: Практична робота №5 Визначення вологості повітря за заданими показниками.

Про матеріал
Тема : Практична робота №5 Визначення вологості повітря за заданими показниками. Мета уроку:  навчальна: продовжувати формувати уявлення про кліматичні показники в межах України;систематизувати знання про основні кліматичні чинники та показники; навчитися визначати відносну вологість за допомогою гігрометра і заданими показниками  розвивальна: вдосконалювати навички дослідної роботи  виховна: виховувати допитливість, взаємоповагу. Мета:  - формувати предметні компетентності: сприяти формуванню поняття про загальну характеристику клімату України, основні кліматичні чинники вдосконаленню вмінь і навичок визначення відносної та абсолютної вологості , сформувати у учнів поняття про основні кліматичні показники, в тому числі – коефіцієнт зволоження, річний хід та розподіл температур; продовжувати розвивати у учнів географічну мову, пам’ять, мислення, увагу і спостережливість, вміння робити висновки та узагальнення, доводити думку до логічного завершення;  - формувати ключові компетентності:  спілкування державною мовою;  уміння вчитися впродовж життя розвивати мовленнєво комунікативн і вміння , здатність до аналітичного типу мислення; формувати вміння доводити власну позицію, адекватно ставитися до критики;  математичну - аналізувати й співставляти отримані результати;  інформаційно комунікативну - оперувати інформацією, отриманою на уроці, розвивати вміння учнів обирати потрібні джерела інформації;  загальнокультурну формувати естетичне ставлення до навколишньої дійсності;  соціальну -співпрацювати з однокласниками та вчителем під час практичної діяльності; громадянськугромадянську –– у врегулюванні конфліктів суспільному житті ненасильницьким шляхом; здоров’язбережувальнуздоров’язбережувальну -уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлювати роль навколишнього середовища для життя і здоров’я людини.  - формувати міжпредметні компетентності - передбачає вивчення визначення відносної та абсолютною вологості, знайомство з формулою, яка більш детально будуть пропрацьовуватися в наступних класах на уроках фізики. Методи: відкритий мікрофон, робота в групах, мозковий штурм, міні проєкт, ментальна карта Тип уроку: комбінований Обладнання та матеріали: медіаобладнання, гігрометри психометричні, зошити, підручник
Перегляд файлу

8 клас

Тема : Практична робота №5 Визначення вологості повітря за заданими показниками.

Мета уроку:

  • навчальна:  продовжувати формувати уявлення про кліматичні показники в межах України;систематизувати знання про  основні кліматичні чинники та показники; навчитися визначати відносну вологість за допомогою гігрометра і заданими показниками
  • розвивальна: вдосконалювати навички дослідної роботи
  • виховна: виховувати допитливість, взаємоповагу.

Мета:

  • - формувати предметні компетентності: сприяти формуванню  поняття про загальну характеристику клімату України, основні кліматичні чинники вдосконаленню вмінь і навичок  визначення відносної та абсолютної вологості , сформувати у учнів поняття про основні кліматичні показники, в тому числі – коефіцієнт зволоження, річний хід та розподіл температур; продовжувати розвивати у учнів географічну мову, пам’ять, мислення, увагу і спостережливість, вміння робити висновки та узагальнення, доводити думку до логічного завершення;
  • - формувати ключові компетентності:
  • спілкування державною мовою;
  • уміння вчитися впродовж життя розвивати мовленнєво комунікативн і вміння , здатність до аналітичного типу мислення; формувати вміння доводити власну позицію, адекватно ставитися до критики;
  • математичну - аналізувати й співставляти отримані результати;
  • інформаційно комунікативну -  оперувати інформацією, отриманою на уроці, розвивати вміння учнів обирати потрібні джерела інформації;
  • загальнокультурну формувати естетичне ставлення до навколишньої дійсності;
  • соціальну -співпрацювати з однокласниками та вчителем під час практичної діяльності; громадянськугромадянську –– у врегулюванні конфліктів суспільному житті ненасильницьким шляхом; здоров’язбережувальнуздоров’язбережувальну -уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлювати  роль навколишнього середовища для життя і здоров’я людини.
  • - формувати міжпредметні  компетентності -  передбачає вивчення визначення відносної та абсолютною вологості, знайомство з формулою, яка більш детально будуть пропрацьовуватися в наступних класах на уроках фізики.

Методи: відкритий мікрофон, робота в групах, мозковий штурм, міні проєкт, ментальна карта

Тип уроку: комбінований

Обладнання та матеріали: медіаобладнання, гігрометри психометричні, зошити, підручник

 

ЕТАПИ УРОКУ

І. Привітання, повідомлення теми і мети уроку.

Доброго дня. Сьогодні у нас незвичайний урок. Сьогодні  спробуємо відчути себе кліматологами та метеорологами. Згадаємо про основні показники клімату. Попрацюємо над визначенням вологості повітря. А епіграфом до нашого уроку буде  висловлювання давньоримського філософа та політика  Марка Цицерона:  «Немає нічого більш винахідливого, ніж природа.»

Темою нашого уроку є : Визначення вологості повітря за заданими показниками.

Протягом нашого уроку ми продовжемо формувати уявлення про кліматичні показники в межах України; систематизуємо  знання про  основні кліматичні чинники та показники; навчимося визначати відносну вологість за допомогою гігрометра і заданими показниками, а також вдосконалювати навички дослідної роботи, виховувати допитливість та  взаємоповагу

ІІ. Перевірка домашнього завдання

(Робота з картками, інформація дублюється в презентації)

Слайд  «Домашнє завдання»

1. Більша частина території України розташована в …. кліматичному поясі

2. …. чинники – це показники, що визначають клімат в певній місцевості

3. Переважаючі повітряні маси над Україною надходять з ….

 

 

 

 

 

ІІІ. Мотивація  навчальної та пізнавальної діяльності

(Робота учнів методом «Мультиголосування та «Відкритий мікрофон»»)

На слайді картки з різноодягнутими людьми:

- На вашу думку хто з цих людей найкраще пристосований до будь якого клімату

- А хто пристосований найкраще до змін в кліматичних показниках

- Хто з них міг зранку поцікавитись кліматичними  показниками. Яким способом?

IV. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок

«Інтелект карта». Кожна команда отримує  свою карточку із схемою кліматотвірних чинників. Завдання полягає в тому, щоб у незаповнені віконця вписати поняття, пов’язані з певним кліматотвірним чинником. І таким чинним скласти загальну карту «Кліматичні чинники»,а також «Кліматичні показники», «Вплив клімату на…».

 

Через декілька  (3 хв.)хвилин роботи учні підписують карточки презентують відповіді: почергово зачитують свої записи, картки вивішуються на дошці.

 

V. Інформаційне повідомлення

На минулому уроці у вас було додаткове завдання підготувати повідомлення про погодня рекорди України. Хто хоче зачитати нам?

 Учні, які відшукали цікаві дані рекордів зафіксованих температур, швидкості вітру чи кількості опадів, зачитують їх. ( дом. завдання).

(Дякую дітям). Зразок прикладів рекордів:

— Максимальна теипература повітря, що була зафіксована в Україні понад 40°С, Харківська область, 1938 р.

— Абсолютний мінімум темератури повітря -42°С, Луганська обл., 1935 р.

— Найбільша швидкість вітру в Україні зафіксована на г.Ай-Петрі— 50 м/с, 1947 р.

— Найбільше опадів в Україні зареєстровано в Східних Карпатах—понад 

2000 мм за рік, ст. Турбат.

— Найсухіше місце в Україні Тендрівська коса біля Дніпровського лиману. Тут в окремі роки опадів випадає лише до 100 мм.

— В Українських Карпатах зафіксована найбільша висота снігового покриву, максимальна—понад 5 метрів.

VІ. Вивчення нового матеріалу

«Вологість повітря. Коефіцієнт зволоження»

Отож, ми з вами згадали про чинники що вппливають на клімат, про основні показники : а саме температуру, тиск, опади,вітри. А ось про вологість повітря поговоремо більш детально.

Основним показником вологості повітря є показник відносної вологості. Показники зменшуються з північного заходу на південний схід. Добовий і річний хід відносної вологості здебільшого протилежний такому ходу температури.

Для людини оптимальна вологість повітря влітку – 60 -75%, взимку – 55-70%

А на уроках фізики в майбутньому…

ϕ– відносна вологість, ϸа – абсолютна вологість

ϸн– максимальна вологість

Коефіцієнт зволоження - це відношення загальної кількості  опадів (О) до величини випаровуваності (В).   

К= О/В

Ступінь зволоження території:

К >1 – зволоженість надлишкова, Полісся

К=1 достатнє зволоження, лісостеп

К< 1 – недостатня зволоженість, степ

Після теоритичного матеріалу, який був на минулому уроці,  був задан міні проєкт щодо вимірювання вологості в кімнаті в домашніх умовах. Звіт мініпроєктної діяльності представляємо Вашій увазі.

ꓦꓲꓲ Практичне застосувааня набутих знань

Для визначення вологості використовується такий прилад як гігрометр психометричний. Психрометр складається з двох окремих термометрів, закріплених на одному корпусі. Один є сухим, а інший — вологим (мокрим). Нижній кінець мокрого термометра покритий спеціальною тканиною, яка виконує роль гнота. Він постійно знаходиться у воді, охолоджуючи і змочуючи мокрий термометр. При температурах (Т) вище точки замерзання води гніт знижує температуру мокрого термометра, вона зазвичай нижче сухого. Однак коли Т повітря падає нижче нуля, вологий термометр покривається тонким шаром льоду, і вона може бути тепліше сухого термометра. Відносна вологість розраховується виходячи з температур навколишнього середовища, сухого термометра і різниці температур між показниками сухого і вологого термометрів. Відносна вологість визначається по психрометрической карті. Коли дві температури дорівнюють — повітря повністю насичений, а чим більше різниця, тим сухіше повітря. За спеціальними таблицями, знаючи Т повітря і психрометричні різниця (Т – Т м), визначають інші параметри повітря. Психрометри зазвичай використовуються в метеорології, а також в системах опалення, вентиляції та кондиціонування повітря житлових і громадських будівель.

 

 

 

 

 

Прийом «Географічний практикум»  Визначити коефіцієнт зволоження

Практична робота №5
«Визначення вологості повітря за заданими показниками»

У вас на столах завдання з практичною роботою на окремих аркушах. Вам потрібно за допомогою таблиці «Залежності між температурою повітря та максимальною кількістю водяної пари» (вона є у вас у завданні з практичною роботою, а також на столах) і за допомогою підручника (стор.101-102) виконати завдання практичної роботи. 

І  Визначити відносну вологість повітря в класній кімнаті за допомогою психометричного гігрометра.

ІІ Обчисліть відносну вологість за заданими показниками:

 а) температура на складі +10°С, а вологість становить 4,5 г/м³.

при t +10 pнп за таблицею складає 9г/м³, тож відносна вологість становить

4,5/9 *100=50 %

 б)температура за вікном:  -5°С, а вологість становить 1г/м³

при t  -5 pнп за таблицею складає 3 г/м³, тож відносна вологість становить

1/3*100= 33,33%

ІІІ Обчисліть абсолютну вологість за заданими показниками: 

 в) за температури  +15°С відносна вологість становить 60 %

ɸ= ϸа /ϸнп *100%  , щоб знайти ϸа треба  ɸ*ϸнп/100; при t +15 ϸнп дорівнює за таблицею насиченості  13г/м³ , тож 13*60/100= 7,8

 г) за температури -10°С відносна вологість повітря протягом тижня коливається від 50 до 70%. Визначте за якого показника нам буде холодніше (волога краще проводить тепло,  ніж повітря)

ɸ= ϸа /ϸнп *100%  , щоб знайти ϸа треба  ɸ*ϸнп/100;

 при t -10 ϸнп дорівнює 2г/м³ за таблицею насиченості , тож :

2*50/100=0

2*70/100=1,4

 

 

 «Згадаємо вивчене»

Відносна вологість -

Абсолютна волога -…

Де на території України зустрічвється коефіцієнт зволоження вище за 1? а де менше за 1 ?

 

VIIІ. Підсумки уроку

Кожна команда надає свої картки, де капітан команди визначає ступінь участі кожного члена команди у виконанні завдань.

ІХ Рефлексія

У вас на столах, в окремих файлах знаходяться смайлики. Оберіть по одному, які характеризують ваш настрій і чи отримали задоволення від уроку . А капітани команд прикріплють до відповідної групи. ( або до сонячка, хмарці, чи термометра).

IХ. Домашнє завдання

І рівень – опрацювати параграф 19-20 підручника (  відповісти на запитання 4-6 стор. 102 (письмово в зошит)

ІІ рівень – підготуйте кросворд або інтелектуальне завдання з теми «Клімат»

ІІІ рівень – підберіть  та проаналізуйте інформацію з інтернет ресурсів, що містять карти погодних показників, складіть каталог посилань з короткими характеристиками на них

 

Дякуємо за увагу !!!

 

 

 

 

 

 

 

На початку уроку

 

 

 

По закінченню уроку

 

Коментар:

 

 

Позначте з яким настроєм  прийшли сьогодні на урок члени команди ( їх кількість)

Позначте які

враження від уроку у   команди

побажання

  пропозиція

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцінка капітана команди за роботу  кожного члена команди

(погано, посередньо, добре, відмінно):

 

Прізвище, ім’я члена команди

Виступ

Активність в обговорюванні задач, в їх вирішенні

Загальний вклад

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прізвище та ім’я капітана ______________________

 

 

 

Учня (-ениці) ____________________________________

Практична робота №5

«Визначення вологості повітря за заданими показниками»

І  Визначити відносну вологість повітря в класній кімнаті за допомогою психометричного гігрометра.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІІ Обчисліть відносну вологість за заданими показниками:

 а) температура на складі +10°С, а вологість становить 4,5 г/м³.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 б)температура за вікном:  -5°С, а вологість становить 1г/м³

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІІІ Обчисліть абсолютну вологість за заданими показниками: 

 в) за температури  +15°С відносна вологість становить 60 %

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 г) за температури -10°С відносна вологість повітря протягом тижня коливається від 50 до 70%. Визначте за якого показника нам буде холодніше (волога краще проводить тепло,  ніж повітря)

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Житомирський Академічний Ансамбль «Сонечко»

 

 

 

 

 

0 degrees Images, Stock Photos &amp; Vectors | Shutterstock

 

 

 

 

Рисунок грустной тучки для детей (58 фото) » Рисунки для срисовки и не  только

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шевченко Людмила Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ревнюк Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 січня 2022
Переглядів
10688
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку