Практична робота 2
Розділення сумішей
Мета: Опанувати способи розділення неоднорідних сумішей
Обладнання: пісок, купрум сульфат, вода, залізні ошурки, тирса, пробірки, склянки, фільтрувальний папір, лійка, шпатель, магніт …
Хід роботи
УВАГА! РЕЗУЛЬТАТИ ОФОРМИТИ У ТАБЛИЦЮ!
Склад суміші |
Назва методу |
Принцип (план) методу |
Результат |
Пісок і вода (1) |
фільтрування |
вкласти фільтр у лійку, поставити лійку в склянку, перемішати розчин та вилити розчин на фільтр, дочекатися поки вода стіче |
пісок на фільтрі, вода в склянці |
Пісок і вода (2) |
відстоювання |
залишити розчин відстоюватися, дочекатися осадження піску, злити воду |
пісок на дні склянки, вода у іншій склянці |
Ошурки і тирса |
|
|
|
Ошурки і тирса |
|
|
|
Пісок і купрум сульфату |
|
|
|
Пісок і купрум сульфату |
|
|
|
Сірка і залізо |
|
|
|
Сірка і залізо |
|
|
|
Виходячи з фізичних властивостей речовин запропонуйте способи (декілька, якщо можливо) розділення сумішей.
В принцип методу вкажіть «Як проводити дослід?»
В результат– «Що осідає знизу, що залишається зверху? Що випаровується?»
ВИСНОВОК: У висновку в сформулюйте які знання, які фізичні властивості дають можливість розділити речовини.
Наприклад:
Склад суміші: крейда і вода
Назва методу: фільтрування
Принцип: суміш обережно виливають у лійку на фільтрувальний папір і фільтрують.
Результат: Зверху, на фільтрі залишиться крейда. А внизу через фільтр пройде очищена вода.
Висновок: Крейда нерозчинна у воді, тому вона залишиться при фільтруванні на фільтрі.
Для дистанційного уроку використано відео: https://youtu.be/d9zmFyqfl0U