Практична робота №3. Розділення розчинних і нерозчинних речовин фільтруванням. Дослідження розчинності деяких речовин.

Про матеріал
Поглибити знання учнів про воду як розчинник, навчитися готувати розчини, дослідити розчинність різних речовин, визначити чинники, які впливають на процес розчинення, навчитися розділяти однорідні і неоднорідні суміші; ознайомити з різними способами розділення сумішей.
Перегляд файлу

Урок розвитку компетентностей (Практична робота)

Практична робота №3. Розділення розчинних і нерозчинних речовин фільтруванням. Дослідження розчинності деяких речовин.

І. ОРІЄНТАЦІЯ, МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ

Рефлексія

Вправа «Палітра емоцій». Із поданого переліку вражень, почуттів виберіть три слова, що відповідають вашому настрою в цю хвилину: замріяність, співчуття, захоплення, спокій, переживання, радість, легенький смуток, журба, розчарування, світла печаль, умиротворення

Інтерактивна вправа «Очікування».

- Діти, чого кожен з вас очікує від уроку?

Учні рефлексують:

• я очікую, що на уроці буде цікаво…;

• я дізнаюсь про щось корисне, важливе…;

• я навчусь…;

• я допоможу…

• будемо працювати в групах, …;

ІІ. ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ

1.Повідомлення теми, мети, завдань уроку

Практична робота №3. Розділення розчинних і нерозчинних речовин фільтруванням. Дослідження розчинності деяких речовин.

Мета уроку

освітня: поглибити знання учнів про воду як розчинник, навчитися готувати розчини, дослідити  розчинність різних речовин, визначити чинники, які впливають на процес розчинення,  навчитися розділяти однорідні і неоднорідні суміші; ознайомити з різними способами  розділення сумішей.

розвиваюча: розвивати вміння організовувати роботу; вміння аналізувати і застосовувати знання; описують результати власних спостережень та дослідів

Завдання уроку: навчити готувати розчини і досліди розчинність речовин, навчитися розділяти розчинні та не розчинні у воді речовини фільтруванням Ключові компетентності: спілкування державною мовою, соціальна і громадянська, інформаційна,  уміння вчитися впродовж життя, природнича, здоров’язберігаюча

Очікувані результати:

-учні складають план дослідження;

-описують етапи дослідження і  результати власних спостережень;

- виготовляють фільтр;

-фіксують результати етапів дослідження ;

- дотримуються правил безпеки життєдіяльності під час досліджень.

ІІІ. ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЯ

1.Актуалізація опорних знань

 Що відбувається з цукром, коли ви перемішуєте його у склянці чаю? Які ще ви знаєте речовини, які при змішуванні з водою стають невидимі? (Сіль). Прига­дайте свій відпочинок на річці. Якою стає вода, коли ви заходите в річку з піщаного берега? (Каламутна). Що відбувається з піском потім? (Він осідає на дно).

Мотивація

Уявіть, що ви придбали у магазині сіль, але пакунок з сіллю розірвався і сіль висипалася на землю. Сіль зібрали, але вона забруднена піском, її не можна використовувати. Чи можна сіль повернути у попередній стан? Як це можна зробити?

Коригування опорних знань, умінь, навичок
2.Загальний інструктаж, усвідомлення алгоритму дій

Інструктаж з ТБ. Повторення призначення лабораторного обладнання та правил безпеки при роботі з ними .Обладнання робочого місця:

-зайві речі забрати з парти, залишити тільки видане обладнання;

-помістити одну хімічну склянку на підставку штатива;

-виготовити фільтрувальний папір, покласти його в лійку, змочити і закрі­пити її в штативі так, щоб носик лійки торкався стінки склянки і досягав його середини.

3.Самостійне виконання завдань (під контролем і за допомогою учителя, враховуючи індивідуальні можливості учня)

Проведення дослідів за інструктивними картками. ( додаток)

4. Звіт учнів про результати виконання роботи

 Зробити висновки за результатами виконаної роботи.

- Які речовини розчинилися у воді?

-Які властивості солі  й піску ви використали?

- Якими методом розділення сумішей користувалися?

-Які відомі методи розділення сумішей?

Фізкультхвилинка

Капуста

Ми січем, січем капусту (долоньками рухати вгору-вниз, імітуючи рух ножа)

І гарненько моркву трем, (кулачками рухати вперед-назад, імітуючи тертя)

Ще і солі додаєм (потирати пальчиками, імітуючи посипання сіллю)

І бочки все кладем. (імітувати рух набирання у жмені і висипання у бочку)

Потім котим бочку в льох. (імітувати рух котіння бочки по землі)

Як стомилися ми! Ох! (витираємо піт з лоба)

5. Узагальнення й систематизація учнями результатів роботи

Робота в групах « Знайди слова за спільними ознаками»

Назвати три речовини за спільними ознаками

 Група 1. Розчинні речовини.

Група 2.Нерозчинні речовини .

Група 3.Природні розчини .

Група 4. Штучні розчини

Прийом «Дерево рішень»

- Як покращити склад повітря в квартирі або класній кімнаті?

IV. РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮЮЧИЙ ЕТАП

1.Підбиття підсумків уроку

 Бесіда:

Чи можна застосувати на  практиці дані знання ?

2. Домашнє завдання. Підготувати міні- проєкт «Розчини у природі, побуті та організмі людини»

3. Оціни свої вміння.

 Постав + , якщо ти згодний /на з висловлюванням :

1. Я  легко виконав/ла завдання  , бо роблю це часто .

2.Я рідко виконую подібні завдання, ці вміння треба вдосконалювати.

3. Я рідко здійснюю подібні завдання  але швидко -це зробив /ла.

4. Практична робота була цікавою , мені сподобалися завдання.

 

 

                                     Додаток

                            Інструктивна картка

Практична робота №3.

Тема: Розділення розчинних і нерозчинних речовин фільтруванням . Дослідження розчинності деяких речовин.

Мета: Ознайомитися з різними способами  розділення сумішей.

Обладнання та матеріали : фільтрувальний папір , лійки, скляні палички, хімічні стаканчики , пісок ,сіль, вода, олія, лимонна кислота,  крохмаль.

                                           Хід роботи:

 Інструктаж з ТБ.

Дослід 1 У склянку з водою додайте олію і добре перемішайте скляною паличкою. Після цього залиште склянку на кілька хвилин і запишіть , що ви побачили ( результати занесіть у таблицю)

Дослід 2. Змішайте  пісок і кухонну сіль та висипте суміш у склянку з водою .

Перемішайте  паличною . Помістіть у скляну лійку фільтрувальний папір і перелийте через неї отриману суміш в іншу скляну  ( результати запишіть у таблицю)

      

 

 

 

Дослід 3. У склянку з водою додай ложку крохмалю,  через декілька хвилин перемішай суміш.  Що ти спостерігаєш ?(запишіть свої спостереження у таблицю)

Дослід 4. У склянку з водою додай лимонну кислоту, через кілька хвилин перемішай суміш . Що ти спостерігаєш ?(запишіть свої спостереження у таблицю)

Результати дослідів запишіть у таблицю.

Назва досліду

Чи розчинилася речовина у воді ?

Що відбувається

під час досліду ?

Дослід 1

 

 

Дослід 2

 

 

Дослід 3

 

 

Дослід 4

 

 

 Зробити висновки за результатами виконаної роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
16 березня 2023
Переглядів
2178
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку