АВТОРСЬКИЙ ПРОЄКТ
РОЗРОБКА НАВЧАЛЬНОГО ЗАНЯТТЯ ЗА ТЕМАЮ
Практична робота "Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів"
(у рамках дистанційного та змішаного навчання учнів)
Автор:Євтушенко Антоніна Федорівна,
учитель хімії, біології та природознавства
Переяславської загальноосвітньої . школи І-ІІІ ступенів№2
Практична робота №3 "Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів"
Мета: формувати позитивну самооцінку дитини та вміння адекватно оцінювати результативність власної діяльності; мотивувати на основі створення ситуації успіху;
відслідковувати навчальний процес; спостерігати за навчальним поступом класу. удосконалювати вміння поводитися з хімічними речовинами і лабораторним обладнанням.
Діяльнісний компонент
описує явища, які супроводжують хімічні реакції;
дотримується правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії;
виконує найпростіші лабораторні операції з нагрівання речовин, розділення сумішей.
Ціннісний компонент
робить висновки на основі спостережень (за допомогою вчителя);
усвідомлює необхідність збереження власного здоров’я і довкілля при використанні хімічних речовин;
виробляє власні ставлення до природи як найвищої цінності.
НЗЛ. Здоров’я і безпека.
І етап. Мотивація
https://www.youtube.com/watch?v=yjbnwQagyXE
ІІ етап. Матеріали для вивчення,повторення
(https://learningapps.org/5276057 https://learningapps.org/5323770 , https://learningapps.org/6418957 (явища фізичні та хімічні),
ІІІ етап. Отримані знання використаємо виконуючи практичну роботу
(бесіда про дотримання заходів безпеки під час роботи в кабінеті хімії)
Інструкція з техніки безпеки під час проведення практичної роботи № 3.
«Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів»
Перед початком роботи:
1. Звільніть робоче місце від предметів, які непотрібні для проведення досліду.
2. Чітко визначте порядок і правила безпечного виконання досліду.
3. Перевірте наявність і надійність посуду, приладів та реактивів, необхідних для виконання досліду.
4. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
Під час виконання досліду:
10. Не залишайте відкритими склянки з хімічними реактивами.
11. Насипайте або наливайте речовини на столі (сухі над аркушем паперу, рідкі над лотком чи іншою посудиною).
12. Не проливайте і не просипайте речовини. Якщо все ж таки це трапилося,помістіть забруднений реактив у спеціальну посудину.
13. Не змішуйте самостійно невідомі вам речовини.
14. Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.
Після за скінчення роботи:
15.Приберіть робоче місце: зберіть у лоток посуд, поставте пробірки у штатив, протріть стіл.
16.Вимийте руки з милом.
VІ етап. Практична робота 3.Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів.
Обладнання та реактиви: вода, сухий спирт, розчин оцту, харчова сода, цукор, холодне скельце, склянка, скляна паличка, порцелянова підставка, шпатель, штатив з пробірками, пробіркотримач.
Хід роботи.
Дослід 1.Кип’ятіння води.
Закріпіть пробірку у пробіркотримачеві і обережно закип’ятіть2-3 мл води. Що спостерігається?
Потримайте над отвором пробірки холодне скельце. Які зміни ви спостерігаєте?
Чи утворилися нові речовини?
Які явища ви спостерігали?
Дослід 2. Горіння спирту.
Покладіть на порцелянову підставку сухий спирт і підпаліть його. Що спостерігається?
Чи утворилися нові речовини?
Назвіть явище, яке спостерігали?
Дослід 3. Гасіння питної соди.
Насипте на дно пробірки харчової соди і долийте 1-2 мл води, розмішайте. Додайте в отриманий розчин краплинами столовий оцет. Які зміни спостерігаєте?
Які явища відбулися?
Які ознаки про це свідчать?
Дослід 4.Розчинення цукру.
Насипте на дно пробірки половину шпателя цукру і додайте до половини води. Розмішайте. Що спостерігається?
Чи утворилися нові речовини?
Назвіть явище, яке спостерігали
VІ етап. Рефлексія. https://learningapps.org/8532269
https://learningapps.org/16969038 (ознаки хімічних явищ).
Учні висловюють свою думку згідно виконаних дослідів, підводимо підсумки, аналізуємо помилки.
Висновки:
Чим відрізняються фізичні та хімічні явища?
Якими ознаками супроводжуються хімічні явища?
VІІ етап. Проблемне питання(поглиблення). З якими фізичними чи хімічними явищами ви зустрічаєтеся у повсякденному житті?Проведи вихідний день з мамою на кухні, запиши явища які ти помітив.