7 КЛАС ДАТА_________________
Тема: Практична робота № 2. Розділення неоднорідних
сумішей
Мета: Повторити відомості про речовини, суміші, їх властивості. Навчити учнів розрізняти фізичні тіла, речовини, матеріали. Повторити поняття «чисті речовини» та «суміші», основні способи розділення сумішей. Продовжити знайомство з лабораторним обладнанням і методикою проведення хімічного експерименту
Тип уроку: урок-практикум
Форми роботи: бесіда, практичні завдання
Облоднання: : інструктивні картки, сірники, спиртівка, лабораторний штатив із кільцем та муфтою, скляна паличка, хімічні склянки, пробірка, колба, лійка, порцелянова чашка, пробіркотримач, хімічна ложка, фільтрувальний папір;
реактиви: вода, кухонна сіль, пісок; мультимедійне обладнання: компьютер, проектор, екран.
Хід уроку
І.Організаційний етап
До початку уроку вчитель роздає робочі зошити для практичних робіт та необхідне обладнання. Зайвих речей на парті бути не повинно.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Бесіда:
- Які способи розділення сумішей ви знаєте?
- Якими методами можна розділити неоднорідні суміші?
- Якими способами можно розділити однорідні суміші?
- Яку суміш — однорідну чи неоднорідну — легше розділити на компоненти? Чому?
- Як би ви розділили суміш:
а) кухонної солі та крейди;
б) подрібненого пінопласту і мармурової крихти?
ІІІ. Проведення практичної роботи
ПРАКТИЧНА РОБОТА №2
Тема: «РОЗДІЛЕННЯ НЕОДНОРІДНИХ СУМІШЕЙ»
Мета: навчитися застосовувати на практиці теоретичні знання про способи розділення неоднорідної та однорідної сумішей; формувати навички роботи з хімічними речовинами та хімічним обладнанням.
Обладнання: суміш дерев’яних ошурок, піску і кухонної солі, свічка, хімічний стакан, скляна паличка, спиртівка, пробіркотримач, сірники, вода, шпатель, конічна колба, лійка, фільтрувальний папір, порцелянова чашка
Під час виконання кожного етапу експерименту, записуйте в таблицю свої дії , спостереження , висновки.
Розчинення неоднорідної суміші у воді
Очищення добутого розчину фільтруванням
ІІІ. Добування розчиненої речовини з однорідної суміші
IV. Зробіть узагальнюючий висновок
Назва досліду |
Хід роботи |
Спостереження |
Висновок |
Розчинення неоднорідної суміші у воді
|
До порції суміші доливаю воду і перемішую вміст склянки. |
Сіль розчиняється у воді, а пісок – ні. З часом він осідає на дно склянки. |
Метод відстоювання. Можна розділити компоненти, які відрізняються за густиною. |
Очищення добутого розчину фільтруванням
|
Отриману суміш виливаю у лійку на фільтр
|
Частинки розчиненої речовини – солі разом з водою проходять через фільтр і утворюють фільтрат, а сіль залишається на фільтрі. |
Використовую метод фільтрування. Можна розділити неоднорідну суміш рідини та нерозчинної у ній твердої речовиниожна розділити неоднорідну суміш рідини та нерозчинної у ній твердої речовини
|
Добування розчиненої речовини з однорідної суміші
|
Фільтрат переливаю зі склянки у порцелянову чашку. Обережно нагріваю па полум'ї спиртівки. |
Вода випаровується, розчинний компонент (кухонна сіль) — кристалізується. |
Метод випаровування. розділення однорідної суміші рідини та розчинної у ній твердої речовини. |
ІV. Підведення підсумків уроку
Рефлексія
- Чи досягнуто мету роботи, яку ви ставили перед початком уроку? Яким чином?
- Які єтапи роботи були найлегшими?
- Які труднощі виникали у вас під час практичної роботи?
- Чи задоволені ви всоєю роботою на практичній роботі?
- Мені було цікаво…..
- Тепер я краще знаю що……….
V. Домашнє завдання
Повторити параграф________