Прізвище, ім’я __________________________ Клас 11 ____ Дата ______________ Варіант 1
Практична робота
Тема: Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами
Теоретична частина
1.Складіть з наданих формул речовин генетичний ланцюжок металу:
Si; BaO; Cr2O3; Ba; H2SiO3; Cr; Cr(OH)3; BaSiO3; K3[Cr(OH)6]; Ba(OH)2; SiO2.
Під формулами в ланцюгу підпишіть назву та клас кожної речовини.
___________________________________________________________________________
Назва ___________________________________________________________________________
Клас ___________________________________________________________________________
Практична частина
Пам’ятайте! Кислоти та луги – речовини їдкі! Працюйте з ними обережно! При потраплянні на руки чи в очі негайно промийте великою кількістю проточної води! З метою економії реактивів обирайте найкоротший шлях розв’язання задачі. Після роботи старанно вимийте руки.
Мета: навчитись встановлювати якісний склад солей дослідним шляхом. Вдосконалювати навички планування, постановки хімчного експерименту, встановення закономірностей, складання рівнянь реакцій іонного обміну.
Реактиви:______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Обладнання:___________________________________________________________________
Дослід 1. Генетичні ланцюги.
Доберіть реактиви та здійсніть перетворення сполук Карбону за схемою:
NaHCO3 ->Na2CO3 -> BaCO3 ->CO2 . Опишіть послідовність своїх дій, рівняння реакцій. У висновку вкажіть, речовини яких класів Ви використали в якості реактивів.
Послідовність дій |
Спостереження |
Рівняння реакцій |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Висновки: _____________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
Дослід 2. Добування речовин.
З реактивів, які Ви маєте, добудьте кількома способами кальцій карбонат. Рівняння реакцій складіть в молекулярній та йонно-молекулярних формах.
Послідовність дій |
Спостереження |
Рівняння реакцій |
І спосіб
|
|
|
ІІ спосіб
|
|
|
ІІІ спосіб
|
|
|
Висновки: (речовини яких класів Ви використали? Чому реакції можливі?)
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Загальний висновок роботи:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Прізвище, ім’я __________________________ Клас 11 ____ Дата ______________ Варіант 2
Практична робота
Тема: Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами
Теоретична частина
1.Складіть з наданих формул речовин генетичний ланцюжок перехідного металу:
Si; BaO; Cr2O3; Ba; H2SiO3; Cr; Cr(OH)3; BaSiO3; K3[Cr(OH)6]; Ba(OH)2; SiO2.
Під формулами в ланцюгу підпишіть назву та клас кожної речовини.
___________________________________________________________________________
Назва ___________________________________________________________________________
Клас ___________________________________________________________________________
Практична частина
Пам’ятайте! Кислоти та луги – речовини їдкі! Працюйте з ними обережно! При потраплянні на руки чи в очі негайно промийте великою кількістю проточної води! З метою економії реактивів обирайте найкоротший шлях розв’язання задачі. Після роботи старанно вимийте руки.
Мета: навчитись встановлювати якісний склад солей дослідним шляхом. Вдосконалювати навички планування, постановки хімчного експерименту, встановення закономірностей, складання рівнянь реакцій іонного обміну.
Реактиви:______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Обладнання:___________________________________________________________________
Дослід 1. Генетичні ланцюги.
Доберіть реактиви та здійсніть перетворення сполук Алюмінію за схемою:
Al2(SO4 )3 -> Al(NO3 )3-> Al(OH)3 ->Na [Al(OH)4]. Опишіть послідовність своїх дій, рівняння реакцій. У висновку вкажіть, речовини яких класів Ви використали в якості реактивів.
Послідовність дій |
Спостереження |
Рівняння реакцій |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Висновки: _____________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
Дослід 2. Добування речовин.
З реактивів, які Ви маєте, добудьте кількома способами кальцій гідроксид. Рівняння реакцій складіть в молекулярній та йонно-молекулярних формах.
Послідовність дій |
Спостереження |
Рівняння реакцій |
І спосіб
|
|
|
ІІ спосіб
|
|
|
ІІІ спосіб
|
|
|
Висновки: (речовини яких класів Ви використали? Чому реакції можливі?)
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Загальний висновок роботи:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Прізвище, ім’я __________________________ Клас 11 ____ Дата ______________ Варіант 3
Практична робота
Тема: Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами
Теоретична частина
1.Складіть з наданих формул речовин генетичний ланцюжок неметалу:
Si; BaO; Cr2O3; Ba; H2SiO3; Cr; Cr(OH)3; BaSiO3; K3[Cr(OH)6]; Ba(OH)2; SiO2.
Під формулами в ланцюгу підпишіть назву та клас кожної речовини.
___________________________________________________________________________
Назва ___________________________________________________________________________
Клас ___________________________________________________________________________
Практична частина
Пам’ятайте! Кислоти та луги – речовини їдкі! Працюйте з ними обережно! При потраплянні на руки чи в очі негайно промийте великою кількістю проточної води! З метою економії реактивів обирайте найкоротший шлях розв’язання задачі. Після роботи старанно вимийте руки.
Мета: навчитись встановлювати якісний склад солей дослідним шляхом. Вдосконалювати навички планування, постановки хімчного експерименту, встановення закономірностей, складання рівнянь реакцій іонного обміну.
Реактиви:______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Обладнання:___________________________________________________________________
Дослід 1. Генетичні ланцюги.
Доберіть реактиви та здійсніть перетворення сполук Магнію за схемою:
МgO -> MgCl2 -> Mg(OH)2 ->Mg(NO3)2 . Опишіть послідовність своїх дій, рівняння реакцій. У висновку вкажіть, речовини яких класів Ви використали в якості реактивів.
Послідовність дій |
Спостереження |
Рівняння реакцій |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Висновки: _____________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
Дослід 2. Добування речовин.
З реактивів, які Ви маєте, добудьте кількома способами Ферум(ІІІ) гідроксид. Рівняння реакцій складіть в молекулярній та йонно-молекулярних формах.
Послідовність дій |
Спостереження |
Рівняння реакцій |
І спосіб
|
|
|
ІІ спосіб
|
|
|
ІІІ спосіб
|
|
|
Висновки: (речовини яких класів Ви використали? Чому реакції можливі?)
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Загальний висновок роботи:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________