навчитися розв'язувати задачі з генетики, визначати характер успадкування при моно- та дигібридному схрещуваннях, генотип та фенотип нащадків за генотипами батьківських форм і навпаки, а також прогнозувати можливість появи нащадків з патологічними ознаками.
ПРАКТИЧНА РОБОТА № 1
Тема: Розв’язання типових задач з генетики (моно- і дигібридне схрещування).
Мета: навчитися розв’язувати задачі з генетики, визначати характер успадкування при моно- та дигібридному схрещуваннях, генотип та фенотип нащадків за генотипами батьківських форм і навпаки, а також прогнозувати можливість появи нащадків з патологічними ознаками.
Обладнання: картки з алгоритмом розв’язання генетичних задач, текст практичної роботи в підручнику.
Хід роботи
ЗАДАЧІ НА МОНОГІБРИНЕ СХРЕЩУВАННЯ ( ПЕРШИЙ ЗАКОН Г.МЕНДЕЛЯ)
ЗАДАЧА №1
У людини ген карого кольору очей домінує над геном блакитного кольору. Кароока жінка вийшла заміж за блакитнооокого чоловіка. Який колір очей можливий у їхній дітей?
ЗАДАЧА №2
Пряме волосся в людини – рецесивна ознака. Домінантна ознака формує фенотип із кучерявим волоссям, а генотип Аа – із хвилястим. Визначте генотип й фенотип дітей, батьки яких мають хвилясте волосся.
ЗАДАЧА № 3
Блакитноокий чоловік одружився з кароокою жінкою, і в них народилося двоє дітей: одна дитина з карими, а друга - з блакитними очима. Визначте генотипи всіх членів родини, якщо відомо, що ген кароокості є домінантним, а ген блакитноокості - рецесивним.
ЗАДАЧІ НА ДИГІБРИДНЕ СХРЕЩУВАННЯ
( ДРУГИЙ ЗАКОН Г.МЕНДЕЛЯ «ЗАКОН РОЗЩЕПЛЕННЯ»)
ЗАДАЧА № 4
Плоди томатів бувають червоні й жовті, гладенькі й пухнасті. Ген червоного кольору домінантний, ген пухнастості рецесивний. Обидві пари перебувають у різних хромосомах. Які нащадки очікуються від схрещування гетерозиготних томатів із червоними гладенькими плодами з особиною, гомозиготною за обома рецесивними ознаками?
ЗАДАЧА № 5