Практична робота "Генетичні звязки між неорганічними речовинами"

Про матеріал
Завдання з друкованою основою для проведення практичної роботи №2 в 11 класі за новою програмою. Завдання складаються з теоретичної та практичної частини, практична частина - з двох дослідів. Запропановано три варіанти роботи.
Перегляд файлу

Прізвище, ім’я __________________________ Клас  11 ____   Дата ______________  Варіант   1

Практична робота

Тема:  Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами

Теоретична частина

1.Складіть з наданих формул речовин генетичний ланцюжок металу:

Si; BaO; Cr2O3; Ba; H2SiO3; Cr; Cr(OH)3; BaSiO3; K3[Cr(OH)6]; Ba(OH)2; SiO2.

Під формулами в ланцюгу підпишіть назву та клас кожної речовини.

             ___________________________________________________________________________

Назва   ___________________________________________________________________________

Клас     ___________________________________________________________________________

Практична частина

Пам’ятайте! Кислоти та луги – речовини їдкі! Працюйте з ними обережно! При потраплянні на руки чи в очі негайно промийте великою кількістю проточної води! З метою економії реактивів обирайте найкоротший шлях розв’язання задачі. Після роботи старанно вимийте руки.

Мета: навчитись встановлювати якісний склад солей дослідним шляхом. Вдосконалювати навички планування, постановки хімчного експерименту, встановення закономірностей, складання рівнянь реакцій іонного обміну.

Реактиви:______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

Обладнання:___________________________________________________________________

Дослід 1.  Генетичні ланцюги.

Доберіть реактиви та здійсніть перетворення сполук Карбону за схемою:

NaHCO3 ->Na2CO3 -> BaCO3 ->CO2 . Опишіть послідовність своїх дій, рівняння реакцій. У висновку вкажіть, речовини яких класів Ви використали в якості реактивів.

Послідовність дій

Спостереження

Рівняння реакцій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки: _____________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

Дослід 2. Добування речовин.

З реактивів, які Ви маєте, добудьте кількома способами кальцій карбонат. Рівняння реакцій складіть в молекулярній та йонно-молекулярних формах.

Послідовність дій

Спостереження

Рівняння реакцій

І спосіб

 

 

 

 

 

 

 

ІІ спосіб

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ спосіб

 

 

 

 

 

 

 

Висновки: (речовини яких класів Ви використали? Чому реакції можливі?)

_______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Загальний висновок роботи:

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прізвище, ім’я __________________________ Клас  11 ____   Дата ______________  Варіант   2

Практична робота

Тема:  Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами

Теоретична частина

1.Складіть з наданих формул речовин генетичний ланцюжок перехідного металу:

Si; BaO; Cr2O3; Ba; H2SiO3; Cr; Cr(OH)3; BaSiO3; K3[Cr(OH)6]; Ba(OH)2; SiO2.

Під формулами в ланцюгу підпишіть назву та клас кожної речовини.

             ___________________________________________________________________________

Назва   ___________________________________________________________________________

Клас     ___________________________________________________________________________

Практична частина

Пам’ятайте! Кислоти та луги – речовини їдкі! Працюйте з ними обережно! При потраплянні на руки чи в очі негайно промийте великою кількістю проточної води! З метою економії реактивів обирайте найкоротший шлях розв’язання задачі. Після роботи старанно вимийте руки.

Мета: навчитись встановлювати якісний склад солей дослідним шляхом. Вдосконалювати навички планування, постановки хімчного експерименту, встановення закономірностей, складання рівнянь реакцій іонного обміну.

Реактиви:______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

Обладнання:___________________________________________________________________

Дослід 1.  Генетичні ланцюги.

Доберіть реактиви та здійсніть перетворення сполук Алюмінію за схемою:

Al2(SO4 )3 ->  Al(NO3 )3-> Al(OH)3 ->Na [Al(OH)4]. Опишіть послідовність своїх дій, рівняння реакцій. У висновку вкажіть, речовини яких класів Ви використали в якості реактивів.

Послідовність дій

Спостереження

Рівняння реакцій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки: _____________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

Дослід 2. Добування речовин.

З реактивів, які Ви маєте, добудьте кількома способами кальцій гідроксид. Рівняння реакцій складіть в молекулярній та йонно-молекулярних формах.

Послідовність дій

Спостереження

Рівняння реакцій

І спосіб

 

 

 

 

 

 

 

ІІ спосіб

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ спосіб

 

 

 

 

 

 

 

Висновки: (речовини яких класів Ви використали? Чому реакції можливі?)

_______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Загальний висновок роботи:

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прізвище, ім’я __________________________ Клас  11 ____   Дата ______________  Варіант   3

Практична робота

Тема:  Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами

Теоретична частина

1.Складіть з наданих формул речовин генетичний ланцюжок  неметалу:

Si; BaO; Cr2O3; Ba; H2SiO3; Cr; Cr(OH)3; BaSiO3; K3[Cr(OH)6]; Ba(OH)2; SiO2.

Під формулами в ланцюгу підпишіть назву та клас кожної речовини.

             ___________________________________________________________________________

Назва   ___________________________________________________________________________

Клас     ___________________________________________________________________________

Практична частина

Пам’ятайте! Кислоти та луги – речовини їдкі! Працюйте з ними обережно! При потраплянні на руки чи в очі негайно промийте великою кількістю проточної води! З метою економії реактивів обирайте найкоротший шлях розв’язання задачі. Після роботи старанно вимийте руки.

Мета: навчитись встановлювати якісний склад солей дослідним шляхом. Вдосконалювати навички планування, постановки хімчного експерименту, встановення закономірностей, складання рівнянь реакцій іонного обміну.

Реактиви:______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

Обладнання:___________________________________________________________________

Дослід 1.  Генетичні ланцюги.

Доберіть реактиви та здійсніть перетворення сполук  Магнію за схемою:

МgO -> MgCl2 -> Mg(OH)2 ->Mg(NO3)2 . Опишіть послідовність своїх дій, рівняння реакцій. У висновку вкажіть, речовини яких класів Ви використали в якості реактивів.

Послідовність дій

Спостереження

Рівняння реакцій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки: _____________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

Дослід 2. Добування речовин.

З реактивів, які Ви маєте, добудьте кількома способами Ферум(ІІІ)  гідроксид. Рівняння реакцій складіть в молекулярній та йонно-молекулярних формах.

Послідовність дій

Спостереження

Рівняння реакцій

І спосіб

 

 

 

 

 

 

 

ІІ спосіб

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ спосіб

 

 

 

 

 

 

 

Висновки: (речовини яких класів Ви використали? Чому реакції можливі?)

_______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Загальний висновок роботи:

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Старовойт Валентина Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Obruch Artem
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, Матеріали до уроків
Додано
27 березня 2020
Переглядів
13181
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку