Практична робота "Побудова зображення з графічних примітивів"

Про матеріал

Закріпити знання учнів з теми "Побудова зображення з графічних примітивів" , навчити будувати зображення з графічних примітивів;розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки.

Перегляд файлу

Практична робота №1.

Тема. Побудова зображення з графічних примітивів

Мета:

  • навчальна: закріпити знання учнів  з даної теми, навчити будувати зображення з графічних примітивів;
  • розвивальна: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Тип уроку: перевірки та оцінювання знань, умінь і навичок.

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.

Програмне забезпечення: пакет офісних програм, текстовий редактор Microsoft Office Word.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Привітання, перевірка готовності учнів до уроку, вияснити, чи всі присутні.

IІ. Необхідний теоретичний мінімум.

Векторне графічне зображення складається з графічних примітивів – відрізків, кривих, ламаних, прямокутників, многокутників, овалів тощо.

На малюнки об’єкти можуть накладатися, утворюючи багатошарове зображення, в якому кожний окремий об’єкт розміщується в своєму шарі. Графічні примітиви є самостійними об’єктами, їх можна змінювати незалежно від інших об’єктів цього зображення.

Одним із графічних примітивів векторного малюнка є лінія. Лінія може бути замкненою або незамкненою та характеризується такими властивостями: форма, товщина, тип, шаблон, колір та ін.

Властивості об’єкта лінія.

 Форма лінії

Товщина лінії

Тип лінії

Шаблон лінії

Колір лінії

Пряма

Крива

Ламана

 

Іншими графічними примітивами є фігури, які обмежені замкненими лініями. Ці  замкнені лінії утворюють контур фігури, а частина площини, яку вони обмежують, - внутрішню область фігури. Внутрішня область може бути зафарбована.

При цьому можна використовувати різні ефекти заливки: однорідну, градієнтну, візерунок, текстуру, рисунок.

Приклади зафарбування внутрішньої області фігури:

Однорідна заливка

Градієнтна заливка

Заливка візерунком

Заливка текстурою

Заливка рисунком

Одним кольором із палітри кольорів

Відтінками кількох кольорів з плавними переходами між ними

Мозаїчним візерунком, який обирається із заданих шаблонів

Деяким растровим зображенням із наданих зразків

Будь-яким зображенням, яке обирається з наявних графічних файлів

 

 При збереженні векторного зображення у файлі всі його об’єкти описуються математично, за допомогою векторів. Тому цей вид графіки й отримав таку назву.

Графічні примітиви, які можна створювати у Word 2003, поділяються на кілька груп: лінії, основні фігури, фігурні стрілки, блок-схема, виноски, зірки та стрічки.

Лінії.

У групі Линии можна використовувати кілька видів ліній – пряма лінія, сполучна лінія, крива, полілінія та мальована крива.

Для малювання прямих ліній використовують інструменти:

Прямая

Стрелка

Двосторонняя стрелка

Створення цих об’єктів відбувається аналогічно малюванню прямої лінії у графічному редакторі Paint.

Інструмент Кривая дає змогу намалювати криву за її вузлами.

Інструмент Полилиния використовується для створення ламаних ліній та кривих. У процесі малювання цих ліній визначаються їх вузли, які в подальшому можна використовувати для редагування цих ліній.

Алгоритм створення ламаної або довільної кривої:

  1. Відкрити на панелі Рисование у списку Автофигуры групу інструментів Линии.
  2. Вибрати інструмент Полилиния або Кривая.
  3. Вибрати на аркуші початкову точку лінії.
  4. Вибрати по черзі вершини ламаної або вузли кривої.
  5. Двічі клацнути в кінцевій точці лінії.

Для створення замкненої лінії або кривої потрібно її кінцеву точку вибрати біля початкової точки цієї лінії. Програма автоматично з’єднає ці точки, замкнувши лінію.

Інструмент Рисованная кривая    використовується для створення довільної кривої, імітуючи малювання лінії олівцем від руки. Мальована крива створюється таким самим чином, як і лінія в графічному редакторі Paint з використанням інструменту Карандаш.

Сполучні лінії.

Сполучна лінія – це лінія, яка з’єднує дві фігури на зображенні. Приєднуються кінці сполучної лінії тільки до тих місць фігур, які позначені маркерами з’єднання (маленькі блакитні квадрати). Приєднані кінці сполучної лінії позначаються червоним кружечком, а неприєднані – зеленим. Під час переміщення з’єднаних фігур ці лінії залишаються приєднаними і переміщуються разом із фігурами. Створювати

сполучні лінії можна тільки для фігур, які розміщені на полотні.

Алгоритм створення сполучних ліній.

  1. Відкрити групу інструментів Соединительные линии в списку Автофигуры на панелі Рисование.
  2. Вибрати один із інструментів створення сполучних ліній.
  3. Вибрати точку на першій фігурі, в якій треба приєднати сполучну лінію.
  4. Вибрати точку з’єднання на іншій фігурі.

ІIІ.  Фізкультхвилинка.

ІV. Виконання практичної роботи.

Інструктаж з БЖ при роботі за комп’ютером.

1. Під час занять не вставайте і не ходіть по класу!!!

2. Строго виконуйте вказівки викладача.

3. Під час роботи дотримуйтесь інструкції і не відкривайте не потрібних вам файлів і програм так, щоб не змінювати макроси і шаблони.

4. Не робіть різких ударів при роботі з клавіатурою.

5. Припиняйте роботу при появі незвичайного звуку, запису або самовільного включення ПК і негайно повідомте про це викладача.

6. Після виконання завдання коректно вимкніть комп’ютер.

Завдання.

Відкрити документ Microsoft Office Word

Завдання №1 – Гриб та ялинка

Створити поданий малюнок та зберегти у власну папку з назвою «Завдання №1 – Гриб та ялинка». (Малюнок створено лише за допомогою об’єкта крива лінія)

 

 

 

 

    

 

 

 

Завдання №2 – Гусінь та квітка

Створити поданий малюнок в новому документі Microsoft Office Word та зберегти у власну папку з назвою «Завдання №2 – Гусінь та квітка». (Малюнок створено за допомогою об’єктів крива лінія, коло, трикутник)

 

 

 

 

 

 

 

Вправи для очей.

V. Запитання для захисту практичної роботи.

  1. Векторне графічне зображення складається з  яких графічних примітивів?
  2. Які можна використовувати ефекти заливки?
  3. Які інструменти використовують для малювання прямих ліній?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновки:  __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

VI. Підведення підсумків практичної роботи.

 

docx
Додано
29 серпня 2018
Переглядів
10025
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку