Практична робота № 4 «Добування кисню з гідроген пероксиду, збирання, доведення його наявності»

Про матеріал
Практична робота № 4 «Добування кисню з гідроген пероксиду, збирання, доведення його наявності» , в презентації описано досліди ( дослід у зображеннях), та правильність виконання , опубліковано правила техніки безпеки на уроках хімії , цікаві завдання та питання по практичній роботі .
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Практична робота № 4 «Добування кисню з гідроген пероксиду, збирання, доведення його наявності» Підготувала Для учнів 7 класу Вчитель хіміїМандзюк Марія Іванівна

Номер слайду 2

Мета: ознайомити з лабораторним способом добування кисню, виробляти навички розпізнавання кисню, збирання його; розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес, продовжити формувати навички роботи з лабораторним обладнанням і хімічними реактивами, дотримуватись правил техніки безпеки; виховувати бережливе ставлення до обладнання, реактивів та власного здоров’я.

Номер слайду 3

Обладнання та реактиви: лабораторний штатив із тримачем, нагрівний прилад з відкритим полум’ям, штатив із пробірками, суха пробірка з газовідвідними трубками, хімічна склянка для збирання кисню, скляна пластинка, 30% -й розчин гідроген пероксиду (пергідроль), деревна вуглинка (розміром з горошину), вапняна вода; речовина, що прискорює розкладання пероксиду; пісок

Номер слайду 4

1. Виконуйте тільки ті досліди, що узгоджені з учителем.2. Забороняється брати речовини руками і пробувати її на смак.3. Для визначення запаху речовини треба долонею зробити рух під отвору посудини до носа.4, Відкривши склянку з реактивом, ставте пробку догори.5. Посудину, з якої взято реактив, відразу закривайте пробкою і ставте на місце.6. Надлишок узятого не зливайте (не зсипайте) у ту ж саму посудину, а лише у спеціальну посудину.

Номер слайду 5

7. Під час нагрівання пробірок і колб з реактивами користуйтесь тримачем. Отвір посудини спрямовуйте в бік від тих, що працюють поруч.8. Нагрівайте посудину з реактивом рівномірно, увесь об'єм рідини, не вище її рівня.9. Не зазирайте в посудину, яку нагріваєте або в яку наливаєте раеактив.10. Якщо кислота або луг потрапили на руки або одяг, негайно змийте їх великою кількістю води і повідомте про це вчителя.11. Кислоту слід наливати у воду повільно, тонким струменем, переміщуючи; категорично забороняється наливати воду в кислоту.

Номер слайду 6

Дослід 1. Добування кисню з гідроген пероксиду, збирання, доведення його наявності1. Добування кисню розкладом гідроген пероксиду. У велику пробірку (або плоскодонну колбу) внесіть дрібку ка­талізатора — манган(ІV) оксиду. Пробірку закрийте корком з дво­ма отворами. В один отвір необхідно вставити газовідвідну трубку, а в інший — піпетку з розчином гідроген пероксиду. Піпеткою краплями додавайте гідроген пероксид і спостерігайте виділення кисню.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Спостереження. Що спостерігали в пробірці(колбі)?Запишіть рівняння реакції:

Номер слайду 9

Дослід 2. Збирання кисню методом витісненого повітря. До отвору газовідвідної трубки піднесіть порожню суху пробірку і зберіть кисень у пробірку. Після збирання газу, отвір пробірки закрити пробкою

Номер слайду 10

Спостереження. Що спостерігали в пробірці?

Номер слайду 11

Дослід 3. Збирання кисню методом витіснення води. Для добування кисню скористайтеся тим самим приладом, який був зібраний згідно з рекомендаціями п.1. Для збирання кисню методом витіснення води занурте пробірку в кристалізатор з водою, наповніть її водою та обережно переверніть пробірку отвором до­низу, щоб отвір лишався у воді. Піднесіть кінець газовідвідної трубки приладу до отвору пробірки у воді та наповніть пробірку киснем. Після збирання газу, отвір пробірки закрити пробкою.

Номер слайду 12

Спостереження. Що спостерігали в пробірці?

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Дослід 4 . Доведення наявності кисню. Підготуйте тліючу скіпку: спочатку запаліть, а потім загасіть її. Доки скіпка тліє, внесіть її в пробірку із зібраним киснем у досліді 2. Опишіть свої спостереження, скла­діть рівняння реакцій горіння вугілля (тліючої скіпки). Замалюйте ваш прилад для добування кисню.

Номер слайду 15

Спостереження. Що спостерігали в пробірці з досліду №2? Що спостерігали в пробірці з досліду №3?Запишіть рівняння реакції. Замалюйте прилад для добування кисню

Номер слайду 16

Висновок (запишіть пропущені слова)Кисень можна добути шляхом розкладу ________ під дією ________________, який є ____________________________________.       Довести наявність кисню можна за допомогою _________________________, вона .

Номер слайду 17

Загальний висновок: (відповісти  на питання)1. Як добувають кисень?2. Як збирають кисень?3. Як довести наявність кисню?4. Які властивості характерні для кисню?

Номер слайду 18

Підсумки уроку (дайте відповідь на запитання)1. Як називають метод збирання газів, що ви використали в даній роботі?2. У який спосіб можна довести, що пробірка повністю заповнена кис­нем?3. Чому для добування кисню розкладом гідроген пероксиду краще використовувати колбу, а не пробірку? Яку роль виконує манган(ІV) оксид у цьому методі?4. Чи можна добути кисень розкладом гідроген пероксиду без манган(ІV) оксиду?

Номер слайду 19

Домашня робота. Досліджуємо вдома разом з батьками! Спостереження записати до зошитів. Завдання 1. Одночасно нанесли по кілька крапель гідроген пероксиду на свіжі зрізи сирих та варених овочів: картоплі, моркви, буряка.

pptx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Презентації
Додано
16 січня
Переглядів
2175
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку