Практична робота 1. Дослідження фізичних властивостей речовин із різними типами кристалічних граток.

Про матеріал
Даний матеріал має певну структуру , де вказана тема практичної роботи, мета та обладнання і реактиви. Також є хід виконання роботи за певним планом. Є завдання у вигляді таблиці. Вони сприяють формуванню експериментальних вмінь і навичок. Також наступним завданням є відповідь на питання, щоб поглибити знання учнів. І для підбиття підсумків потрібно сформулювати висновок, який є підсумком даної роботи.
Перегляд файлу

Прізвище та ім`я учня______________________________________Клас______Дата___________

 

_____

Практична робота 1

Дослідження фізичних властивостей речовин

з різними типами кристалічних ґраток

 

Мета: дослідити фізичні властивості цукру, кухонної солі, піску, льоду; навчитися визначати за фізичними властивостями речовини атомної, молекулярної та йонної будови.

Реактиви та обладнання: вода, цукор, кухонна сіль,  лід, пісок, спиртівка, газова (електрична) плита, штатив з пробірками, шпатель, ступка з товкачиком,  кухонний посуд ( указати, яке обладнання  ви використовували)

Хід  роботи.

  1. Дослідження розчинності речовин у воді

У три пробірки налийте по 1-2 мл води. Внесіть шпателем у першу пробірку кілька кристаликів цукру, у другу – кухонної солі, у третю – пісок. Пробірки струшуйте 30 секунд. Визначте здатність їх до розчинення. Окремо дослідіть шматочки льоду, які ви приготували  завчасно в морозильній камері.

  1. Дослідження плавлення речовин.

У металеву посудину помістіть по черзі невеликі порції приготованих вами речовин і нагрійте їх на газовому полум′ї (або електроплиті)  30 секунд. Чи плавляться дані речовини? За даними інтернету визначте їх температури плавлення, результати запишіть в таблицю.

  1. Дослідження крихкості речовин.

Помістіть у ступку невелику кількість цукру, спробуйте подрібнити його товкачиком. Визначте крихкість даної речовини.

Повторіть дослід з кухонною сіллю та графітом.

 

  1. За даними спостережень зробіть висновок про тип кристалічної ґратки виданої вам речовини та структурні її частинки, тип хімічного зв′язку між атомами всередині речовини.

 

Ознака для

порівняння

Назва речовини

цукор

кухонна сіль

пісок

лід

Розчинність у воді

 

 

 

 

Здатність до плавлення

 

 

 

 

Температура плавлення

 

 

 

 

Крихкість

 

 

 

 

Тип кристалічної ґратки

 

 

 

 

Структурні частинки у вузлах ґратки

 

 

 

 

Хімічний зв′язок

 

 

 

 

 5 . Дати відповіді на питання:

Достатній рівень

1. Назвіть спільні властивості твердих речовин  __________________________________________________________________________

2. Які фізичні властивості характерні для речовин з кристалічними ґратками: а) йонними; б) молекулярними; в) атомними? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Чим відрізняються кристалічні речовини від аморфних? Наведіть приклади кристалічних і аморфних речовин.

__________________________________________________________________________

Високий рівень

  1. Якими взаємодіями утримуються: а) атоми в молекулі; б) молекули в молекулярному кристалі; в) йони в йонному кристалі; г) атоми в атомному кристалі?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Визначити тип хімічного зв’язку у сполуках: NH3, O2, MgCl2, Na2O, NO2. Відповідь обґрунтуйте.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Висновок.

Чи можна за фізичними властивостями речовини спрогнозувати тип її кристалічної ґратки? ___________________________________________________________________

doc
Додав(-ла)
Дідич Ірина
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Інші матеріали
Додано
7 лютого 2023
Переглядів
897
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку