Урок 4
Тема: Практична робота №2 «Розділення неоднорідної суміші»
Мета: закріпити знання учнів про чисті речовини та суміші, вміння розрізняти їх; формувати навички готувати суміші з чистих речовин та розділяти їх, обираючи спосіб в залежності від виду суміші (однорідна або неоднорідна); удосконалювати навики роботи з лабораторним обладнанням, вміння вести спостереження під час виконання роботи й робити самостійно узагальнюючи висновки; формувати вміння роботи в групі, виховувати толерантне ставлення до інших; розвивати компетентності: предметну, навчально-пізнавальну, комунікативну.
Обладнання: мультимедійний проектор, інтерактивна дошка, нагрівальний прибор, лабораторний штатив з кільцем та муфтою, скляна паличка, хімічні стакани, мірний циліндр, воронка, порцелянова чашка, шпатель, фільтрувальний папір
Реактиви: кухонна сіль, пісок, вода
Форми та методи навчання: вправа «Знайди пару», робота в групах, розповідь з елементами бесіди; практична робота.
Тип уроку: практичне використання отриманих знань
Хід уроку:
І. Організація класу
Привітання, підготовка робочого місця для проведення практичної роботи
ІІ. Актуалізація знань
Слово вчителя. На попередніх уроках ми знайомилися з чистими речовинами, сумішами, їх класифікацією, способами розділення. Давайте повторимо.
Вправа «Знайди пару». На мультимедійній дошці врозкид написані поняття та визначення з теми «Чисті речовини та суміші. Способи розділення сумішей». Необхідно знайти пару «визначення – поняття».
Учні по черзі виходять до дошки та виконують завдання.
Слово вчителя. Все вірно, молодці. А тепер на практиці закріпимо отриманні знання.
ІІІ. Виконання практичної роботи
Бесіда: Давайте пригадаємо, які необхідно виконувати правила, щоб під час виконання роботи не потрапити у небезпечну ситуацію (учні по «ланцюжку» розповідають правила, вчитель акцентує увагу на ті, яких необхідно буде дотримуватися саме при виконанні цієї роботи).
Учні виконують роботу за інструктивною карткою, по ходу роботи заповнюють таблицю:
Що робили |
Що спостерігали |
Висновки |
1.Приготування суміші кухонної солі та піску |
||
|
|
|
2.Фільтрування |
||
|
|
|
3.Випарювання |
||
|
|
|
Інструктивна картка
5. За підсумками практичної роботи зробіть висновок.
3.*Виконайте додаткове завдання.
Складіть план розділення суміші:
Цукор +мідні ошурки+ залізні ошурки +тирса
IV. Домашнє завдання