Практична робота № 5 «Створення, опрацювання та дослідження інформаційної моделі»
Мета :
-
навчальна: закріпити знання учнів з теми комп’ютерне моделювання;
-
розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
-
виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет.
Тип уроку: урок формування умінь і навичок.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1. Пригадай :
-
Які існують програма для створення та дослідження комп’ютерних моделей?
-
Які моделі можна будувати в середовищі табличного процесора?
-
Як створити карту знань?
2. Інструктаж з Правил техніки безпеки .
III. Формування умінь і навичок
Практична робота №5 «Створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей»
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Хід роботи
Новий підхід до електрозбереження
У родині проживає 4 чоловіки- Мама, Тато, Миколка та Оленка. Нещодавно у школі Миколки і Оленки розпочалась міська програмама зі збереження екологічних ресурсів. Допоможіть учням розрахувати витрати родини та створити презентацію з порадами щодо економії та ефективного використання ресурсів.
Середовище виконання:
-
Табличний процесор
-
Редактор презентацій
Дані для розрахунків:
-
При чищенні зубів мама економно витрачає воду (прикриває кран, поки чистить зуби), а тато забуває це робити. Діти зробили виміри витрати води за показаннями лічильника і обчислили, що мама витрачає 1,5 літри кожного ранку, а тато у 2 рази більше. У скільки разів більше витратить води за місяць тато, ніж мама?
-
За місяць сім’я витрачає на електроенергію 154 грн. Один кВт коштує 0,76 грн. Скільки кіловат енергії витрачає сім’я за місяць? А якщо економно використовувати світло (вимикати лампочки, які горять без потреби), то можна заощадити 10% енергії. Скільки гривень втрачається марно за місяць?
-
Сім’я Миколки і Оленки, яка проживає у будинку без лічильника на тепло, щомісячно платить за опалення 350 грн. А сім’я, яка проживає у будинку з тепловим лічильником, платить 250 грн. На скільки відсотків менше платить сім’я з другого будинку?
Укразівки до виконання
-
Використовуючи ресурси мережі Інтернет, знайти необхідні відомості.
-
Проаналізувати знайдений матеріал.
-
Використовуючи табличний редактор виконати необхідні розрахунки, побудувати діаграми.
-
Зробити власні висновки та сформулювати поради.
-
Засобами редактора презентацій створити презентацію.
-
Засобами соцмереж поширити інформацію щодо енергозбереження.
IV. Підсумок уроку
Оголошення оцінок за практичну роботу
Рефлексія
мені було незрозуміло…;
у мене виникли такі запитання…;
я не впорався з такими завданням…;
мені сподобалось і я буду використовувати…
V. Домашнє завдання
Повторити матеріал підручника п.12.1-13.3