                        Українська мова                             

Позначення звуків буквами. Виділення звуків в словах. Велика  ( мала) літера у власних (загальних) назвах. Читання вголос коротких текстів. Письмо букв на позначення приголосних (голосних) звуків. Самостійне письмо або відтворення графічних знаків за зразком.

Формування ключових компетентностей:

вміння вчитися –удосконалювати вміння і навички само організовуватися до навчальної діяльності у взаємодії з іншими учасниками навчально-виховного процесу, дотримуватися правил спілкування;

соціальної –вміти співпрацювати в групі, виявляти ініціативу;

загальнокультурної – вчити дітей звязно висловлюватися, формувати моральні якості.

Очікувані результати навчання:

Учень (учениця) читає вголос короткі тексти для здобуття інформації; називає букви (звуки)які розпізнає в записаних словах, розпізнає велику (малу0 літеру в записаних словах – власних (загальних) назв4 сприймає монологічне висловлювання (казка, вірш, розповідь); ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання; розвиває уміння необхідні для написання; відтворює графічні символи за зразком.

Обладнання: картки, таблиці, ілюстрації, роздатковий матеріал.

                                        Хід уроку

  1. Організація класу.

Швидко пролунав дзвінок:

Розпочати час урок.

Ми навчаємось старанно,

І працюєм залюбки.

Друзі скажуть: «Бездоганно,

Ви усі, - розумники!»

  1. Вправа «Покажи свій настрій».

– Підніміть руки вгору, у кого гарний настрій. Тупніть ніжкою, кому сумно.

  1. Вправа «Очікування».

Гра «Про що я хочу дізнатися на уроці».

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Використовуючи  LEGO (робота в групах).

  • Яка тема тижня?
  • Назвіть «зимові слова» і складіть вежу із цеглинок.
  • В якої групи вийде найвища вежа.
  1. Повідомлення теми і завдань уроку.
  • Сьогодні найуважніші дітки 1 класу пізнають таємниці української мови. Навчаться позначати звуки буквами. Називати звуки у словах.

Метод «Передбачення».

Розгляньте малюнки і спробуйте здогадатися, про що ми сьоьгдні будемо дізнаватися?

  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Вправа «Квест – дослідження». Спостереження за вимовою звука.

Голосний, співучий звук,

Всім твердим він давній друг.

  • Вимовте звук и.
  • Як він вимовляється?
  • Який є цей звук за звучанням: голосний чи приголосний?
  • Чому так уважаєте?
  • Яким стає приголосний звук, якщо біля нього звук и?

Гра «Спіймай звук и».

Спробуй, Дмитрику,   знайти

Найскромнішу букву – и.

Хоч ця буква – кожен знає –

Мало слів розпочинає,

Та вона нам не байдужа,буква и – потрібна дуже.

Ось, для прикладу,  слова:

Мир, синиця, сир, пила,

Жити, пити, сито, сич,

І єдиний вигук ич!

Іч, яка ця буква и:

Нам без и – хоч пропади,

Ні сюди і ні туди,

Як без Їжі та води!  ( М. Артинович0

  1. Ознайомлення з буквою и.

На дошці зразок друкованої букви.

  1. Робота з шістьма цеглинками.
  • Діти, за допомогою цеглинок побудуйте букву и.
  • За допомогою чого ми ще зможемо побудувати літеру и ?

(Олівці, підручники, зошити, лінійки, ґудзики, стрічки, палички).

  1. Аналітико-синтетичні вправи.
  • Утворіть склади зі звуків.

С, и – си, л,и – ли, ц,и – ци та ін.

  • А тепер навпаки зі складів виокремте звуки.

Ти – т,и; зі – з,і ; ни – н,и та ін..

  • Побудуйте звукову модель слова кит.
  1. Заштриховування «веселої» букви.
  2. Робота з букварем. ( с. 57).

Наш Букварик заскучав

Нас перерву всю чекав.

Просяться слова читати

Нові літери вивчати.

  • Назвіть предмети, які прикрасили букву И.
  • Чітко вимовте слова. Де і як звучить приголосний звук, після якого стоїть буква И.
  1. Читання слів, пояснення їх значення.
  2. Фізкультхвилинка.
  3. Робота в зошитах.

Написання великої та малої літери Ии.

  1.         Розгадування ребусів.

Гриб + И           лимон + И

  1.         Гра «Чого без чого не буває».
  2.         Снігу не буває без…( морозу).

Завірюхи не буває без… ( снігу, вітру).

Льоду не буває без… ( води, морозу).

Ковзанки не буває без… (льоду).

Зими не буває без (морозу).

  1.         Розфарбуйте літери, з яких можна утворити слово ЗИМА.

Ж   З  В   И   Л   Ш   М   Я   А   С

  1.         Проблемне запитання.
  • На подвірї падали сріблясті пухнасті сніжинки. Від подиху вітру вони кружляли у повітрі. Щоб ви зробили?

А) намалювали сніжинку;

Б) спіймали на теплу долоньку;

В) сфотографували її.

- Яка користь від снігу?

15)  Робота з LEGO.

За допомогою цеглинок створіть різноманітні сніжинки.

 

  1. Підбиття підсумків уроку.

Дуже ви були старанні –

Отже, всі були учні гарні.

І за труд вам на уроці

Вам подякувати хочу!

Гра «Інтервю».

 

Годинник невтомний показує враз,

Що нашу роботу завершити час.

 

  • Чи справдилися ваші очікування від уроку?
  • Чи було вам цікаво?
  • Що вас здивувало?
  • Про що б ви хотіли більше дізнатися?
  • Який ваш настрій після уроку?

 

 

docx
Додано
3 лютого 2020
Переглядів
1661
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку