20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

ПРАКТИЧНА РОБОТА № 1 Тема: Визначення на топографічній карті географічних (з точністю до секунд) та прямокутних координат окремих точок, географічних і магнітних азимутів, абсолютн

Про матеріал
ПРАКТИЧНА РОБОТА № 1 Тема: Визначення на топографічній карті географічних (з точністю до секунд) та прямокутних координат окремих точок, географічних і магнітних азимутів, абсолютних і відносних висот точок, падіння річки Мета: актуалізувати знання про масштаб, географічні й прямокутні координати, способи визначення відстаней, напрямків, висот, удосконалити навички використання топографічних карт, планів, схем руху транспорту. Розвивати просторове уявлення, картографічну та математичну компетентність. Виховувати відповідальність, акуратність
Перегляд файлу

Урок 3

ПРАКТИЧНА РОБОТА № 1

Тема: Визначення на топографічній карті географічних (з точністю до секунд) та прямокутних координат окремих точок, географічних і магнітних азимутів, абсолютних і відносних висот точок, падіння річки

Мета: актуалізувати знання про масштаб, географічні й прямокутні координати, способи визначення відстаней, напрямків, висот, удосконалити навички використання топографічних карт, планів, схем руху транспорту.

Розвивати просторове уявлення, картографічну та математичну компетентність. Виховувати відповідальність, акуратність

Тип уроку: удосконалення вмінь, навичок.

Обладнання: підручник, атлас, топографічні карти, плани місцевості

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Методичний прийом «Інтелектуальна розминка»

Швидко з місця учні відповідають:

1. Поясніть, чим відрізняються топографічні карти від інших типів географічних карт.

2. Що називають номенклатурою карти? Чим зумовлено використання номенклатури на багатоаркушевих топографічних картах?

3. Що називають розграфленням топографічної карти? Які лінії слугують рамками аркушів топографічних карт?

4. На які групи можна поділити умовні знаки на топокарті?

5. Які об'єкти місцевості зображають позамасштабними умовними знаками,

а які — площинними?

6. Які умовні знаки належать до групи лінійних умовних знаків?

7. Яке значення мають пояснювальні умовні позначення й застосування кольору?

8. Які кути орієнтування ви знаєте? Дайте їх визначення.

ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Знайомство з метою та завданням уроку

ІІІ. Актуалізація опорних знань, вмінь і навичок учнів

Методичний прийом «Бліцопитування»

1. Що таке падіння, похил річки?.запишіть формули їх розрахунку.

ІV. ПРАКТИЧНА РОБОТА № 1

Виконання роботи здійснюється за частиною листа топографічної

карти на малюнку 16.

1. Знайдіть на топографічній карті башту МТФ у смт Індустріальне та висотну точку 158,2 і визначте:

а) їхні географічні координати;

б) їхні прямокутні координати;

в) відстань між ними.

2. Знайдіть на топографічній карті церкву в смт Індустріальне греблю на річці Гнилий Яр і визначте:

а) їхні абсолютні висоти;

б) перевищення між ними.

3. Визначте уріз води річки Гнилий Яр біля земляної греблі.

4. Визначте географічний і магнітний азимути від висотної точки 107,6 (квадрат 4860) до церкви в смт Індустріальне.

5. За якими магнітними азимутами рухається автомобіль по дорозі з покриттям від смт Індустріальне до складу хімічних добрив?

6. Визначте різницю відстаней до екватора та Північного полюса від витоку річки Ягідна.

7. Визначте падіння річки Ягідна. (Падіння річки — це перевищення її витоку над гирлом, виражене в метрах.)

8. У ставок у квадраті 4561 впадає річка Ягідна, ця ж річка впадає в інший ставок у квадраті 4560. Яка із зазначених ділянок має більшу середню швидкість течії?

9. Група учнів отримала завдання: «Пройти маршрутом від церкви в смт Індустріальне 625 м за азимутом 105°, а потім ще 625 м за азимутом 270° та повернутися назад, дослідивши територію». Визначте:

а) об’єкти, на яких робили виміри учні для подальшого маршруту;

б) рельєф території, яку вивчали;

в) істинний і магнітний азимути, за якими учні мали б повертатися;

г) відстань, яку пройшли учні.

10. Знайдіть на топографічній карті найвищу й найнижчу абсолютну висоту точки на місцевості та визначте відносну висоту між ними.

 V. Підсумки уроку

Узагальнення засвоєного учнями навчального матеріалу. Відповіді учителя на індивідуальні запитання учнів, які виникли під час виконання практичної роботи.

VІ. Домашнє завдання.

 Повторити  параграфи 2,3

 1. За допомогою матеріалів сайту http://freemap.com.ua/karty ukrainy/kartygenshtaba знайдіть топографічну карту свого населеного пункту. Використовуючи кілометрову сітку карти, визначте його площу.

 

 

 

Використана література:

1. Гільберг Т. Г. Географія (рівень стандарту) : підручник для 11 кл. закладів загальної середньої освіти / Гільберг Т. Г, Савчук І. Г, Совенко В. В. — К. : УОВЦ «Оріон», 2019. — 192 с. : іл.

2. Павлюк Н.І. Географія. 11 клас: навч.-метод.посібник. [Текст] / Н.І. Павлюк. – Х. : ВГ «Основа», 2019. – 88 с. : - табл. (Серія «Мій конспект»)

3. Стадник О.Г. Географія 11 клас (рівень стандарту): міні-конспекти уроків до підручника Г.Д. Довгань, О.Г. Стадника. – Харків : Вид-во «Ранок», 2019. – 48 с.

doc
Додано
15 серпня
Переглядів
1615
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку