презентація до розробки практичної роботи " Дослідження різних видів памяті" містить цікаві нестандартні завдання для розвитку памяті, складено відповідно до методичних вимог з урахуванням вікових особливостей учнів.
Загальноосвітня школа І-ІІІст. № 20 ім. О. Духновича Практична робота №6 Дослідження різних видів пам'яті Підготувала: Учитель біології Візантій В. С. Мукачево 2015-2016 н.р.
Номер слайду 2
Мета: - ознайомитися з різними видами пам’яті, - навчитися визначати рівень розвитку короткочасної, довготривалої, декларативної та процесуальної пам’яті; - засвоїти методики тренування пам’яті.
Номер слайду 3
Вправа “Вірно – не вірно”. Випишіть букви, що стоять біля вірних відповідей, у пусті квадратики послідовно і Ви отримаєте слово, або твердження. М Пам’ять – це здатність нервової системи зберігати інформацію, змінюючи її. Д Короткий ряд інформації запам’ятати легше, ніж довший. И Кількість збережено інформації називають тривалістю пам’яті. О Довільне запам’ятовування відбувається підсвідомо. С Інформація в певній пам’яті вводиться за допомогою слів. У Здатність відтворювати інформацію через 2-3 дні – це швидкість. С Інформаційний обсяг пам’яті – це ємність. В Протилежний пам’яті процес – це забування. Т Нікотин і наркотичні речовини покращують пам'ять Е Пам'ять кожної людини має свої особливості і це говорить про неможливість її розвитку І Тип пам'яті , при якій запам’ятовуються почуття,- емоційна Д Тип пам'яті, при якій запам’ятовуються розташування, кольори предметів,- образна
Номер слайду 4
“Нічого не бачу, нічого не чую, нічого не говорю” “Що я чую, що я бачу, про те й говорю” бачу чую говорю
Номер слайду 5
Поради для ефективного відтворення запам`ятованої інформації Спостерігайте – активно сприймайте те, що хочете запам’ятати. Фотографуйте – робіть уявні фотографії інформації Об’єднуйте - зберіть уявні фотокартки в один послідовний ланцюг асоціацій, що будуть наштовхувати Вас на потрібну інформацію.
Номер слайду 6
Практична робота №6 Тема: Дослідження різних видів пам’яті Мета: ознайомитися з різними видами пам’яті, навчитися визначати рівень розвику короткочасної, довготривалої, декларативної та процесуальної пам’яті; засвоїти методики розвитку та тренування пам’яті. Обладнання і матеріали: картки з переліком слів, зображенням різних предметів, явищ, емоцій, кольорів та фігур, задач для розвитку мозку; шнурок, інструктивна картка, підручник.
Номер слайду 7
І. Дослідження короткочасної пам’яті 1.Слухова пам'ять Уважно прослухайте слова, запам’ятайте. Після чого запишіть ті слова, що запам’ятали. Олія, нейрон, папір, дієслово, вишня, свічка, ножиці, любов, словник, совість. Відмінно 7 і більше слів; 6-4 добра пам'ять; 3-0 погана
Номер слайду 8
2. Зорова пам'ять Протягом 10 с розгляньте числа. Спробуйте відтворити запропонований набір чисел не залежно від їх початкового порядку. Набір чисел: Відмінно 7 і більше чисел; 6-4 добра пам'ять; 3-0 погана 0 8 1 5 2 7 3 6 9 4
Номер слайду 9
3. Дослідження змістової (логічної ) пам’яті Доповніть ланцюжок фігурою А,В, чи С ? А В С Відповідь: С
Номер слайду 10
4. Дослідження змістової ( словесно-механічної ) пам’яті Знайдіть зайве слово : Кіт, Мавпа, Кит, Миша, Акула Відповідь: Акула
Номер слайду 11
ІІ. Довготривала пам'ять 1. Значення двох копійок разом складає 15, одна із них – не 5. Яке значення цих монет? Відповідь:
Номер слайду 12
2. Один годинник поспішає на 5 хв, інший на той же час запізнюється, а третій взагалі стоїть. Який із трьох годинників буде показувати правильний час? Відповідь: той що стоїть
Номер слайду 13
3. Ганс стоїть позаду Джері, в той же самий час Джері стоїть позаду Ганса. Як це можливо? Відповідь: спиною один до одного
ІІІ. Декларативна пам'ять Робота в парі. Розгляньте роздані Вам картки. Визначте і запишіть зображені об’єкти, та їхні особливості. Із якими подіями чи асоціаціями вони пов'язані?
Номер слайду 16
ІV Процедурна пам'ять На швидкість зав’язати шнурок в бантик.
Номер слайду 17
ВИСНОВОК: ЯКІ ВИДИ ПАМ`ЯТІ У ВАС РОЗВИНУТІ НАЙКРАЩЕ, А ЯКІ ГІРШЕ? ЯК ВИ ОЦІНЮЄТЕ СВОЇ ЗДІБНОСТІ? ЧИ ЗАДОВОЛЕНІ ОТРИМАНИМИ РЕЗУЛЬТАТАМИ? СКЛАДІТЬ ДЛЯ СЕБЕ ДЕКІЛЬКА ПОРАД ДЛЯ ПОКРАЩЕННЯ ПАМЯТІ.
Номер слайду 18
Домашнє завдання: Вивчити параграф із підручника. Створити проект (на основі власних результатів) ,,Індивідуальні особливості пам’яті”. Робити вправи на розвиток пам’яті.