« Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності»
Практична робота
Мета: перевірити якість знань учнів, аналізувати правові ситуації, щодо правопорушень; оцінювати вчинки та поведінку учасників ситуацій з точки зору її правомірності; виховувати повагу до правомірної поведінки та чинного законодавства.
Очікувані результати: учні зможуть розв’язувати правові ситуації з використанням знань про юридичну діяльність.
Тип уроку: практична робота
Хід заняття
I ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Запитання для обговорення
Поясніть поняття:
- Юридична відповідальність
- Крайня необхідність
- Необхідна оборона
Виконання практичних завдань
Інструкційна картка №1
- Двоє неповнолітніх (15 і 17 років) зрубали ялинку у парку. Як кваліфікувати такий вчинок?
______________________________________________________________________________________________________________________________
- Група хуліганів напала на учня 10 класу. Обороняючись, учень вибив око нападнику. Яке покарання чекає на учня?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 2
Проаналізуйте наведене правопорушення та охарактеризуйте його склад
( відповідь повинна включати аналіз складу правопорушення, тобто суб’єкт, суб’єктивну сторону, об’єкт, об’єктивну сторону). Згідно чинного законодавства кваліфікувати дії правопорушника і , посилаючись на відповідний кодекс, зазначити статтю і міру покарання.
Під час виконання роботи ви можете користуватися Кримінальним кодексом України, Кодексом України про адміністративні правопорушення в текстовому або в електронному варіантах (офіційний сайт Верховної Ради України:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14; https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10).
Двоє учнів 11 класу Сашко 16 років та Петро 17 років із метою заробити гроші для купівлі нових мобільних телефонів, вночі викрали 30 метрів мідного кабелю на залізниці, що спричинило зупинку руху потягів на цій ділянці залізниці на 6 годин.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок
Інструкційна картка №2
- Хлопці Рома 15 років та Василь 16 років були затримані працівниками поліції під час паління в тамбурі потягу
____________________________________________________________________________________________________________________________________
- Богдан 16 років та Павло 17 років у нетверезому стані влаштували бійку на вулиці й завдали перехожому легкі тілесні уш
Завдання 2
Проаналізуйте наведене правопорушення та охарактеризуйте його склад
( відповідь повинна включати аналіз складу правопорушення, тобто суб’єкт, суб’єктивну сторону, об’єкт, об’єктивну сторону). Згідно чинного законодавства кваліфікувати дії правопорушника і , посилаючись на відповідний кодекс, зазначити статтю і міру покарання.
Під час виконання роботи ви можете користуватися Кримінальним кодексом України, Кодексом України про адміністративні правопорушення в текстовому або в електронному варіантах (офіційний сайт Верховної Ради України:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14; https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10).
Учні 9 класу Павло 14 років та Євген 15 років увечері розмалювали фарбою з балончиків міський трамвай, але були затримані працівниками поліції
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновки
Домашнє завдання:
Підготуватися до тематичного оцінювання