Практична робота "Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів" (у рамках дистанційного та змішаного навчання учнів)

Про матеріал
Розробка практичної роботи "Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів"(у рамках дистанційного та змішаного навчання учнів)
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

АВТОРСЬКИЙ ПРОЄКТ

РОЗРОБКА НАВЧАЛЬНОГО ЗАНЯТТЯ ЗА ТЕМАЮ

 

Практична робота  "Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів"

 

(у рамках дистанційного та змішаного навчання учнів)

 

 

 

 

 

 

                                                        Автор:Євтушенко Антоніна Федорівна,

                                                                    учитель хімії, біології та природознавства

                                                                    Переяславської загальноосвітньої                    .                                                                   школи І-ІІІ ступенів№2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практична робота №3 "Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів"

Мета: формувати позитивну самооцінку дитини та вміння адекватно оцінювати результативність власної діяльності; мотивувати на основі створення ситуації успіху;

відслідковувати навчальний процес; спостерігати за навчальним поступом класу. удосконалювати вміння поводитися з хімічними речовинами і лабораторним обладнанням.

Діяльнісний компонент

описує явища, які супроводжують хімічні реакції;

дотримується  правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії;

виконує  найпростіші лабораторні операції з нагрівання речовин, розділення сумішей.

Ціннісний компонент

робить висновки на основі спостережень (за допомогою вчителя);

усвідомлює  необхідність збереження власного здоров’я і довкілля при використанні хімічних речовин;

виробляє власні ставлення до природи як найвищої цінності.

НЗЛ. Здоров’я і безпека.

 

І етап. Мотивація

 

https://www.youtube.com/watch?v=yjbnwQagyXE 

 

ІІ етап. Матеріали для вивчення,повторення

(https://learningapps.org/5276057 https://learningapps.org/5323770 ,      https://learningapps.org/6418957  (явища фізичні та хімічні),  

 

ІІІ етап. Отримані знання використаємо виконуючи практичну роботу

(бесіда про дотримання заходів безпеки під час роботи в кабінеті хімії)

Інструкція з техніки безпеки під час проведення                                 практичної роботи № 3.

«Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів»

Перед початком роботи:

1. Звільніть робоче місце від предметів, які непотрібні для проведення досліду.

2. Чітко визначте порядок і правила безпечного виконання досліду.

3. Перевірте наявність і надійність посуду, приладів та реактивів, необхідних для виконання досліду.

4. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.

Під час виконання досліду:

  1.      Проводьте лише ті досліди, які зазначені в роботі або узгоджені з вчителем.
  2.       Не пробуйте речовини на смак.
  3.       Користуйтесь тільки тим посудом та реактивами, які видані вчителем. Не беріть посуд і реактиви з інших столів.
  4.       Не беріть речовини руками. Для цього використовуйте металеві, скляні або керамічні ложечки, шпателі, щипці, піпетки тощо.
  5.       Не набирайте різні речовини однією й тією самою ложкою або піпеткою.

10.  Не залишайте відкритими склянки з хімічними реактивами.

11. Насипайте або наливайте речовини на столі (сухі над аркушем паперу, рідкі над лотком чи іншою посудиною).

12. Не проливайте і не просипайте речовини. Якщо все ж таки це трапилося,помістіть забруднений реактив у спеціальну посудину.

13. Не змішуйте самостійно невідомі вам речовини.

14. Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.

     Після за скінчення роботи:

15.Приберіть робоче місце: зберіть у лоток посуд, поставте пробірки у штатив, протріть стіл.

16.Вимийте руки з милом.

 

VІ етап.   Практична робота 3.Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів.

Обладнання та реактиви: вода, сухий спирт, розчин  оцту,  харчова сода, цукор, холодне скельце, склянка, скляна паличка, порцелянова підставка, шпатель, штатив з пробірками, пробіркотримач.

Хід роботи.

Дослід 1.Кип’ятіння води.

Закріпіть пробірку у пробіркотримачеві і обережно закип’ятіть2-3 мл води. Що спостерігається?

Потримайте над отвором пробірки  холодне скельце. Які зміни ви спостерігаєте?

Чи утворилися нові речовини?

Які явища ви спостерігали?

 

Дослід 2. Горіння спирту.

Покладіть на порцелянову підставку сухий спирт і підпаліть його. Що спостерігається?

Чи утворилися нові речовини?

Назвіть явище, яке спостерігали?

 

Дослід 3. Гасіння питної соди.

Насипте на дно пробірки харчової соди і долийте 1-2 мл води, розмішайте. Додайте в отриманий розчин краплинами столовий  оцет. Які зміни спостерігаєте?

Які явища відбулися?

Які ознаки про це свідчать?

 

Дослід 4.Розчинення цукру.

Насипте на дно пробірки половину шпателя цукру і додайте до половини води. Розмішайте. Що спостерігається?

Чи утворилися нові речовини?

Назвіть явище, яке спостерігали

 

VІ етап.  Рефлексія. https://learningapps.org/8532269

https://learningapps.org/16969038 (ознаки хімічних явищ).

 

 Учні висловюють свою думку згідно виконаних дослідів, підводимо підсумки, аналізуємо помилки.

 

Висновки:

Чим відрізняються фізичні та хімічні явища?

 

Якими ознаками супроводжуються хімічні явища?

VІІ етапC:\Documents and Settings\Loner\Рабочий стол\hmarynky_sonechko.jpg. Проблемне питання(поглиблення). З якими фізичними чи хімічними явищами ви зустрічаєтеся у повсякденному житті?Проведи вихідний день з мамою на кухні, запиши явища які ти помітив.

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Інші матеріали
Додано
13 листопада 2021
Переглядів
1890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку