Практична робота №3"ДОСЛІДЖЕННЯ ФІЗИЧНИХ І ХІМІЧНИХ ЯВИЩ НА ПРИКЛАДАХ ПОБУТОВИХ ХІМІКАТІВ І ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ

Про матеріал
Пратична робота №3 "ДОСЛІДЖЕННЯ ФІЗИЧНИХ І ХІМІЧНИХ ЯВИЩ НА ПРИКЛАДАХ ПОБУТОВИХ ХІМІКАТІВ І ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ" може бути використана як під час дистанційного навчання так і як домашній експеримент (домашнє завдання).
Перегляд файлу

7 клас

Завдання перед практичною роботою  

Продовжити речення...

1.  Всі зміни, які відбуваються у навколишньому середовищі називають… 

2.     Явище, під час якого не змінюється речовина називають …

3.  Під час хімічного явища речовина …

4.  Під час фізичного явища в речовині змінюється …  .

5.   Хімічні явища описуються за допомогою… 

6.   Хімічну реакцію складають за допомогою …

7.   Коефіцієнт це…     , він вказує на …

8.    Речовини, які вступають в реакцію називають…

9.    Продукти реакції – це речовини, які …

10.   Все те, що ми спостерігаємо під час хімічної реакції називають…

11.  Ознаками реакції можуть бути…

12.  Умовами перебігу реакції є … 

 

 

 

 

Практична робота №3:

 Тема: ДОСЛІДЖЕННЯ ФІЗИЧНИХ І ХІМІЧНИХ ЯВИЩ НА ПРИКЛАДАХ ПОБУТОВИХ ХІМІКАТІВ І ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ

( в домашніх умовах)

Мета: навчитися розрізняти за характерними ознаками хімічні та фізичні явища, закріпити на практиці поняття хімічної реакції та фізичного явища; удосконалювати вміння поводитися з хімічними речовинами та нескладним обладнанням.

Обладнання: склянки з прозорого скла, чайна ложка, ватна паличка.

Реактиви: вода, сухий листовий чай, кухонна сіль, питна сода, оцет, крохмаль або скибка білого хліба, зеленка, перекис водню, нашатирний спирт, пластилін.

Завдання: виконайте роботу й оформіть звіт, заповнивши таблицю.

 

 

Виконання роботи

(роботи виконуються під наглядом дорослих)

 

Хід роботи

Спостереження, висновок

Висновок, явище -фізичне чи хімічне

 

I. Кип’ятіння води

1. Налийте в чайник воду  та доведіть до кипіння. До

Спостереження

 

Чи утворилася нова речовина?

 

Назвіть явище:

2. Обережно піднесіть до

отвору чайника  скельце або холодну металеву ложку.

 

 

 Спостереження

 

Чи утворилася нова речовина?

 

 

Назвіть явище:

II. Забарвлення розчину крохмалю.

А).Додайте в склянку з водою чайну ложку крохмалю, перемішайте.Потім капніть 2-3 краплі розчину йоду, ретельно перемішати. Спостерігайте за забарвленням розчину.

Або

Б). Скибку білого хліба розмочити у склянці з водою, далі, вийняти та  віджати хліб. До утвореного розчину додати 2-3 краплі розчину йоду. Спостерігайте за забарвленням розчину.

Спостереження

 

Чи утворилася нова речовина?

 

 

Назвіть явище:

ІІІ. Розчинення кухонної солі та її кристалізація

1. Налийте в скянку воду об’ємом 100 мл, додайте   чайну ложку кухонної солі   й обережно розмішайте.

 

Спостереження

 

Чи утворилася нова речовина?

 

 

Назвіть явище:

2.Чайну ложку  розчину солі  налийте в металеву посудину та нагрівайте  до повного випаровування води розчину. 

 

Спостереження

 

Чи утворилася нова речовина?

 

Назвіть явище:

IV. Гасіння питної соди

1.Розчиніть у склянці з водою (100 мл) чайну ложку питної соди.

 

Спостереження

 

Чи утворилася нова речовина?

 

 

Назвіть явище:

 

2. До розчину соди добавте оцет. Спостерігайте за змінами.

 

Спостереження

 

Чи утворилася нова речовина?

 

Назвіть явище:

V. Видалення плями від зеленки.

На паперову серветку (або клаптик білої тканини) капніть зеленки. Пляму змочіть перекисом водню, а потім протріть ватною паличкою, змоченою в нашатирному спирті (аміаку). Спостерігайте за змінами.

Спостереження

 

Чи утворилася нова речовина?

 

 

Назвіть явище:

Зробіть висновок:

За якою ознакою відрізняють фізичні та хімічні явища?

Додаткове завдання:

1.Оскільки Ви вже ознайомилися з явищами які відбуваються в побуті та в природі давайте допоможемо Василькові розділити явища на фізичні та хімічні.

Вправа “Знайди помилку”

Повернувшись додому з уроку хімії, Василько подумав: “Як же багато навколо нас хімічних явищ! Допоможіть Василькові розібратися, які процеси хімічні, а які фізичні.

Наприклад:

1.                 іде тепло від батареї опалення; (       )

2.                 запалилася неонова реклама; (      )

3.                 горять іменинні свічки;  (           )

4.                 мама «гасить» соду оцтом, готуючи тісто; (       )

5.                 олійна фарба висихає на повітрі; (       )

6.                 скисає молоко, не випите кішкою; (          )

7.                 після додавання цукру чай стає солодким; (       )

8.                 з відкритої пляшки “Фанти” виділяються бульбашки газу;(    )

9.                 на цвяхах з'являється іржа (       ).

  

2.Уважно прочитайте вірші, і вкажіть про яке явище йде мова.

1.                 Взимку стало холодати

І ставок вже не пізнати

Там де була рідина,

 Лиш дзеркальна площина.

 Що за диво кристалічне?

 Це фізичне чи хімічне?

(            )

2.                 На дворі живе корова.

Молоко п’єм для здоров’я,

А побуде в теплій хаті –

Будем сир й сметану мати.

Що за наслідок логічний?

Він фізичний чи хімічний?

(               )

3.                 На вогні пластинка мідна

Почорніла, вірогідно.

Що за явище незвичне?

Це фізичне чи хімічне?

(              )

4.                 Осінь стала вмить до діла –

Листя геть все пожовтіло.

Що за результат класичний?

Він хімічний чи фізичний?

(              )

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Ситник Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ціпотан Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Крамар Світлана
    Щиро дякую за цікаву розробку!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
8 серпня 2023
Переглядів
7910
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку