Практична робота № 2. Розділення неоднорідних сумішей

Про матеріал
Метою розробки є повторити відомості про речовини, суміші, їх властивості. Навчити учнів розрізняти фізичні тіла, речовини, матеріали. Повторити поняття «чисті речовини» та «суміші», основні способи розділення сумішей.
Перегляд файлу

7 КЛАС                                                                                             ДАТА_________________

Тема: Практична робота № 2. Розділення неоднорідних

                                                   сумішей

Мета: Повторити відомості про речовини, суміші, їх властивості. Навчити учнів розрізняти фізичні тіла, речовини, матеріали. Повторити поняття «чисті речовини» та «суміші», основні способи розділення сумішей. Продовжити знайомство з лабораторним обладнанням і методикою проведення хімічного експерименту

Тип уроку: урок-практикум

Форми роботи: бесіда, практичні завдання

Облоднання: :  інструктивні картки, сірники, спиртівка, лабораторний штатив із кільцем та муфтою, скляна паличка, хімічні склянки, пробірка, колба,  лійка, порцелянова чашка, пробіркотримач, хімічна ложка, фільтрувальний папір;

реактиви: вода, кухонна сіль, пісок; мультимедійне обладнання: компьютер, проектор, екран.

Хід уроку

І.Організаційний етап

До початку уроку вчитель роздає робочі зошити для практичних робіт та необхідне обладнання. Зайвих речей на парті бути не повинно.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Бесіда:

- Які способи розділення сумішей ви знаєте?

- Якими методами можна розділити неоднорідні суміші?

- Якими способами можно розділити однорідні суміші?

- Яку суміш — однорідну чи неоднорідну — легше розділити на компоненти? Чому?

- Як би ви розділили суміш:

 а) кухонної солі та крейди;

 б) подрібненого пінопласту і мармурової крихти?

ІІІ. Проведення практичної роботи

ПРАКТИЧНА РОБОТА №2

Тема: «РОЗДІЛЕННЯ НЕОДНОРІДНИХ СУМІШЕЙ»

Мета: навчитися  застосовувати  на  практиці  теоретичні  знання  про  способи  розділення  неоднорідної  та  однорідної сумішей; формувати навички роботи з хімічними речовинами  та  хімічним  обладнанням.

Обладнання: суміш дерев’яних ошурок, піску і кухонної солі,  свічка, хімічний стакан, скляна паличка, спиртівка, пробіркотримач, сірники, вода, шпатель, конічна колба, лійка, фільтрувальний папір, порцелянова чашка

  1. Інструктаж ТБ
  • Необхідно обережно поводитися із скляним посудом.
  • Реактиви не можна брати руками.
  • З розчинами необхідно поводитися обережно й не допускати їх потрапляння в очі, на шкіру, одяг.
  • Обережно нагрівайте речовини. Під час нагрівання не нахиляйтеся над полум’ям. Гасіть полум'я ковпачком.
  1. Обговорювання етапів роботи

Під час виконання кожного етапу експерименту,  записуйте в таблицю свої дії , спостереження , висновки.

Розчинення неоднорідної суміші у воді

  • Розгляньте  зовнішній  вигляд неоднорідної суміші.
  • Відміряйте  мірним  циліндром  10  мл  дистильованої води й вилийте її у склянку.
  • Насипте  в  склянку  з  водою 1–2  шпателі  неоднорідної  суміші.
  • Перемішайте вміст склянки скляною паличкою з гумовим наконечником для прискорення розчинення.

 Очищення добутого розчину фільтруванням

  • Зберіть установку для проведення фільтрування. Для цього складіть фільтрувальний папір та помістіть його у лійку. Щоб фільтр краще тримався в лійці, змочіть його водою. На штатив прикріпіть кільце та покладіть у нього лійку з фільтром. Під лійкою поставте хімічну склянку. Видану вам суміш пролийте крізь фільтр..
  • Профільтруйте суміш з попереднього  досліду,  дотримуючись правил фільтрування.

 

https://history.vn.ua/pidruchniki/grygorovich-chemistry-7-class-2015/grygorovich-chemistry-7-class-2015.files/image055.jpg

ІІІ. Добування розчиненої речовини з однорідної суміші

  • Складіть прилад для випарювання. Для цього на кільце штатива поставте порцелянову чашку, та вилийте в неї одержаний фільтрат. Запаліть спиртівку і випарюйте воду.

IV. Зробіть узагальнюючий висновок

 

Назва досліду

Хід роботи

Спостереження

Висновок

Розчинення неоднорідної суміші у воді

 

 

До порції суміші доливаю воду і перемішую вміст склянки.

Сіль розчиняється у воді, а пісок – ні.

З часом він осідає на дно склянки.

Метод відстоювання. Можна розділити компоненти, які відрізняються за густиною.

Очищення добутого розчину фільтруванням

 

Отриману суміш виливаю  у лійку на фільтр

 

Частинки розчиненої речовини – солі разом з водою проходять через фільтр і утворюють фільтрат, а сіль залишається на фільтрі.

Використовую метод фільтрування. Можна розділити неоднорідну суміш рідини та нерозчинної у ній твердої речовиниожна розділити неоднорідну суміш рідини та нерозчинної у ній твердої речовини

 

Добування

розчиненої

речовини

з однорідної

 суміші

 

Фільтрат переливаю зі склянки у порцелянову чашку. Обережно нагріваю па полум'ї спиртівки.

Вода випаровується, розчинний компонент (кухонна сіль) — кристалізується.

Метод випаровування. розділення однорідної суміші рідини та розчинної у ній твердої речовини.

 

  • Висновок: на практичній роботі я переконалася практично, що за допомогою методів розділення суміші, можна розділити речовини різні за своїми властивостями. Освоїла роботу з хімічними речовинами та обладнанням. Під час розділення сумішей використовувалися такі методи: фільтрування, випарювання.

ІV. Підведення підсумків уроку

Рефлексія

        - Чи досягнуто мету роботи, яку ви ставили перед початком уроку?  Яким чином?

        - Які єтапи роботи були найлегшими?

        -  Які труднощі виникали у вас під час  практичної роботи?

        - Чи задоволені ви всоєю роботою на практичній роботі?

        - Мені було цікаво…..

        - Тепер я краще знаю що……….

 

 

V. Домашнє завдання

Повторити параграф________

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
6 листопада 2021
Переглядів
17066
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку