Практична робота №11
Тема: Розв’язання задачі методом поділу на підзадачі.
Мета:
Обладнання: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.
Тип уроку: перевірки та оцінювання знань, умінь і навичок.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ. Необхідний теоретичний мінімум.
У середовищі Скретч можна створювати складні проекти, наприклад,
І таку деталізацію окремих підзадач можна продовжувати доти, поки буде одержано набір команд, кожну з яких зможе виконати обраний виконавець. У такому разі говорять, що при розв'язуванні задачі використовується метод уточнення алгоритму зверху вниз, або методом поділу на підзадачі.
ІІІ. Практична самостійна діяльність
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.
Завдання
Завдання 1.Літери.
Шестикласники створили проект, у якому можна зображати літери за допомогою різних фігур:
Вони спланували, що в основній програмі будуть викликати три підзадачі. За малюнком визнач, які підзадачі можна описати в такому проекті. Створи відповідний проект у середовищі Скретч і перевір свої здогадки.
Збережи проект з іменем Літери у папці:
D:\6-А(Б) клас\Власне прізвище\ Практична робота 11\
Завдання 2.Сонячна система.
У проекті Сонячна система шестикласники створили модель руху планет навколо Сонця. У їхньому проекті після натиснення клавіші з цифрою на клавіатурі, яка відповідає номеру планети, що позначає її положення відносно Сонця, планета починає рухатися по своїй орбіті. В основній програмі проекту учні передбачили виклик 9-ти допоміжних алгоритмів. Встанови, що це за підзадачі, які команди вони можуть містити. За своїми припущеннями створи власний проект руху планет навколо Сонця.
Збережи проект з іменем Сонячна системау папці:
D:\6-А(Б) клас\Власне прізвище\ Практична робота 11\
Завдання 3.Теплиця.
У проекті Теплиця шестикласники демонструють, як може відбуватись автоматизований догляд за рослинами в теплиці: зрошування, підживлення, збільшення освітленості. Нехай кожну із цих дій виконує робот-контролер, який має відповідні датчики. А в середовищі Скретч виклик цих дій учні запрограмували за допомогою клавіш на клавіатурі, що містять відповідні літери алфавіту: Z – для зрошення, Р – для підживлення, О – для зміни освітленості. Створи аналогічний проект, передбачивши використання допоміжних блоків.
Збережи проект з іменем Теплиця у папці:
D:\6-А(Б) клас\Власне прізвище\Практична робота 11\
Завдання 4.Тренажер.
Сплануй і розроби проект Тренажер у середовищі Скретч, у якому реалізуй модель руху автомобіля на трасі, що регулюється світлофорами та якою рухаються інші автомобілі. Якщо автомобіль порушує правила, то його рух припиняється, і на екрані з'являється повідомлення про причину зупинки: проїзд на червоне світло світлофора чи зіткнення з іншим авто.
Збережи проектз іменем Тренажер у папці:
D:\6-А(Б) клас\Власне прізвище\Практична робота 11\
Закрий всі відкриті вікна.
Повідом вчителя про завершення роботи.
IV. Релаксація
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору
Жмурки
Попросіть дитину замружитися і полічіть до трьох. Потім попросіть малюка відкрити оченята. Ваше завдання - навчити дитину спочатку сильно напружувати, а потім максимально розслабляти очі.
V. Домашнє завдання.
Повторити раніше вивчений матеріал