Презентація до уроку: Неповнолітні в цивільних правовідносинах. Власність неповнолітніх

Про матеріал
Презентація до уроку з теми 4: Неповнолітні, як суб'єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних і кримінальних правовідносин. У презентації є багато юридичних ситуацій з теми, схеми, таблиці тощо
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема 4: Неповнолітні, як суб'єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних і кримінальних правовідносин. Тема уроку: Неповнолітні в цивільних правовідносинах. ВЛАСНІСТЬ НЕПОВНОЛІТНІХ

Номер слайду 2

Актуалізація опорних знань. Цивільне право регулює майнові відносини, в основі яких лежить право власності, а також особисті немайнові права на зразок права на честь, гідність, захист ділової репутації, особистого життя, авторство на твори літератури, науки, мистецтва та іншітобто, відносини приватного змісту

Номер слайду 3

Актуалізація опорних знань. Стаття 316 Цивільного кодексу України чітко вказує, що право власності — це право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Способи набуття права власності

Номер слайду 6

Актуалізація опорних знань

Номер слайду 7

Право власності Стаття 317 ЦКУ деталізує, що “власникові належать права володіння, користування та розпорядження своїм майном”. Усіма трьома можливостями володіє лише власник

Номер слайду 8

Зміст права власностіПраво власності — це право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб. Зміст права власності становить володіння, користування та розпорядження майном. Володіння – фактичне утримання майна. Користування – отримання від речей їх корисних якостей. Розпорядження – вирішення юридичної долі речей (продаж, обмін, дарування, знищення).

Номер слайду 9

Право власності

Номер слайду 10

Суб'єкти приватної власності

Номер слайду 11

Робота в групах. Група 1 Чи можна сказати, що ви володієте: словником, який ви передали у користування на певний час однокласниці; зимовим взуттям, що зберігається в коморі до настання сезону; годинником, який ви забули вдома; портфелем, який ви тримаєте в руках; велосипедом, який залишився у бабусі в селі; створеним вами блогом у соціальній мережі.

Номер слайду 12

Робота в групах. Група 2 Чи охоплює поняття «користування майном» ситуації, в яких ви: розглядаєте світлини на фотовиставці; читаєте електронну книгу; чистите зуби зубною щіткою; нарізаєте хліб ножем; лагодите на швацькій машинці сукню для подруги; малюєте акварельними фарбами пейзаж для участі в шкільному конкурсі.

Номер слайду 13

Робота в групах. Група 3 Визначте, які з перелічених щодо речей дій вказують на розпорядження ними, якщо ви: з’їли яблуко;почистили щіткою взуття; спалили дрова в каміні; дали на кілька днів свою книгу однокласникові; перенесли комп’ютер до іншої кімнати; подарували другові за згодою батьків енциклопедію військового мистецтва

Номер слайду 14

Право власності Від імені своїх малолітніх дітей віком до 14 років (тобто осіб із частковою цивільною дієздатністю) їхньою власністю розпоряджаються батьки в їхніх інтересах. Будь-яке відчуження нерухомого й іншого цінного майна батьки (усиновлювачі, опікуни) можуть приймати лише за згодою органів опіки та піклування

Номер слайду 15

Дрібні правочини. Оскільки особам до 18 років властива часткова чи неповна цивільна дієздатність, то й повністю розпоряджатися своєю власністю вони також не можуть. Звісно ж, якщо тут не йде мова про звичайнісіньку ручку, вартість якої не велика, тому правовідносини щодо неї визначатимуться як дрібний побутовий правочин.

Номер слайду 16

Стаття 32 Цивільного кодексу України. Якщо ж на ці кошти будуть придбані певні речі, то розпоряджатися ними особа може лише зі згоди батьків, усиновлювачів, опікунів. Якщо особа з неповною цивільною дієздатністю віком 14-18 років має власну стипендію/ зарплату/будь-який інший дохід чи уклала договір банківського вкладу, то у такому випадку вона може вільно розпоряджатися саме цими коштами.

Номер слайду 17

Практична робота № 4 ВЛАСНІСТЬ НЕПОВНОЛІТНІХ1. Наведіть приклади речей, якими ви можете користуватися, розпоряджатися й володіти, і запишіть у таблицю (позначивши свої можливості «+», а відсутність можливостей «–»)

Номер слайду 18

Практична робота № 4 ВЛАСНІСТЬ НЕПОВНОЛІТНІХ2. Розгляньте ситуації та визначте, як мають у них діяти учасники відносин, які вони мають права щодо власності. 2.1. 11-річній П. на день народження гості подарували чималу суму грошей. Вона хотіла б придбати собі новий мобільний телефон, але батьки вважають, що в дитини є більш нагальні потреби.2.2. 15-річний хлопець під час канікул працював у фірмі та заробив гроші, на які, не радячись з батьками, придбав мопед. Коли він з’явився з покупкою вдома, батьки вимагали негайно повернути транспортний засіб у магазин. Однак син відмовився.

Номер слайду 19

Практична робота № 4 ВЛАСНІСТЬ НЕПОВНОЛІТНІХ2. Розгляньте ситуації та визначте, як мають у них діяти учасники відносин, які вони мають права щодо власності. 2.3. Граючись на бабусиному городі, 12-річна М. знайшла старовинну скриньку. Коли її відкрили, виявили кільканадцять золотих і срібних монет. 2.4. 16-річний П. постійно збирає в лісі гриби та ягоди, які потім здає до приймальних пунктів та отримує гроші. Дехто з однолітків вважає, що хлопець має сплачувати певну частину коштів лісництву, адже він отримує гроші за дари лісу, яким опікується лісництво.

Номер слайду 20

Дайте оцінку юридичній ситуаціїСитуація 1. Неповнолітньому Оресту (13 р.) бабуся заповіла дачний будинок. Орест із батьками та молодшою сестрою живуть в однокімнатній квартирі. Його батьки на власний розсуд, намагаючись покращити житлові умови сім’ї, продали будинок і отримані кошти та свою однокімнатну квартиру обміняли на двокімнатну.

Номер слайду 21

Дайте оцінку юридичній ситуаціїСитуація 2. 16-літньому Олексію на день народження батьки подарували спортивний велосипед, на якому хлопець катався із друзями щодня. Через рік за згодою батька Олексій продав велосипед своєму товаришу Макару (18 років).

Номер слайду 22

Дайте оцінку юридичній ситуаціїСитуація 3. Неповнолітня Оксана (17 р.) після одруження продала квартиру, яка була подарована їй бабусею 5 років тому, і на отримані кошти вирішила здійснити навколосвітню подорож із чоловіком. Батьки Оксани стверджують, що вона не мала права продавати квартиру без їхнього дозволу, і вимагають розірвання договору. Дайте оцінку юридичній ситуації.

Номер слайду 23

Дайте оцінку юридичній ситуаціїСитуація 4. . Михайло (17 р., навчається заочно в коледжі, працює у приватній фірмі) продав моторолер, що подарували йому батьки, своєму товаришеві, оскільки йому не вистачало зароблених грошей на купівлю мотоцикла.

Номер слайду 24

Дайте оцінку юридичній ситуаціїСитуація 5. Учениця, 16-літня Галина, поспішаючи на заняття, швидко бігла по коридору школи. На зустріч їй повільно йшов шестикласник Михайло, який грав гру на власному смартфоні. Гра була такою цікавою, що він нічого не помічав навколо себе. Галина випадково зачепила Михайла ліктем, телефон вилетів з його рук, впав і розбився на дрібні частини.

Номер слайду 25

Домашнє завдання. Опрацюйте матеріал § 15 письмово дайте оцінку правових ситуацій 1-5, що представлені в цій презентації( 2 на вибір)

pptx
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Святокум О.Є., Святокум І.О.)
Додано
23 лютого
Переглядів
492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку