Інструктивна картка до практичної роботи №1 допоможе учням 8 класу в дослідженні та оформленні дослідів роботи, сприятиме закріпленню теоретичних знань про хімічні властивості неорганічних сполук, вдосконаленню вміння записувати результати спостережень та робити відповідні висновки.
Практична робота № 1.
Відео до практичної роботи за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=v910xwSRIN4
Тема: Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук.
Мета: закріпити теоретичні знання про хімічні властивості неорганічних сполук, вдосконалити вміння записувати результати спостережень та робити узагальнюючі висновки.
Обладнання та реактиви: штатив з пробірками, пробіркотримач, спиртівка, шпатель, хлоридна кислота ( HCl ), купрум (ІІ) сульфат (CuSO4), натрій гідроксид (NaOH), аргентум (І) нітрат (AgNO3), барій нітрат (Ba(NO3)2), цинк (Zn), залізо (Fe), купрум (ІІ) оксид (CuO), кальцій карбонат ( CaCO3 ), фенолфталеїн.
Хід роботи
ЧАСТИНА 1. Дослідження властивостей хлоридної кислоти.
Порядок виконання роботи |
Спостереження |
Рівняння хімічної реакції |
Дослід 1. Взаємодія хлоридної кислоти з цинком. У пробірку поміщаємо шматочок цинку та додаємо 1-2 мл розчину хлоридної кислоти. |
Я спостерігаю ________________________________________________
|
______________________________________________ |
Дослід 2. Взаємодія хлоридної кислоти з купрум (ІІ) оксидом. За допомогою шпателя насипаємо у пробірку невелику кількість купрум (ІІ) оксиду та додаємо 1-2 мл розчину хлоридної кислоти.Суміш нагріваємо на полум’ї спиртівки. |
Я спостерігаю ________________________________________________ |
______________________________________________ |
Дослід 3. Взаємодія хлоридної кислоти з натрій гідроксидом. У пробірку наливаємо 1-2 мл розчину натрій гідроксиду, додаємо кілька крапель фенолфталеїну. |
Я спостерігаю ________________________________________________ |
Що свідчить про _______ _______________________ |
Поступово додаємо в пробірку 1-2 мл розчину хлоридної кислоти. |
Я спостерігаю ________________________________________________ |
______________________________________________ |
Дослід 4. Взаємодія хлоридної кислоти з аргентум (І) нітратом. У пробірку наливаємо 1-2 мл розчину хлоридної кислоти та додаємо 1-2 мл розчину аргентум (І) нітрату. |
Я спостерігаю ________________________________________________ |
______________________________________________ |
Дослід 5. Взаємодія хлоридної кислоти з кальцій карбонатом. За допомогою шпателя насипаємо у пробірку невелику кількість кальцій карбонату та додаємо 1-2 мл розчину хлоридної кислоти. |
Я спостерігаю ________________________________________________
|
______________________________________________ |
ЧАСТИНА 2. Дослідження властивостей купрум (ІІ) сульфату.
Порядок виконання роботи |
Спостереження |
Рівняння хімічної реакції |
Дослід 6. Взаємодія купрум (ІІ) сульфату із залізом. У пробірку поміщаємо шматочок заліза та додаємо 2-5 мл розчину купрум (ІІ) сульфату. Чекаємо кілька хвилин. |
Я спостерігаю ________________________________________________ |
______________________________________________ |
Дослід 7. Взаємодія купрум (ІІ) сульфату з барій нітратом. У пробірку наливаємо 1-2 мл розчину купрум(ІІ) сульфату та додаємо 1-2 мл розчину барій нітрату. |
Я спостерігаю ________________________________________________ |
______________________________________________ |
Дослід 8. Взаємодія купрум (ІІ) сульфату з натрій гідроксидом. У 2 пробірки наливаємо 1-2 мл розчину купрум(ІІ) сульфату та додаємо в кожну по 1-2 мл розчину натрій гідроксиду. |
Я спостерігаю ________________________________________________ |
______________________________________________ |
ЧАСТИНА 3. Дослідження властивостей купрум (ІІ) гідроксиду.
Порядок виконання роботи |
Спостереження |
Рівняння хімічної реакції |
Дослід 9. Взаємодія купрум (ІІ) гідроксиду з хлоридною кислотою. У пробірку №1 додаємо 1-2 мл розчину хлоридної кислоти. |
Я спостерігаю ________________________________________________ |
______________________________________________ |
Дослід 10. Розкладання купрум (ІІ) гідроксиду при нагріванні. А вміст пробірки №2 нагріваємо на полум’ї спиртівки. |
Я спостерігаю ________________________________________________ |
______________________________________________ |
Висновок: виконавши досліди практичної роботи , я ________________
__________________________________________________________________