Практична робота №2 "Розділення неоднорідної суміші"

Про матеріал
Практична робота №2 "Розділення неоднорідної суміші", є підсумковою роботою для учнів після вивчення відповідного матеріалу та відпрацювання навичок роботи з хімічними пристроями та посудом. У кінці практичної роботи є додатковий матеріал для домашнього виконання. Цю роботу можна використовувати і під час дистанційного навчання.
Перегляд файлу

Практична робота № 2.

Тема: Розділення неоднорідної суміші.

 

Мета роботи: освоїти на практиці основні прийоми розділення неоднорідних сумішей.

Обладнання та реактиви: (запишіть самостійно)

 

Хід роботи

Завдання 1. Перед вами забруднена піском сіль.  Вам необхідно її очистити.  Визначте, що собою являє така суміш. Розділіть її, використовуючи, обладнання та реактиви, які є у вас на столі. Свої  спостереження запишіть в таблицю з алгоритмом дій.

Метод  розділення

Порядок виконання

Що спостерігали?

1.

Розчинення суміші солі і піску.

Налийте в склянку 50 мл води. Додайте в склянку половину чайної ложки суміші піску і кухонної солі.  Ретельно розмішайте вміст склянки скляною паличкою.

 

2.

Відстоювання суміші.

Після розмішування зачекайте кілька хвилин. Обережно перелийте розчин, який відстоявся в іншу склянку.

 

Складання паперового фільтра

https://history.vn.ua/pidruchniki/grygorovich-chemistry-7-class-2015/grygorovich-chemistry-7-class-2015.files/image055.jpg

3.

Фільтрування.

Вкладіть фільтр в лійку. Змочіть лійку водою. Помістіть лійку в кільце штатива. Підставте стакан під лійку. Зливайте каламутний розчин по паличці на фільтр (доливати слід невеликими порціями).

У склянці збирається прозора рідина - фільтрат. Це чистий розчин солі у воді. Нерозчинна домішка (пісок) залишається на фільтрі.

4

Випаровування.

Для відділення солі від води помістіть трохи фільтрату в порцелянову чашку і нагрівайте її, помішуючи розчин скляною паличкою, до тих пір, поки на дні чашки не залишиться біла суха сіль.

 

 


Завдання 2. Замалювати хімічний посуд та обладнання і підписати їх.                                                                     

а) пристрій штатива (намалювати штатив, позначити його складові частини-чавунна підставка, стрижень, муфта, лапка, кільце. )


 


ПРАКТИЧНЕ ВИКОРИСТАННЯ ЗНАНЬ ПРО ОБЛАДНАННЯ КАБІНЕТУ ХІМІЇ ТА ЛАБОРАТОРНИЙ  ПОСУД | Шкільний довідник


 


 


б) пристрій спиртівки (намалювати спиртівку, позначити її складові   частини-посудина, фітіль, металева трубка з диском, ковпачок, рідкий спирт).

 

Практична робота №1. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і  нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій | ШКОЛА  ХІМІЇ

 в).Підписати хімічний посуд

 Збірник завдань з хімії для учнів 7 класу

           

Зробити висновок: з якими способами розділення неоднорідної суміші, познайомилися під час виконання практичної роботи?

 

 

 

 

Додаткове завдання.

  1. Виконайте вдома досліди.

Картинки по запросу хімічний експеримент вдомаДослід 1. Налийте у прозору посудину (наприклад, склянку) свіжого молока. Однорідною чи неоднорідною сумішшю воно сприймається візуально? Залиште молоко в кімнаті, а через кілька днів подивіться на вміст склянки. Що вам вдалося виявити цього разу в ході візуального спостереження? Поясніть.

Дослід 2. Налийте в тонкостінну прозору посудину мінеральної газованої води. Через 10 хв проведіть спостереження за змінами, що стались у посудині, дайте їм пояснення. Дослід можна прискорити, якщо склянку з водою потримати у теплих долонях або поставити в посудину з теплою водою. Висловіть судження про те, як підвищення температури позначається на розділенні суміші рідкої і газоподібної речовин.

Дослід 3. Очищення води від накипу фільтруванням після її кип’ятіння Можливо, ви бачили, що в чайнику, каструлі після кип’ятіння води утворювалися непрозорі пластівці солей, які з часом осідали на дно посуду. Таку воду пити не можна. Її потрібно відстояти або профільтрувати. Найпростішими фільтрами можуть бути марлевий бинт, складений у кілька шарів і вставлений у лійку, або пухкий жмут вати. Профільтруйте воду, нерозчинні домішки залишаться на фільтрі. Результати спостережень запишіть у зошит.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Скрипник Руслана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 серпня 2023
Переглядів
3171
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку