Практична робота номер 1

Про матеріал
Практична робота №1. Опрацювати, проаналізувати типові освітні програмами для початкової школи та заповнити таблиці
Перегляд файлу

Опрацювати, проаналізувати типові освітні програмами для початкової школи та  заповнити таблиці

Змістові лінії які вивчаються з інформатики у 2 класі

За програмою Савченко О. Я.

назва змістової лінії

Опис

змістової лінії

Зміст навчання

 

 

 

Очікувані результати навчання здобувачів освіти

 

1.

Інформація. Дії з інформацією

 

Навколишній світ та інформація.

Види інформації за способом подання.

пояснює значення інформації для життя людини, наводить приклади із власного досвіду;

наводить приклади значення інформації для себе особисто;

називає органи чуття, якими людина отримує інформацію із навколишнього середовища;

наводить приклади інформації у різних видах: текстовій, графічні, звуковій тощо;

розрізняє правдиву і неправдиву інформацію,припущення і фантазію;

використовує мережі для отримання інформації та спілкування під контролем дорослих;

оцінює результати своїх навчальних досягнень.

2.

Комп’ютерні пристрої для здійснення дій із інформацією

 

Комп’ютерна техніка, як засіб здійснення дій з інформацією.

розуміє, що комп’ютер та інші комп’ютерні пристрої це інструменти для виконання дій з інформацією;

 наводить приклади технічних засобів, що допомагають передавати інформацію, поширювати інформацію;

використовує цифрові пристрої у близькому для себе середовищі;

пояснює, чому і як потрібно захищати себе і цифрові пристрої;

звертається за допомогою у випадку наявності проблема збоїв у роботі комп’ютера;

оцінює результати своїх навчальних досягнень.

3.

Комп’ютерні програми. Меню та інструменти

 

Меню комп’ютерної програми.

Огляд різних прикладів меню.

Інструменти комп’ютерних програм.

Графічний редактор.

Інструменти графічного редактора та їх налаштування.

Створення та редагування не складних малюнків. Добір кольорової гами малюнка.

Збереження малюнків

запускає знайомі програми;

завершує роботу з програмою;

називає інструменти малювання у графічному редакторі;

обирає інструмент малювання для досягнення конкретного результату; створює не складні малюнки за зразком;

створює зображення об’єктів що складаються з геометричних фігур та змінює значення властивостей;

вміє змінити колір контуру або тла об’єкта обравши зразком колір іншого об’єкта за допомогою відповідних інструментів графічного редактора;

виконує завдання із розфарбування або перефарбування малюнків;

пропонує власні кольорові рішення малюнка;

пояснює добір кольорів;

оцінює результати своїх навчальних досягнень.

4.

Об’єкт. Властивості об’єкта

 

Створення простих геометричних моделей об’єктів за описом їх властивостей.

Зміна значень властивостей об’єкта (колір контуру, колір фону, форма об’єкта);

 

називає об’єкти навколишнього світу, властивості конкретних об’єктів та значення властивостей; 

описує об’єкт називаючи його властивості та їх значення;

порівнює об’єкти за значеннями властивостей;

спостерігає за об’єктами, визначає спільні та відмінні ознаки/властивості;

наводить приклади об’єктів, що відповідають заданим властивостям;

оцінює результати своїх навчальних досягнень.

5.

Створення інформаційних моделей. Змінення готових. Використання

 

Перенесення фрагментів малюнка.

Виділення і впорядкування даних за певною ознакою.

Прості та складені сюжетні геометричні задачі.

Копіювання фрагментів малюнку.

об’єднує об’єкти за їх властивостями або значеннями властивостей;

створює візуальну відповідь простих та складених геометричних задач;

виділяє та переносить фрагменти малюнка;

створює графічні відповіді до навчальних завдань;

знаходить приклади повторення і послідовності дій у повсякденній діяльності, близькому для себе середовищі;

визначає закономірність об’єктів;

відтворює послідовність об’єктів із заданою закономірністю;

оцінює результати своїх навчальних досягнень.

6.

Алгоритми

 

Створення малюнків за готовими алгоритмами

Складання власних графічних алгоритмів

 

 

 

 

 

 

визначає послідовність кроків для виконавців;

знаходить помилки у алгоритмах;

визначає результат виконання лінійного алгоритму побудови простого геометричного зображення;

створює малюнок за лінійним алгоритмом;

пропонує власні алгоритми створення не складних геометричних зображень;

оцінює результати своїх навчальних досягнень.

 

 

 

За програмою Шияна Р. Б.

назва змістової лінії

Опис

змістової лінії

Обов’язкові результати навчання

 

 

Очікувані результати навчання здобувачів освіти

1.

Я у світі інформації (Дані. Інформація. Моделі)

Формуються початкові вміння розпізнавати, знаходити, свідомо відбирати, зберігати та опрацьовувати просту інформацію за допомогою цифрових пристроїв та без них.

Пояснює сприйняття інформації різними органами чуття на основі власних спостережень

досліджує сприйняття інформації різними органами чуття;

робить висновок щодо виду інформації та способу її сприйняття; формулює прості інформаційні запити

Розрізняє та фіксує дані, аналізує та впорядковує прості послідовності

відображає відповіді на запитання за допомогою спеціальних знаків і символів;

групує повідомлення за типами даних, що в них містяться (зображення, тексти, відео, звук тощо);

зберігає, змінює та видаляє дані на одному з відомих носіїв; розрізняє носії за їх призначенням; читає та пояснює запропоновані прості схеми і / або інформаційні знаки й табло в місцях перебування; відповідає на запитання за даними таблиці, схеми;

знаходить зайві чи пропущені елементи, помилки у послідовності;

впорядковує предмети за заданими ознаками (наприклад, впорядкування списку учнів за датою народження, прізвищ за алфавітом тощо)

Визначає об’єкти, їх властивості та значення властивостей за підтримки вчителя; розрізняє моделі та їх відповідники у реальному світі, створює прості моделі

користується готовими моделями для пояснення і розв’язання проблем; визначає з допомогою вчителя / вчительки найістотніші властивості об’єктів для побудови моделей; знаходить схожі і відмінні властивості об’єктів; поділяє властивості за значущістю (істотні та неістотні);

створює об’єкти за зразком;

групує об’єти, дає назву групі; переводить проблему з однієї форми представлення в іншу за запропонованим шаблоном / інструкцією;

створює модель об’єкта

Розрізняє правдиві та неправдиві твердження, здобуті з різних джерел

цікавиться походженням інформаці; виокремлює факти в текстах і повідомленнях;

розпізнає в тексті хибні чи правдиві висловлювання;

розрізняє припущення і фантазію, правду і неправду у простих медіатекстах;

робить власні припущення стосовно розвитку подій

2.

Моя цифрова творчість

Розкривається через практичну діяльність (індивідуальну і групову) зі створення простих інформаційних продуктів (програм, текстів, зображень, відео, звуків, тощо) за допомогою цифрових пристроїв та програм для творчого самовираження, презентації себе і продуктів власної діяльності, вирішення завдань інших освітніх галузей.

Створює план дій, наводить приклади повторення та виконання дій за визначеним завданням у повсякденній діяльності

встановлює логічну послідовність подій або дій;

переказує послідовність подій та дій (у тексті, явищах тощо);

оцінює ризик порушення послідовності дій (наприклад, під час переходу дороги на перехресті);

Складає простий план із точних та однозначних вказівок до дій виконавців, виявляє в ньому помилки, оцінює відповідність очікуваному результату

діє за запропонованим планом, вирізняє пункти плану;

укладає послідовність дій (алгоритм), які потрібно виконати для досягнення мети у повсякденній діяльності; укладає план дій для виконавця із точними та однозначними вказівками; формулює очікуваний результат; змінює послідовності дій для отримання іншого результату; погоджується або спростовує факт досягнення результату;

виправляє помилки у плані

Складає ціле із запропонованих частин, пояснює, як заміна окремих частин приводить до іншого цілого

виокремлює частини від цілого; складає ціле із запропонованих частин;

виокремлює у складному завданні прості завдання, пропонує порядок їхнього розв’язування;

експериментує із заміною частин; ризикує під час виконання незнайомих завдань

Використовує готові та створює прості інформаційні продукти (текст, зображення, звуки) для отримання, передачі інформації або представлення власних ідей, результатів діяльності

використовує, створює, змінює текст за допомогою цифрових пристроїв та програм;

створює прості малюнки за допомогою цифрових пристроїв та програм;

презентує ідеї та / або результати своєї діяльності за допомогою малюнків, текстів, музики тощо; читає електронні тексти, додає до них позначки і закладки;

заповнює пропуски в таблиці, виконуючи прості розрахунки;

робить фотографії, знімає відео, фіксує звуки, слухає тексти з альтернативних джерел (аудіокниги); використовує основні інструменти для створення та редагування простих інформаційних продуктів

3.

Комунікація та співпраця

Ознайомлення із доступними для дитини засобами цифрової та безпосередньої комунікації для гри, спілкування, навчання, отримання нової інформації; використання безпечного онлайнового чи офлайнового середовища для цього.

Самостійно та відповідально виконує визначені завдання; працює в команді з іншими особами для досягнення спільної мети

перевіряє результати праці, своєї та інших, за запропонованими критеріями;

обґрунтовує причини своїх рішень;

з допомогою інших формулює висновки щодо розв’язання чи нерозв’язання проблеми;

діє за узгодженими правилами під час спільної роботи з інформацією; встановлює послідовність із запропонованих дій для виконання роботи у групі;

виконує різні ролі у групі

4.

Я і цифрові пристрої

Реалізовується через усвідомлення і розпізнавання тих завдань, які можна розв’язати за допомогою цифрових пристроїв, виходячи з їхніх функціональних можливостей (фотографувати, записувати, слухати, відображати, опрацьовувати інформацію тощо).

Використовує цифрові пристрої вдома, в школі, на вулиці та пояснює їх призначення

самостійно добирає необхідні цифрові пристрої для навчання; досліджує можливості пристроїв; експериментує з їхніми функціями; визначає переваги цифрових пристроїв для збирання, зберігання і відображення даних;

описує призначення доступних цифрових пристроїв;

вмикає / вимикає, перезавантажує доступні пристрої

Організовує власне робоче місце за допомогою дорослих; розпізнає та описує прості проблеми та збої, які виникають у роботі доступних цифрових пристроїв, звертається за допомогою та підтримкою

підтримує порядок на робочому місці;

бережливо ставиться до своїх і чужих речей, зокрема цифрових пристроїв;

використовує програмні середовища для навчальної діяльності та в побутових ситуаціях;

запускає програми, відкриває файли та програми на знайомому пристрої; розрізняє випадки, коли потрібно звернутися по допомогу, а коли впоратися самому при збоях програм і несправностях пристроїв

Використовує цифрові пристрої, технології для доступу до інформації та спілкування

пояснює, у який спосіб люди спілкуються через мережі;

оцінює переваги і обмеження спілкування через мережі; використовує цифрові пристрої для пошуку інформації, творчості та співпраці;

користується різними джерелами інформації (книги, альбоми, запитання до друга тощо);

застосовує інформацію з веб-джерела для навчальних потреб

5.

Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві

Спрямовано на створення безпечних умов для учня / учениці під час роботи з цифровими пристроями і в мережах, що передбачає захист особистої інформації, формування принципів етичного, доброзичливого та відповідального спілкування через мережі, навички і можливості захисту власного інформаційного простору, фізичного та психологічного здоров’я

Дотримується правил безпечної роботи; захищає свій інформаційний простір; розповідає про проблеми дорослим

дотримується безпечного режиму роботи з цифровими пристроями; повідомляє про своє самопочуття дорослим;

аргументує необхідність конфеденційності паролів; дотримується правил безпечної роботи з цифровими пристроями та в мережах;

зберігає конфіденційність особистої інформації та пояснює необхідність цього;

розпізнає інформацію небезпечного змісту та повідомляє про це дорослих;

звертається по допомогу, коли є сумніви з приводу змісту чи співрозмовника в мережах і реальному житті

Зважає на технічні можливості цифрових пристроїв для спілкування, зокрема з людьми з особливими потребами, поважає приватність повідомлень, толерантно ставиться до відмінностей культур, традицій і різних думок

коректно реагує на висловлювання, з яким не погоджується;

розрізняє приватну та публічну інформацію;

виявляє доброзичливе ставлення до інших – безпосередньо та через мережі;

повідомляє дорослих про образи і цькування

Зазначає авторство власних робіт; виявляє повагу до авторства інших осіб

зазначає авторство власних робіт (прізвище, ім’я, дату), доводить його;

не списує і не дає списувати, аргументовано доводячи, чому; вказує авторів тих матеріалів, які використовує у своїх роботах

 

Змістові лінії які вивчаються з інформатики у 3 класі

За програмою Савченко О. Я.

назва змістової лінії

Опис

змістової лінії

Зміст навчання

 

 

 

Очікувані результати навчання здобувачів освіти

 

1.

Інформація. Дії з інформацією

Базується на розумінні дитиною поняття «інформація». Здобувачі освіти мають уміти наводити приклади інформації, властивостей інформації, форм подання та дій з інформацією з повсякденного застосування, ефективно використовувати інформацію. Поняття інформації, її властивостей, форм подання та використання у навчальному процесі розширюється і доповнюється на кожному етапі навчання. Таким чином забезпечується поступове нарощування складності матеріалу, його актуалізація, повторення, закріплення, що сприяє формуванню ключових та предметної компетентностей і способів діяльності на вищому рівні узагальнення.

Роль інформації в житті людини.

Перетворення інформації з одного виду в інший.

Способи подання повідомлень, носії повідомлень, символи, кодування і декодування.

Структурування інформації.

Поняття про мережу Інтернет, програма- браузер, веб-сторінка, веб-сайт, гіперпосилання.

Авторське право.

Безпечна робота вІнтернеті

пояснює значення інформації для життя людини, наводить приклади із власного досвіду;

розрізняє види інформації за способом подання;

уміє перетворювати одну форму подання інформації в іншу: (текстове – в графічне, числове – в текстове тощо);

створює папку та документи в ній;

пояснює поняття «комп’ютерна мережа»;

 розуміє призначення програми-браузера;

вміє використовувати гіперпосилання;

використовує мережі для отримання достовірної інформації та спілкування;

висловлює припущення про достовірність інформації, отриманої з цифрових та інших джерел;

дотримується правил використання власних і чужих творів;

виявляє повагу до авторства інших осіб.

2.

Комп’ютерні пристрої для здійснення дій з інформацією

Передбачає формування уявлення про те, що людина в житті постійно зустрічається з інформацією, працює з нею та може використовувати при цьому сучасні засоби ІТ з умінням захистити свій інформаційний простір. Для практичних робіт використовуються програми (онлайн-середовища Інтернету, додатки для мобільних пристроїв).

Історія виникнення пристроїв для роботи з інформацією.

Джерело інформації.

Носії інформації.

Пристрої введення та виведення інформації.

Введення текстових даних.

Правила введення та редагування текстових даних

розповідає про історію виникнення пристроїв для роботи з інформацією;

називає носії інформації;

розрізняє технічні засоби для передавання, зберігання інформації;

використовує пристрої для передавання інформації;

наводить приклади пристроїв для введення та виведення інформації;

висловлює припущення про достовірність інформації;

пояснює наслідки для власного здоров’я надмірного використання цифрових пристроїв.

3.

Об’єкт. Властивості об’єкта

Розглядаються поняття об’єкта, властивостей об’єктів і значень цих властивостей. Діти мають наводити із власного життя приклади різних об’єктів, їхніх властивостей і значень цих властивостей, впорядковувати та групувати об’єкти на основі значень властивостей, мати уявлення про вплив значень властивостей об’єктів на подальше їх використання та опрацювання. Вчаться будувати складні об’єкти із запропонованих частин, в тому числі самостійно доповнюючи з відсутніх компонентів, представляти інформацію про них різними способами - у вигляді чисел, тексту, зображень, схем, таблиць, презентацій; змінювати значення властивостей текстових та графічних об’єктів; досліджувати об’єкти за допомогою створених моделей.

Види об'єктів: текстові, графічні. Інформаційний об’єкт.

Властивості об'єкта.

Створення моделі об’єкта за заданими властивостями.

Зміна значень властивостей об’єкта (колір тексту, шрифт, накреслення)

описує текстові і графічні об’єкти;

порівнює властивості текстових і графічних об’єктів за спільними і відмінними ознаками;

визначає об’єкти, які відповідають заданим властивостям;

вміє змінювати значення властивостей текстових та графічних об’єктів;

досліджує об’єкти за допомогою створених моделей.

4.

Комп’ютерні програми. Меню та інструменти

 

Текстові редактори.

Середовища для читання текстів. Закладки в тексті, цитати тощо.

Віртуальні бібліотеки, довідники,енциклопедії, словники.

Основні команди редагування: вирізати, копіювати, вставити, видалити.

Уведення символів за допомогою клавіатури.

Доповнення текстів зображеннями

розрізняє сучасні пристрої для роботи з інформацією;

уміє увімкнути та вимкнути комп’ютер та інші пристрої (за умови їх використання);

використовує необхідні значки на Робочому столі для запуску і роботи в програмах;

орієнтується в середовищах для перегляду зображень, читання текстів, слухання музики, завершує роботу з ними створює зображення освітніх об’єктів.

5.

Створення інформаційних моделей. Змінювання готових. Використання

Забезпечує розвиток навичок створення інформаційної моделі в різних програмних середовищах, зокрема у табличній формі; початкових навичок використання різноманітних засобів інформаційних технологій для вирішення навчальних завдань; сприймати та представляти інформацію у вигляді тексту: читати та змінювати тексти, визначати ключові слова в тексті, створювати та опрацьовувати текст; сприймати різноманіття графічних даних; створювати власні зображення у вигляді малюнків та творчо опрацьовувати готові зображення; презентувати інформацію у вигляді слайдів.

Етапи створення інформаційної моделі в різних програмних середовищах.

Створення текстових інформаційних моделей, зокрема у табличні формі.

Комп’ютерні презентації, редагування презентацій.

Утворення нового слайду, текстового вікна/поля.

Доповнення презентації текстом, зображенням, схемою.

Форматування презентації.

Режим показу презентації

створює інформаційні продукти, поєднуючи текст, зображення, звук тощо для представлення ідей та/або результатів діяльності;

створює та змінює прості зображення;

опрацьовує та використовує інформацію з різних джерел;

вміє заповнювати таблицю ознак для предметів з однієї групи (класу);

розробляє презентацію за логічною послідовністю ;

доповнює презентацію текстом, зображенням, схемою;

редагує і форматує презентацію залежно від її призначення, змінює фон слайду;

застосовує режим показу презентацій.

6.

Алгоритми

Спрямована на розвиток розуміння поняття виконавця, його середовища, команди, системи команд виконавця алгоритму, основних алгоритмічних структур, зокрема, слідування, розгалуження та повторення; умінь виконувати готові алгоритми, а також складати прості алгоритми для виконавців, які працюють у певному зрозумілому для відповідної вікової категорії середовищі, використовуючи просту систему їхніх команд; навичок шукати помилки в послідовності команд, аналізувати зміст завдань на складання алгоритму для виконавців; вміння розв’язувати задачі з повсякденного життя, застосовуючи алгоритмічний підхід: уміння планувати послідовність дій для досягнення мети, передбачати можливі наслідки.

Команди і виконавці, алгоритми, способи подання алгоритму.

Запис лінійних алгоритмів.

Створення зображень за власними алгоритмами.

Знаходження та виправлення помилок у алгоритмах.

Логічні висловлювання

визначає алгоритмічні структури;

виконує, створює та записує алгоритми;

вміє діяти за інструкцією; впорядковує об’єкти за певними ознаками;

пояснює наслідки порушення плану, алгоритму послідовності дій у близькому середовищі, готових програмах, іграх;

розрізняє істинні та хибні висловлювання.

 

Змістові лінії які вивчаються з інформатики у 4 класі

За програмою Савченко О. Я.

назва змістової лінії

Опис

змістової лінії

Зміст навчання

 

 

 

Очікувані результати навчання здобувачів освіти

 

1.

Інформація. Дії з інформацією

 

Пошук інформації у мережі Інтернет.

Інформаційна взаємодія.

Критичне оцінювання інформації

вміє здійснювати простий пошук інформації у мережі Інтернет;

знає адреси деяких сайтів, зокрема електронних бібліотек, сайтів з навчальним контентом;

висловлює припущення про достовірність інформації, отриманої з різноманітних джерел;

розрізняє факти і судження;

добирає належні засоби для спілкування з іншими особами, зокрема з людьми з особливими потребами безпосередньо та через Інтернет;

пояснює наслідки використання інформаційних технологій, відповідальність за свою діяльність в Інтернеті;

дотримується правил використання власних і чужих творів.

2.

Комп’ютерні пристрої для здійснення дій з інформацією

 

Сучасні носії інформації.

Організація роботи цифрового пристрою(введення, збереження, опрацювання, збереження або виведення даних).

Збереження інформації.

Пам'ять комп’ютера (внутрішня та зовнішня)

Огляд конструкторів з робототехніки

наводить приклади сучасних різновидів комп’ютерних пристроїв;

зберігає дані на цифрових носіях;

пояснює, як організована робота з даними у будь-якому цифровому пристрої;

має уявлення про процес створення роботів ;

контролює час використання цифрових пристроїв.

3.

Об’єкт. Властивості об’єкта

 

Об’єкти для створення моделей.

Форматування та редагування об’єктів.

Додавання анімаційних ефектів до об’єктів

класифікує об’єкти за їх властивостями;

зіставляє ознаки моделей реального і цифрового світу;

аналізує вплив подій на властивості об’єкта;

досліджує об’єкти за допомогою створених моделей;

вміє створювати просту анімацію.

4.

Комп’ютерні програми. Меню та інструменти

 

Середовище програмування.

Команди та інструменти.

Проєкти

вміє відкривати та завершувати роботу у знайомих середовищах для програмування (офлайн та онлайн);

називає інструменти середовища та пояснює їх призначення;

описує порядок створення проектів;

вміє відкривати готові та зберігати створені проекти.

5.

Створення інформаційних моделей. Змінювання готових. Використання

 

Складові частини об’єктів.

Дії об’єктів.

Математичні моделі.

Розв’язування задач з використанням математичного моделювання

називає складові об’єкта ;

називає які дії можна виконувати над об’єктом, які дії може виконувати об’єкт;

наводить приклади необхідності моделювання для розв’язування конкретних задач;

називає етапи створення інформаційної моделі;

створює математичні моделі;

прогнозує та формулює очікуваний результат;

коментує успішні та невдалі кроки у процесі роботи.

6.

Алгоритми

 

Середовище виконання алгоритму.

Алгоритми з розгалуженням, складання алгоритмів з повторенням.

Створення програмованих проектів, зокрема анімаційних історій.

Ігри та стратегії перемоги

визначає алгоритмічні структури;

створює алгоритми з розгалуженням у середовищі програмування;

розробляє алгоритми (зокрема, для власної чи групової діяльності) з послідовних дій, умов, повторень;

аналізує та впорядковує послідовності;

знаходить помилки в алгоритмах та виправляє їх;

вміє розробляти спільний із однокласниками проект під керівництвом вчителя;

наводить приклади ігор та стратегій перемоги;

оцінює результати своїх навчальних досягнень та результати своїх однокласників.

 

Змістові лінії які вивчаються з інформатики у 3-4 класі

За програмою Шияна Р. Б.

назва змістової лінії

Опис

змістової лінії

Обов’язкові результати навчання

 

 

Очікувані результати навчання здобувачів освіти

1.

Я у світі інформації (Дані. Інформація. Моделі)

Формуються початкові вміння розпізнавати, знаходити, свідомо відбирати, зберігати та опрацьовувати просту інформацію за допомогою цифрових пристроїв та без них. Розпізнавання правдивої і неправдивої інформації в усіх її виявах (текст, зображення, звук тощо) необхідне для формування критичного мислення, що сприяє безпеці в інформаційному просторі дитини

Пояснює основні інформаційні процеси у близькому для себе середовищі (дім, школа, вулиця) на основі власних спостережень

наводить приклади інформаційних процесів у близькому для себе середовищі та описує їх сутність; визначає учасників інформаційних процесів та описує їхню інформаційну взаємодію;

пояснює переваги і обмеження цифрових пристроїв та інформаційних технологій для опрацювання інформації;

відстежує здійснення інформаційного процесу та виявляє порушення (наприклад, момент виникнення шуму)

Знаходить інформацію, зберігає дані на цифрових носіях, перетворює інформацію з однієї форми в іншу за допомогою поданих шаблонів, порівнює різні способи представлення інформації, аналізує та впорядковує послідовності

робить висновок щодо способу подання інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео тощо);

шукає інформацію за ключовими словами та зберігає результати пошуку;

знаходить інформацію, що підтверджує чи спростовує просте твердження;

добирає пристрої та інструменти для отримання даних необхідного типу;

обирає спосіб збереження інформації та відповідний носій даних;

заносить дані у попередньо створену та готову до використання базу (щоденник погоди, читацький щоденник чи блог, таблицю тощо); наводить приклади того, що одні і ті ж дані можна представляти більш ніж одним способом чи кодуванням; обирає спосіб представлення даних для різних життєвих ситуацій; виконує кодування / розкодування повідомлень за запропонованим правилом;

заповнює шаблони, схеми за наведеним зразком;

знаходить пропущені і / або помилкові дії у знайомій послідовності, виправляє помилки в ній;

складає прості схеми та дає відповіді на запитання, користуючись такими схемами;

представляє якісні дані графічно; вирізняє способи графічного представлення кількісних і якісних характеристик (організаційні діаграми – діаграми і графіки); упорядковує об’єкти за заданими та самостійно визначеними ознаками; пропонує різні способи впорядкування об’єктів (за різними властивостями)

Класифікує об’єкти за їх властивостями, зіставляє ознаки моделей реального і цифрового світу, аналізує вплив подій на властивості, досліджує об’єкти за допомогою створених моделей

визначає об'єкти, їх властивості та значення;

визначає групи об’єктів за їх властивостями, дає їм назви;

групує об’єкти (та/ або повідомлення, предмети, елементи тощо) за заданими чи самостійно визначеними ознаками;

знаходить помилки у групуванні об’єктів та пояснює їх;

висловлює припущення щодо події, яка змінила значення властивості об’єкта, прогнозує зміни значень властивостей залежно від настання події;

називає оригінальні відповідники інформаційних та реальних моделей (глобус як модель Землі, автомобільні моделі, план приміщення тощо); експериментує з доступними моделями, фіксує зміни, що відбуваються, прогнозує результат експерименту;

переводить задачу / проблему з однієї форми представлення в іншу (текстову у графічну, у короткий запис тощо)

Висловлює припущення про достовірність інформації, отриманої з цифрових джерел, розрізняє факти і судження

розрізняє істинні та хибні висловлювання;

порівнює тексти з хибною та правдивою інформацію;

зважає на те, що в Інтернеті розміщують повідомлення люди з різними намірами, зокрема і з комерційною метою;

знаходить інформацію про нові ідеї і поняття, у разі сумніву шукає підтвердження з різних джерел; визначає джерела, потрібні для підтвердження чи спростування інформації;

визначає, чи вказаний автор статті; ідентифікує час розміщення відомостей;

розпізнає надійні і ненадійні джерела інформації за URLадресою (розпізнає основні доменні імена);

розпізнає факти та судження у життєвих ситуаціях

2.

Моя цифрова творчість

Розкривається через практичну діяльність (індивідуальну і групову) зі створення простих інформаційних продуктів (програм, текстів, зображень, відео, звуків, тощо) за допомогою цифрових пристроїв та програм для творчого самовираження, презентації себе і продуктів власної діяльності, вирішення завдань інших освітніх галузей

Розробляє алгоритми (зокрема для власної чи групової діяльності) з послідовних дій, умов, повторень

визначає логічну послідовність подій; ідентифікує об’єкти на основі схем за допомогою запитань із відповідями «так / ні» (наприклад, класифікація тварин: має шерсть, має крила, має зуби – кажан);

розпізнає алгоритмічну і неалгоритмічну послідовність дій і наслідки порушення логіки подій; формулює логічні висловлювання з конструкціями «якщо – то...», «що буде, якщо змінити порядок інструкцій?»;

формулює логічні висловлювання з конструкціями «не», «і», «або»; розпізнає послідовність повторюваних дій та замінює їх алгоритмічною конструкцією циклу; розрізняє цикли із повторенням заданої кількості разів та до виконання умови;

розпізнає алгоритми в різних способах подання під час розв’язання задач у повсякденній діяльності; складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх словесного опису для власної чи групової діяльності

Створює згідно з планом або алгоритмом прості програми та налагоджує їх; прогнозує і формулює очікуваний результат створеної програми

створює просту програму в навчальному середовищі на основі наданого алгоритму та налагоджує її; формулює очікуваний результат виконання створеної програми для різних початкових даних / сценаріїв роботи програми;

порівнює отриманий результат програми з очікуваним;

висловлює припущення щодо причини отримання неочікуваного результату

Розкладає задачі на прості, які виконуються згідно з окремими інструкціями чи послідовністю інструкцій і навпаки (компонує)

визначає блоки команд, за допомогою яких можна розв’язати задачу; укладає блоки команд у правильному порядку для розв’язання задачі; визначає логічні помилки у розбитті алгоритму на блоки чи при компонуванні алгоритму з

Створює інформаційні продукти, поєднуючи текст, зображення, звук тощо для представлення ідей та /або результатів діяльності

створює документи для збереження даних, комунікації та поширення результатів діяльності індивідуальної або групової роботи за допомогою цифрових пристроїв та програм; налаштовує основні інструменти комп’ютерної програми для створення простих зображень; заповнює, доповнює таблицю інформацією на основі спостережень чи вимірювань;

створює прості мультимедійні продукти за підтримки вчителя/ вчительки, членів сім’ї або інших учнів;

вдосконалює зовнішній вигляд створених інформаційних продуктів, використовуючи можливості комп’ютерних програм;

обирає спосіб та представляє результати індивідуальної або групової роботи

3.

Комунікація та співпраця

Ознайомлення із доступними для дитини засобами цифрової та безпосередньої комунікації для гри, спілкування, навчання, отримання нової інформації; використання безпечного онлайнового чи офлайнового середовища для цього

Керує своїми діями та пояснює власний внесок у спільний результат роботи команди, коментує успішні та невдалі кроки у процесі роботи

складає план виконання роботи з допомогою вчителя / вчительки; визначає відмінності ролей у групі; розподіляє ролі в групі з переліку ролей, які надає вчитель / учителька; виконує роль, яку пропонує група в результаті обговорення;

отримує та порівнює відгуки на створений інформаційний продукт для вдосконалення проекту;

надає конструктивний зворотний зв’язок, пояснює, чому важливо працювати разом

4.

Я і цифрові пристрої

Реалізовується через усвідомлення і розпізнавання тих завдань, які можна розв’язати за допомогою цифрових пристроїв, виходячи з їхніх функціональних можливостей (фотографувати, записувати, слухати, відображати, опрацьовувати інформацію тощо)

Обирає цифрове середовище, пристрої, засоби для розв’язання життєвої задачі/ проблеми, пояснює свій вибір

пояснює роботу комп’ютерної системи, що складається із сукупності взаємопов’язаних пристроїв;

збирає інформацію за допомогою цифрових пристроїв (фотографує, записує, диктує тощо);

описує взаємодію пристроїв комп’ютерної системи, їх можливості та обмеження;

обирає зручні для себе способи роботи з пристроями введення та виведення даних, упевнено користується цими способами роботи;

використовує цифрові пристрої для орієнтування в просторі і часі;

описує основні функції доступних комп’ютерних пристроїв;

порівнює подібні функції у різних цифрових пристроях;

оцінює переваги і обмеження цифрових пристроїв для збирання, зберігання і відображення даних за наданими критеріями

Налаштовує для власних потреб відповідне програмне середовище; визначає за допомогою правильної термінології збої у роботі доступних цифрових пристроїв, усуває прості несправності

визначає прості апаратні та програмні збої, які можуть траплятись під час користування технікою;

усуває прості несправності (перезавантажити пристрій, перевірити живлення, перевірити наявність мережі, закрити і знову відкрити програму);

використовує програми, ігри та сайти, зважаючи на свій вік; досліджує комп’ютерні програми для того, щоб дізнатися про їх можливості;

розпізнає, де зберігається програма та її дані (на пристрої чи онлайн); налаштовує відповідне програмне середовище для зручної роботи

Співпрацює та спілкується в захищених мережевих спільнотах для обміну думками, виконання спільних завдань, пошуку інформації та навчання

добирає спосіб передачі інформації; використовує онлайнові ресурси (електронну пошту, форуми, середовища спільної роботи) для спільної діяльності та обміну думками;

переміщується веб-сторінками з використанням гіперпосилань; виконує простий пошук за ключовими словами, використовуючи пошукові системи у безпечному режимі; структурує і впорядковує обрані веб-ресурси;

розрізняє веб-ресурси навчального та іншого призначення;

доброзичливо та конструктивно коментує навчальні ресурси у захищеному середовищі;

досліджує різні джерела цифрових даних, напр. онлайнові енциклопедії

5.

Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві

Спрямовано на створення безпечних умов для учня / учениці під час роботи з цифровими пристроями і в мережах, що передбачає захист особистої інформації, формування принципів етичного, доброзичливого та відповідального спілкування через мережі, навички і можливості захисту власного інформаційного простору, фізичного та психологічного здоров’я

Відповідально використовує технології для власної безпеки, регулює власний час роботи з цифровими пристроями, обговорює різні наслідки використання інформаційних технологій у школі, на вулиці, вдома тощо

дотримується стратегій уникнення проблем, що випливають з необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж (вихід з облікового запису, щоб ним не скористались інші, приватність особистої інформації);

дотримується часових обмежень користування цифровими пристроями;

дотримується погоджених правил поведінки онлайн вдома та у школі; звертається до дорослих, якщо відчуває занепокоєння під час використання цифрових пристроїв чи програм;

узгоджує з дорослими завантаження файлів та програм;

розрізняє приватну та публічну інформацію, зокрема ту, якою можна ділитися онлайн;

порівнює сильні і слабкі паролі

Добирає належні засоби для спілкування з іншими особами, зокрема з людьми з особливими потребами безпосередньо та через Інтернет, усвідомлює відповідальність за свою діяльність в Інтернеті; рекомендує цікаві та безпечні сайти своїм друзям

визначає позитивну і негативну соціальну та етичну поведінку щодо використання технологій;

добирає оптимальні форми подання інформації під час спілкування з людьми з особливими потребами та іншої культури безпосередньо і в мережі;

ідентифікує прийнятну та неприйнятну поведінку в цифровому середовищі;

висловлює занепокоєння з приводу сумнівних контактів та змісту в мережі;

пояснює наслідки поширення інформації в мережі;

використовує відомі йому / їй технології і пристрої для оптимального спілкування з іншими людьми

Відвідує тільки корисні і безпечні сайти; дотримується правил використання власних і чужих творів

шанує права творців інформаційних продуктів;

цитує та вказує джерела запозичених ідей чи матеріалів; прогнозує наслідки плагіату в повсякденному житті та онлайн;

не списує і не дає списувати; поважає приватність інформації інших;

уникає небезпечних та некорисних сайтів

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Савчук Аня
Пов’язані теми
Інформатика, Інші матеріали
Додано
18 грудня 2023
Переглядів
403
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку