ПРАКТИЧНА РОБОТА №3 «ВИЗНАЧЕННЯ ГЕОГРАФІЧНИХ КООРДИНАТ ЗАГЕОГРАФІЧНОЮ КАРТОЮ»

Про матеріал
ПРАКТИЧНА РОБОТА №3 «ВИЗНАЧЕННЯ ГЕОГРАФІЧНИХ КООРДИНАТ ЗАГЕОГРАФІЧНОЮ КАРТОЮ» Мета уроку: закріпити знання про градусну сітку, меридіани й паралелі, формувати вміння визначати географічні координати точок; розвивати просторове мислення.
Перегляд файлу

6 клас

 

Урок №20

 

Дата:

 

ПРАКТИЧНА РОБОТА 3

«ВИЗНАЧЕННЯ ГЕОГРАФІЧНИХ КООРДИНАТ

ЗАГЕОГРАФІЧНОЮ КАРТОЮ»

 

Мета уроку: закріпити знання про градусну сітку, меридіани й паралелі, формувати вміння визначати географічні координати точок; розвивати просторове мислення.

Обладнання: зошит для практичнихробіт, карта півкуль, фізична карта України, контурна картапівкуль, контурна карта України.

Тип уроку: формуваннявмінь (практична робота).

Очікуванірезультати: учнізможуть: визначатигеографічнікоординати та відстаніміжгеографічнимиоб’єктами на різних за масштабом та охопленнямтериторії картах.

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Практична робота 3 є однією з основних програмних робіту курсі, вона важлива з погляду засвоєння алгоритмів дій і формування навчально-пізнавальної компетенції читати карту, користуватися масштабом і градусною сіткою. Тому на її виконання доцільно відвести цілий урок.

(Учитель повідомляє шестикласників про мету і зміст практичної роботи.)

 

ІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА

Урок проводиться в декілька етапів, коротко зупинимося наїхньому змісті.

Перший етап

Учитель проводить інструктаж, виконує на дошці окремізавдання практичної роботи, нагадує, які умовні лінії використовуються при визначенні широти й довготи певної точки, порядок дій при визначенні географічних координат, привизначенні відстані за допомогою масштабу; пояснює послідовність виконання роботи; відповідає на запитання учнів.

За необхідності вчитель дає тренувальне завдання на визначення географічних об’єктів за наведеними координатами, дляцього використовується завдання 1.

Другий етап

Учитель дає завдання на визначення координат свого населеного пункту. Потім можна запропонувати учням, які добрезасвоїли дії, необхідні для визначення географічних координат,самостійно розпочати виконання завдання 4.

Третій етап

Учитель переходить до завдання 4. Виконувати його кращепарами, тоді учні допомагають один одному зрозуміти й засвоїти необхідні знання й уміння.

Четвертий етап

Школярі роблять висновок: для визначення географічнихкоординат за географічною картою необхідно знати, що такегеографічна широта, географічна довгота; уміти користуватисяградусною сіткою.

Додамо, що практична робота дозволяє виконувати як основнізавдання, так і додаткові. Додаткові завдання виконуються на розсуд учителя. Їх можна запропонувати учням, які швидше за іншихзасвоїли вміння, необхідні для виконання практичної роботи.

При оцінюванні програмних практичних робіт за 12-бальною системою слід керуватися критеріями оцінювання, підготовленими Міністерством освіти й науки України. Вони даютьможливість досить точно оцінити виконання практичних робіт,при цьому необхідно враховувати:

ƒƒ кількість і повноту виконання завдань практичної роботи;

ƒƒ відповідність завдань практичної роботи різним рівням компетенції учнів;

ƒƒ самостійність при виконанні завдань практичної роботи;

ƒƒ логіку в побудові відповідей;

ƒƒ повноту й глибину висновку;

ƒƒ володіння картографічним матеріалом і раціональне його використання;

ƒƒ застосування додаткових джерел інформації;

ƒƒ час виконання роботи;

ƒƒ акуратність в оформленні результатів роботи.

 

ІІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Завдання

1. Визначте географічні об’єкти, розташовані на північ, південь, схід, захід від вашого населеного пункту (обласного центру).

2. Визначте відстань між вашим населеним пунктом (обласним центром) і Києвом, Харковом, Львовом, Сімферополем. Обчисліть, скільки часу знадобиться вам для того,щоб дістатися цих міст, якщо ви будете їхати зі швидкістю 50 км/год (беремо до уваги, що ці міста не з’єднанішляхами сполучення за найкоротшою відстанню).

3. Літак вилетів із Києва й пролетів у західному напрямку1500 км, потім повернув на північ і пролетів ще 1200 км.

Використовуючи фізичну карту півкуль, визначте, де опинився літак, і вкажіть (приблизно) координати цієї точки.

 

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Використовуючи «Фізичну карту півкуль», визначте координати міст, які ви б хотіли відвідати (за необхідності скористайтеся «Політичною картою світу», щобустановити їхні місця розташування на «Фізичній карті півкуль»). Обчисліть, на якій відстані від вашогонаселеного пункту (обласного центру) або столиці України вони розміщені.

2. Для проведення наступного уроку необхідно об’єднатисяв команди по 5—6 осіб, обрати капітанів. Кожна команда повинна мати план місцевості, географічні й контурні карти.

1

 

docx
Додано
5 травня 2020
Переглядів
1211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку