19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Практична робота "Добування кисню та вивчення його властивостей"

Про матеріал

Данна розробка спрямована на ознайомлення з лабораторним способом добування кисню, учні вчаться розпізнавати кисень, збирати його методом витискування повітря, на практиці визначати фізичні та хімічні властивості кисню. На уроці продовжується формування здоров'язберігаючої компетентності учня; закріплюються навички безпечної роботи у хімічному кабінеті, продовжується виховання свідомої, валеологічно освіченої особистості.

Перегляд файлу

D:\Мои документы\Portfolio Reznik_ Irina\uchnivski priklady\web_site_uchnivsky\index.files\image3431.jpg                                                                                                                                                                                                            «Кисень- це речовина навколо якої                                 обертається земна хімія» Я. Берцеліус

 

 

 

 

Мета: - ознайомитися з лабораторним способом добування кисню, навчитися розпізнавати кисень, збирати його методом витискування повітря, на практиці визначити фізичні та хімічні властивості кисню;

  • продовжити формування здоров’язберігаючої компетентності учня; закріпити навички безпечної роботи у хімічному кабінеті;
  • продовжити виховання свідомої, валеологічно освіченої особистості.

Реактиви: кристалічний калій перманганат, дерев’яне вугілля, сірка, вапняна вода, пісок.

Обладнання: лабораторний штатив з тримачем, нагрівальний прилад, штатив з пробірками, суха пробірка з газовідвідною трубкою,  хімічний стакан або колба з кришкою для збирання кисню, тигельні щіпці, лучина, штапель або ложечка.

Основне завдання: виконати роботу та оформити звіт заповнивши таблицю.

Організаційний етап:  - дотримання санітарно-гігієнічних вимог до уроку;

                            - готовність учнів до уроку;

                            - відсутні.

D:\Мои документы\Portfolio Reznik_ Irina\uchnivski priklady\web_site_uchnivsky\index.files\image399.gifАктуалізація опорних знань:

Який процес лежить в основі утворення кисню в природі?    (Фотосинтез)

Яке значення має кисень у житті людини?

  • Газ  необхідний для дихання людини;
  • Газ який підтримує горіння…

Мотивація навчальної діяльності:

img11Чи є необхідним добування кисню в лабораторним умовах та яке практичне застосування може мати кисень добутий в штучних умовах ?

  • кисневі подушки для хворих;
  • кисневі суміші в балонах для аквалангістів;
  • кисневі ванни при захворювання шкіри та порушенні обміну речовин;
  • кисневі коктейлі для підтримки та поліпшення стану здоров’я;
  • косметичні процедури.

Сьогодні ми в лабораторних умовах отримаємо кисень та вивчимо деякі його властивості

Перед початком роботи, ми повинні згадати правила техніки безпеки під час виконання практичних робіт.

(робота з картками на робочому місці, учні вставляють пропущені слова в текст з правилами ТБ)

Що означають ці позначки? (ФРОНТАЛЬНО)

  D:\Мои документы\Portfolio Reznik_ Irina\uchnivski priklady\web_site_uchnivsky\index.files\image622.gif                     D:\Мои документы\Portfolio Reznik_ Irina\uchnivski priklady\web_site_uchnivsky\index.files\image631.gif                       D:\Мои документы\Portfolio Reznik_ Irina\uchnivski priklady\web_site_uchnivsky\index.files\image628.gif                       D:\Мои документы\Portfolio Reznik_ Irina\uchnivski priklady\web_site_uchnivsky\index.files\image634.gif                D:\Мои документы\Portfolio Reznik_ Irina\uchnivski priklady\web_site_uchnivsky\index.files\image625.gif

Вибухонебезпечна                                 Отрута                                       Легкозаймиста                             Заборона вживати                                Їдка

      речовина                                                                                                      речовина                             їжу на робочому столі                            рідина

 

             Хід роботи

         Спостереження

Рівняння хімічних   реакцій

              Висновки

Отримання та збирання кисню

методом витискування повітря.

1.Зберіть прилад, як вказано на малюнку 11

 

D:\Мои документы\Portfolio Reznik_ Irina\dopomigni_ materialy\j0186164.wmf 

Зробіть висновок про те, як отримують кисень в лабораторії.

2.Перевірте прилад на герметичність, для цього опустіть кінець газовідвідної трубки в кристалізатор з водою,

нагрійте пробірку рукою. Якщо

виділяються бульбашки повітря, то прибор герметичний.

Що спостерігаєте в кристалізаторі?

 

Герметичний прилад чи ні? Якщо ні, то що потрібно зробити?

3.Насипте штапелем в суху пробірку 0,5г. кристалічного калій перманганату.

4. Покладіть біля отвору пробірки розпушений шматочок вати. Закрийте пробірку пробкою з газовідвідною трубкою

D:\Мои документы\Portfolio Reznik_ Irina\dopomigni_ materialy\image001.jpgДотримуйтесь правил техніки безпеки про роботі зі склом!

 

 

З якою метою використовують вату?

5.Закрипіть прилад у лапці штатива,

 щоб до пробірки було трошки вище

 отвору, а кінець газовідвідної трубки трохи не доходив до дна стакану.

 Лапку штатива закріпіть біля отвору

пробірки

 

 

Поясніть, чому в приладі дно пробірки повинно бути вище отвору?

6. Розпочніть нагрівання за вказівкою вчителя. Нагрівайте спочатку усю пробірку, а потім тільки ту частину, де знаходиться реактив.

Дотримуйтесь правил

безпечної роботи з нагрівальними приладами!

7.Зберіть кисень методом витискування повітря.

Які ознаки хімічної реакції ви спостерігаєте при нагріванні калій перманганату?

Напишіть рівняння реакції отримання кисню з калій перманганату

Які зміни свідчать про те, що відбувається реакція?

 

 

 

Яка властивість кисню покладена в основу збирання кисню методом витискування повітря?

8.Перевірте через 30 секунд повноту заповнення стакану киснем, для чого тліючу скибку піднесіть до отвору стакану: якщо вона спалахне, то склянка заповнена киснем.

9.Піднеміть держатель штативу та витягніть газовідвідну трубку з стакану для збирання кисню. Швидко закрийте стакан з киснем кришкою

Що відбувається зі скибкою?

 

 

 

D:\Мои документы\Portfolio Reznik_ Irina\dopomigni_ materialy\j0211965.wmf 

Напишіть рівняння горіння деревини

Яким чином можна довести наявність кисню в стакані?

 

 

 

Якою фізичною властивістю продиктована необхідність таких дій?

Горіння вугілля в кисні.

1.Тигельними щипцями візьміть вуглинку та розжарте її у полум’ї.

2.Помістить розжарене вугілля в стакан з киснем

Як горить вуглинка у повітрі?

 

Як горить вуглинка у кисні?

Запишіть рівняння реакції горіння вугляр в кисні

Яку властивість кисню ілюструє даний дослід?

 

Що утворюється в наслідок горіння вугілля?

3.В склянку, де спалювали вуглинку, налийте трошки вапняної води та збовтайте.

Які зміни відбулися з вапняною водою?

Запишіть рівняння реакції взаємодії вапняної води з газом, який утворився в результаті горіння вугілля

Як можна використовувати цю реакцію в хімічному експерименті?

Задача з валеологічним змістом:

Людина вдихає повітря, до складу якого входить 21% кисню, 78,97%  азоту, 0,3% вуглекислого газу. Обчисліть скільки літрів кисню потрапляє в легені під час вдиху 500 мл повітря.

Рефлексія уроку: 

      -   Чи усі задоволені отриманим результатом?

      -    Які навички та знання, які ви отримали на уроці, ви вважаєте корисними для себе?

  • Сформулюйте поради учням, в яких виконання цієї роботи ще попереду?

Домашнє завдання: 

Поцікавитися у батьків, які продукти горіння вугілля їм відомі і який вплив на здоров’я  людини вони мають?

doc
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
5 квітня 2018
Переглядів
1462
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку