Дата:________Клас:________
Прізвище та ім’я:___________________________
Практична робота № 4
Обладнання та реактиви: прилад для одержання газів, нагрівальний прилад, лабораторний штатив, нагрівальні прилади (спиртівка), штатив з пробірками; хімічна склянка чи циліндр для збирання кисню; кристалізатор з водою; довга скіпка, шпатель, гідроген пероксид, манган (ІV) оксид; вапняна вода; вода.
З правилами т/б ознайомлена(ий):______________________
Хід роботи:
І. Інструктаж з техніки безпеки
ІІ. Виконання тестів
1. Вкажіть хімічну формулу озону: а) О; б) О2; в) О3.
2. Відносна молекулярна маса кисню дорівнює: а) 16г; б) 32г/моль; в) 32.
3. У лабораторії кисень добувають: а) в результаті розкладу деяких складних речовин; б) перегонкою рідкого повітря; в) при взаємодії складних речовин.
ІІІ. Виконання практичної роботи
ДОСЛІД № 1
Складіть прилад, як показано на мал. 1. У суху пробірку додайте приблизно 2 мл пероксиду гідрогену та на кінці шпателя манган (ІV) оксид.
Швидко закрийте пробірку пробкою з газовідвідною трубкою (кінець газовідвідної трубки майже торкається дна стакана чи циліндра, в якому збиратиметься кисень).
Спостереження: ____________________________________________________________________
______________________________________________________________________
Напишіть рівняння реакції розкладу гідроген пероксиду.
Рівняння реакції: ___________________________________________________________
ДОСЛІД № 2
Дослідіть властивості кисню. Як тільки посудина наповниться киснем, накрийте її картоном або скляною пластинкою. Повноту заповнення стакана (циліндра) киснем перевіряйте тліючою скіпкою та спостерігайте за характером горіння.
Спостереження: ____________________________________________________________________
______________________________________________________________________
Напишіть рівняння реакції взаємодії вуглецю з киснем (спалахування тліючої скіпки).
Рівняння реакції: ___________________________________________________________
ІV. Дайте відповіді на запитання та запишіть висновки:
1) Як можна добути кисень у лабораторії? 2) Як можна зібрати кисень? 3) Як довести наявність кисню у хімічному стакані? 4) Чому ви навчилися на практичній роботі?
Висновки: ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________