Практична робота №4 Візуалізація рядів і трендів даних

Про матеріал
10 клас - рівень стандарту. Тема 2 Моделі і моделювання. Аналіз та візуалізація даних. Завдання та рекомендації до виконання практичної роботи№4
Перегляд файлу

Рекомендації до виконання практичної роботи №4

Аналіз та візуалізація даних

Прізвище імя

ТА1

ТА2

ТА3

семестр

Алєйников Нікіта

11

11

11

 

Бичкова Валерія

9

10

8

 

Григорян Гліб

6

5

7

 

Жадан Вадим

9

8

10

 

Жигадло Ян

11

10

11

 

Зуб Святослав

6

6

7

 

Копиріна Владислава

5

4

5

 

Любимий Владислав

5

6

5

 

Маковська Дар`я

6

7

7

 

Мамонов Дмитро

8

7

9

 

Мартинович Марія

10

10

11

 

Марченко Олексій

2

3

4

 

Михайлова Ганна

11

11

11

 

Москальов Крістіан

10

8

10

 

Родіонов Олександр

9

11

11

 

Садиков Кирило

6

7

7

 

Селіванов Євгеній

9

10

11

 

Сєнік Аліна

10

9

10

 

Сиван Даниїл

6

7

7

 

Старовойт Анна

9

10

11

 

Тєрєхова Єлизавета

8

9

10

 

Ульянченко Діана

8

9

11

 

Циба Артем

6

6

6

 

Завдання

Завдання1 Маємо таблицю – результати тематичних атестацій певного класу.

  • Обчислити семестрову оцінку як середнє по тематичним, округлити результат до цілого;
  • Створити статистичний ряд розподілу по семестровим оцінкам – сортувати таблицю за зростанням семестрових оцінок;
  • По даним семестрових оцінок створити варіаційний ряд розподілу:

Оцінка

незадовільно

задовільно

добре

відмінно

Частота

 

 

 

 

  • По даним варіаційного ряду побудувати гістограму та полігон частот;
  • Побудувати кільцеву (або кругову)  діаграму по даним варіаційного ряду.

Отже відкриваємо Excel, перейменуємо сторінки поточної книги на Завдання1, Завдання2, Завдання3.

На аркуш Завдання1 скопіювати таблицю з завдання (виділити таблицю в поточному текстовому документі, команда Копіювати,  на аркуші Завдання1 активуємо клітину А1, команда Вставити). Стовпчик А розширимо щоб прізвища і імені поміщались в один рядок – перетягуємо праву границю стовпчика А в рядку заголовків стовпчиків.


В клітину Е2 вводимо формулу =СРЗНАЧ(В2:D2). 

Копіюємо формулу в клітини нижче - зачепити маркер заповнення і потягти вниз.

Деякі середні значення будуть при цьому десятковими дробами, щоб результати округлити до цілих – виділяємо весь діапазон семестрових оцінок, в контекстному меню (клік правою кнопкою миші по виділеному), обираємо команду Формат комірок, в діалоговому вікні на вкладці Число обираємо формат Числовий, визначаємо число десяткових знаків 0.

Щоб впорядкувати дані таблиці за зростанням значень семестрових оцінок активуємо спочатку будь-яке значення в стовпчику Семестрові (Е), на вкладці Головна обираємо команду Сортування і фільтр – Від меншого до більшого.

Під основною таблицею або поряд з нею створюємо нову – варіаційний ряд розподілу. Підраховуємо та вписуємо в неї кількість оцінок: незадовільно – 1-3бали, задовільно – 4-6, добре – 7-9, відмінно – 10-12.

Для побудови гістограми, полігона та кругової діаграми виділяємо дані варіаційного ряду і на вкладці вставка визначаємо тип діаграми: гістограма, графік, кругова.

Завдання 2. В ході дослідження певного процесу отримано дані:

X

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

Y

6

8

11

10

15

16

19

18

15

13

9

7

  • Побудувати точкову діаграму, визначити залежність величин X i Y;
  • Додати лінію тренду;
  • Зробити прогноз, яким буде значення Y для Х=22.

На аркуш Завдання2 копіюємо таблицю.

Виділяємо дані всієї таблиці, на вкладці Вставка обираємо Точечну діаграму – Точечна з маркерами. З малюнка видно, залежність X і Y не лінійна, схожа на параболу, отже поліноміальна (визначається многочленом степені 2,3..6).

Щоб побудувати лінію тренду, виділяємо діаграму, на стрічці з’явились вкладки Робота з діагамами: Конструктор, Макет, Формат. На вкладці Макет обираємо команду Лінія Тренду – Додаткові параметри.

В діалозі визначаємо вид лінії – поліноміальна (якшо є інтервали де крива спадає і зростає), збільшуючи степінь підбираємо лінію що ймовірніше за все описує процес. Мною обрана степінь 4.

Також нам треба зробити прогноз, яким буде значення Y для Х=22, то ж в цьому діалозі визначаємо прогноз на 2 періоди після приведених в таблиці.

По графіку видно, для Х=22 значення Y=4


Завдання 3 Іноді певні процеси можна дослідити по рівнянню, що описує процес. Спробуємо це зробити:

Побудувати графік функції    х[-5; 5].

За допомогою графіка розв’язати рівняння і нерівність:                            

 

По графіку можемо визначити корені рівняння: x1≈-1,7;   x2≈0,4;  x3≈1,4

Розв’язок нерівності:  ;

.

 

Критерії оцінювання:

Завдання 1 – 6 балів;   Завдання 2 – 4 бали; Завдання 3 – 2 бали.

В сумі – 12 балів.

 

Результат роботи подати як книга Excel ПР4.xlsx.

docx
Додано
6 листопада 2021
Переглядів
3113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку